Epilog...♥



Solens strålar studsade mot kökets trävita golv. Utanför var himlen blå och gräset på gården var strålande grönt. Ovanligt för en septemberdag. Jag blickade ut genom det stora fönstret där just eken fällde ett stort, gult blad som i solskenet långsamt dinglade ner mot marken och landade i gräset. Jag sträckte mig efter fönsterhaspen och lät sensommarluften flyta in i det stora köket.

"-Maten är färdig!" Ropade jag ut i trädgården, och hörde strax därpå steg en bit bort innan jag såg dem komma mot huset. Eric höll den lilla flickan i handen - och de skrattade. Jag kände värmen sprida sig i kroppen när jag såg på hennes axellånga, bruna hår, som vajade i vinden, och hörde hennes skratt som den lilla munnen framkallade när Eric lyfte upp henne och snurrade runt henne i luften. Jag kunde inget annat än att bara titta på dem.

De två personerna jag älskade mest i hela världen.

Jag hörde hur brädorna på verandan knarrade till, och förstod att de skulle vara inomhus om bara ett par sekunder. Så jag skyndade mig fram till spisen och tog maten från plattan, samtidigt som jag hörde hur ytterdörren öppnades. Jag kollade åt vänster precis i rätt sekund för att få se ett glatt leende.

"-Mamma, mamma!" Hon kom fram till mig, jag hukade mig ner och hon slängde sig i mina armar. "-Pappa och jag har plockat blommor till dig."


Jag tog emot henne och kollade henne i ögonen samtidigt som jag pussade henne på pannan.

"-Har ni? Vad snällt!"


Hon nickade, och tog tag i Erics hand. När han log sitt varma leende mot mig kunde jag inte hindra mitt hjärta från att slå ett dubbelslag. Han tog fram den andra handen som han hade haft bakom ryggen tills nu, och gav mig en liten bukett med förgätmigej och smörblommor. Jag ställde mig upp och kollade in i hans ögon samtidigt som jag tog emot den.

"-Tack. De är verkligen jättefina."


Eric kysste mig.

"-Som du."


Jag kände hur värmen spred sig i bröstet, och avbröts först när jag kände hur någon ryckte i min hand.

"-Mamma? Jag är hungrig."


Jag släppte motvilligt ifrån mig Eric, och log sedan mot henne.

"-Absolut älskling, vi ska äta nu."


*


Jag staplade tallrikarna på varandra och bar bort dem till diskmaskinen, där jag snyggt och prydligt ställde in dem. Sen tog jag stekpannan och höll den under det rinnande vattnet. Plötsligt kände jag ett par starka armar omkring mig.

"-Behöver du hjälp?"


Jag skrattade lätt, och lutade mig lätt bakåt, så att jag vilade mot hans rygg. Han placerade sina händer på mina, och började diska pannan. Det gick inte särskilt bra, och det slutade med att jag och Eric hade ett litet vattenkrig inne i köket. Till slut låg vi båda på golvet och skrattade. Eric lyfte sin hand och lät den försiktigt glida över min kind, samtidigt som han kollade på mig med glittrande ögon. Jag kom plötsligt på något.

"-Var är...?"


Jag hann inte säga färdigt meningen innan Eric avbröt mig, utan att släppa mig med blicken.

"-Hon är på sitt rum."


Jag nickade, och flyttade mig några centimeter närmare honom. Jag vände på mig så att han kunde krama om mig bakifrån. Så låg vi en stund, tills jag plötsligt hörde hans röst alldeles intill mitt öra.

"-Vet du en sak?"


"-Nej."


"-Det är den femtonde september idag."


Det tog ett tag för mig att koppla det, men när jag väl gjorde det... då kunde jag inte hejda mitt leende.

"-Tänk... fem hela år."


Jag kände Erics varma skratt mot min nacke.

"-Och ändå är det bara en bråkdel av det som kommer."


Jag vände mig om och rullade över honom. Jag kollade honom snabbt i ögonen, innan jag pressade mina läppar mot hans. Han la sina armar om mig, och besvarade mjukt min kyss. När jag lämnade hans läppar för en sekund för att andas, viskade han mot min hals:

"-Jag älskar dig."


Jag skrattade.

"-Och jag dig."


Jag rullade ner från honom och la mig på golvet. Eric satte sig snabbt upp, förvånad över att jag bara försvann sådär plötsligt. När han märkte var jag befann mig, kollade han oroligt på mig.

"-Är det något?"


Jag log stort, och drunknade i hans ögon.

"-Nej." Jag gjorde en paus. Och la sedan till: "-Eller jo. Allt är perfekt."

Sådär, hoppas ni gillar den här lilla epilogen, det blev vår överraskning till er ;) Vi älskar er, Puss!/Wanja & Nina ♥

Kommentarer
Postat av: Yara

Ni e sjukt bra Synd att ni sluta. Började läsa er novell i januari och eftersom den va så bra så va jag uppe dag som natt och läste den . Den va också jätte livlig och jag älskar den hoppas att ni kommer skriva mer i framtiden eller ni gör en bok för att om ni gör en bok så kommer jag va den första som köper..... Och en gång till tack för en underbar novell <3

2012-02-24 @ 13:32:31
URL: http://yara.blogg.se/
Postat av: Miss Darkness

Hej Wanja & Nina! ♥

Jag har varit borta några dagar och läste nyss från kapitel 55 och till slutet. Jag vet inte vad jag ska skriva! Har inga tillräckligt fina ord! :O

Ni är så bra, helt grymma, skriver underbart, med sån inlevelse! Sista kapilet var så vackert och romantiskt! ♥ Jag satt med ett lyckligt leende på läpparna hela tiden jag läste förutom när jag grät... :') Det var så fint så jag blev helt rörd... Och så var det ju så sorgligt att det var sista kapitlet, buhuuuu.... :'(

Helt underbar överraskning att få en sån här fin Epilog!!! Tack! ♥ Blev så glad! Och den är underbar, så härligt att de är så lyckliga tillsammans! ;D

Det är precis vad jag önskar åt er fina novellförfattarinnor som har förgyllt min vardag ända sedan jag upptäckte den här novellen!!! ♥ Och det är precis vad jag önskar åt Eric åxå eftersom han är en sån fin person som sprider så mkt glädje till andra! ♥

Hoppas att ni kommer skriva något mer i framtiden!

Jag kommer iaf läsa era novellkapitel många gånger till, om igen! :D

Lycka till med allt framöver!

Ni e bäst!

<3 <3 <3

2012-02-24 @ 16:34:34
Postat av: josefin

Den är super bra!!<3Ni skriver så himla bra..:D jag tycker som Yara att ni ska skriva en bok för jag kommer köpa den på en gång<3 :D

hoppas ni kommer tillbaka i framtiden och skriva mer noveller!!<3

2012-02-24 @ 16:36:22
URL: http://www.ericochmolly.bloggplatsen.se
Postat av: Michaela

Åh vilket underbart kapitel:) Perfekt avslut på novellen, men det känns ändå lite tråkigt att det är slut:/ Sluta att aldrig skriva, ni är för grymma för att göra det:)

2012-02-24 @ 17:05:55
Postat av: Amanada,

Asssååå, mi får inte sluta :( jag förstår att ni har ett annat liv oxå xD men novellen var så bra, jag såg altid i fram imot den varje dag, men aja älskar er <3

2012-02-24 @ 17:15:41
Postat av: Emppu

Oj så fin epilog:D jätte bra skrivet:)<3

2012-02-24 @ 17:45:10
Postat av: Marre!

Nä gud va kul att de fick en liten flicka! Namnet?

Ni är så underbart bra det finns inte ett ord för hur bra ni är!

Är helt kär i denna novellen! Kan läsa den tio eller hundra gånger. Den är och kommer fortsätta att vara det bästa jag någonsin läst!!!!

2012-02-24 @ 19:32:36
Postat av: Josefin

Åh tänk att de har fått en flicka också! Åh nu blir jag ännu mera ledsen över att detta innebär slutet, men det var en grym och underbar epilog! <3 Ni är så fruktansvärt duktiga ska ni veta, fast det visste ni väl redan?! <3<3 Håller med Marre, det här kommer också vara det bästa jag läst, någonsin.. <3<3<3

2012-02-24 @ 21:23:23
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: a.l.v.a.n

Ni skriver så otroligt bra!

2012-02-25 @ 08:02:04
URL: http://ericsaadelovestories.devote.se
Postat av: Maria

OMG VA SÖT OMG JAG DÖR SHIT NI E SÅ UNDERBARA ÄLSKAR ER

2012-02-25 @ 18:45:26
URL: http://pitchtjejen.blogg.se/
Postat av: jennifer

I LOVE YOU GIRLS NI ÄR SÅ JÄVLA BÄÄÄÄST PÅ ATT SKRIVAAAAAAAA NU SKA JAG LÄSA ALLT FRÅN BÖRJAN♥♥♥

2012-02-29 @ 17:59:50
URL: http://allasaadefans.blogg.se/
Postat av: Nicolina

Följ mig på twitter! @Nicociaa

Följ även mina bloggar: www.ourerickhaledsaade.blogg.se www.erickhaledsaadestories.blogg.se

www.ericsaadeforever.blogg.se

2012-03-06 @ 16:55:35
URL: http://ourerickhaledsaade.blogg.se/
Postat av: Kickan

Underbart! Tack!:DDD <33333333

2012-03-07 @ 23:40:48
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Marre!

Jag saknar er...

Eran novell lyste upp mina annars så mörka dagar. Nu är det inget som lyser eller ger en daglig glädje.

Snälla Wanja och Nina kan inte ni börja skriva igen?

Det vore såå bra. <3

Det betyder så mycket. Jag har själv inte märkt det

föränn nu när ni inte är här och sprider erat ljus.

Snälla kom tillbaka.

2012-03-12 @ 20:10:29
URL: http://mariellesjoqvist.blogg.se/
Postat av: ★Jennifer★

Jag sitter och gråter STORA KROKODILTÅRAR! :')

Både för jag tyckte att kapitlet/epilogen var så bra + att nu är det verkligen slut... Kan inte fatta det! Det känns ju som det var bara nån dag sen, som man satt och tänkte: "YES!! Dom ska göra två böcker till!!!!!" och sen nu sitter man här, två böcker senare<3

Jag vill helst spola tillbaka tiden och få tillbaka spänningen :) Eller ja, spänningen kommer alltid finns i era kapitel, men man vet ju vad som kommer hända ;) :)<3

Ni har varit en stor förebild för mig och ni ÄR fortfarande stora förebilder i skrivningens värld :)

Ni är verkligen bäst och jag hoppas på riktigt att en dag ger ni ut en bok :) som jag sa då och säger nu "JAG KÖPER DEN FÖRST" ;)<3

Ni kan bli DOM SKRIVANDE SYSTRARNA ;D



TAck för den spänning och gläjde ni gett oss denna tid<3

LOVE TO YOU<3

KJAM!!!!

2012-03-20 @ 21:57:31
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: emmaasvanberg<3

Tack så jättemycket för svaren :) Ni skriver bäst! <3

2012-04-07 @ 20:36:00
URL: http://emmaasvanberg.bloggplatsen.se
Postat av: Nicole [ Foto & Vardag ]

Åh, kan ni inte skriva en till epilog som den här? Alltså när de har barnet osv... ?

2012-05-13 @ 20:14:47
URL: http://twinstars.blogg.se/
Postat av: Katie

UNDERBART!

2012-05-16 @ 23:57:28
URL: http://thisisasaadestory.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snälla börja skriva igen! Er novell var mitt liv, snälla??

Svar: Vi har faktiskt lite nya saker på gång! Håll utkik på bloggen, vi kommer ut med mer information i februari!
Wanja

2012-12-23 @ 12:45:44
Postat av: Louise♥

Oj! Redan gått ett helt år!?

2013-02-24 @ 15:08:15
Postat av: Hanna

Hej jag började läsa eran novell för tre dagar sedan och har redan läst hela flera gånger! jag älskar den!!! Ni är så himla fantastiskt duktiga på att skriva och jag hoppas att ni skriver mera!!!!
Och kanske kan ni skriva mer om milena, eric. xD ha det bra!

2013-05-13 @ 20:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0