Timeless♥ - Kapitel 51


Jag mötte Frida till sist i en lång kram.


"-Vad stor du har blivit!" Skrattade jag, och hon skrattade med mig. I själva verket hade hennes mage inte växt alls mycket än, men i propotion till hennes tunna kropp såg magen mycket större ut nu än förrut.


Vi gick alla in i lägenheten, Eric kramade om allihopa och Mamma bar in en stor, underbar tårta i köket.


"-Jag är så glad att jag har er alla" Log jag och såg på människorna jag älskade mest av allt. Jag kände på mig att det skulle bli en underbar födelsedag, trots att detta bara var början.


"-Mer tårta?"


Mamma höll upp fatet med den halvätna tårtan i luften och kollade frågande på alla som satt runt bordet. Jag såg genast hur Gustav och Martin höjde händerna och ropade, båda samtidigt, med munnarna fyllda av tårta:

"-Jag!"


De kollade på varandra med en konstig min, och det blev tyst i några sekunder. Sen brast alla ut i gapskratt. Jag kunde nästan inte andas, och det rann tårar nerför mina kinder. Plötsligt upptäckte jag hur alla satt och kollade på mig, där jag låg på golvet och lät små ljud - som inte ens var skratt - komma ur min strupe. Jag satte mig blixtsnabbt upp med röda kinder, och satte mig på min stol.

När alla fortsatte kolla på mig en lång stund utan att säga utbrast jag till slut:

"-MEN ÅÅÅÅH. JAG BLIR GALEN!!"


Jag kastade mig ner på golvet och försvann under bordet. I nästa ögonblick hörde jag ett skrik och en duns, och såg hur Frida låg på golvet på andra sidan bordet. I nästa sekund låg även Thea på golvet och skrek av skratt. Jag stack fram huvudet under bordet och såg hur Adam skakade på huvudet och mumlade:

"-Tjejer asså..."


"-Milena, jag börjar tro att du just har fyllt fem, inte nitton." Det sista var pappas röst. Jag tänkte precis säga något, när jag kände ett par starka armar om min midja. Jag blev så förvånad att jag inte kunde säga något.

Eric drog fram mig under bordet och satte mig i sitt knä. Han kramade om mig bakifrån och fnissade i mitt öra.

"-Jag måste nog nästan hålla med."


Jag lossade lite på hans armar och vände på mig så att jag kunde kolla honom i ögonen.

"-Det är meningen att du ska vara på min sida, inte på hans." Jag pekade på pappa, som räckte ut tungan åt mig. Jag ignorerade honom, och fortsatte att kolla strängt på Eric, som bara skrattade.

"-Jaså?"


Jag daskade till honom lite lätt på axeln, och han skrockade, innan han pussade mig på pannan.

"-Nejdå. Jag är alltid på din sida älskling." Han log stort. "-Vet du varför?"


Jag skakade på huvudet. Han log underbart.

"-Därför att du är så söt när du rodnar."


Det fick mig såklart att börja rodna. Jag vände ner blicken och log, samtidigt som jag skrattade.

"-Du är så himla random."


Han skrattade mjukt och kysste mig inför alla - mina föräldrar och mina vänner - utan att skämmas ett dugg. Jag tvekade först. Men när jag kände hans mjuka läppar mot mina brydde jag mig inte längre. De fick väl tycka vad de ville. Jag lade armarna om honom och hängav mig mina känslor.

Sorry för händelselöst kapitel, menmen. Fick en fråga om varför det här är den sista novellen? Jo, så här är det: I början hade vi faktiskt bara planerat en novell... eller ja. Vi hade inte planerat något särskilt alls, utan skrev bara på. Och kom till slut fram till att vi ville göra en trilogi.

Vi känner att det har varit sjukt roligt att skriva här, och det kommer att kännas sjukt sorgligt när vi väl slutar, men vi vill verkligen avsluta den här "saadestoories-eran" på ett bra sätt, och vi känner att det bara kommer att bli tråkigt om vi drar ut på det för länge. Vi har inga särskilda idéer vad som skulle kunna hända i en fortsatt novell - så det skulle antagligen inte bli särskilt mycket att skriva om ändå.

btw... JAG ÄR SÅ SJUKT STOLT ÖVER #SAADEFAMILY !!! VI TRENDADE Eric Saade WORLDWIDE IGÅR KVÄLL !:D

Kommentarer
Postat av: jennifer

NEEEJ MÅSTE NI SLUTA? D': JAG DÖR DÅ!!

2012-02-12 @ 17:08:34
URL: http://allasaadefans.blogg.se/
Postat av: josefin

MÅSTE NI VERKLIGEN SLUTA? NI HAR JU VÄRLDENS BÄSTA NOVEL OM ERIC!!!<3

MEN KAN NI INTE SKRIVA EN NY NOVEL OM ERIC MEN MED ANDRA KARRIER???SNÄLLA FÖR JAG VILL LÄSA MER!!!<3

2012-02-12 @ 17:31:51
URL: http://www.ericochmolly.bloggplatsen.se
Postat av: Mikaela

ni äger på att skriva ska ni veta!!

2012-02-12 @ 18:11:07
URL: http://story.blogg.se/
Postat av: Marre!

Ja ni har rätt att det blir tråkigt om ni drar ut på det mer. Men hur många kapitel är det räknat att bli?

Bra kapitel! Haha!

2012-02-12 @ 18:26:44
Postat av: Dokuro-Chan ^.~

DET ÄR FAKTISKT SUPERBRA SÅ DE SÅ!

2012-02-12 @ 19:51:28
Postat av: Jenny

Skriv en om några andra sen ?:D

Ni är verkligen helt otroligt bra på att skriva!

2012-02-12 @ 20:42:56
URL: http://jjennyaandersson.blogg.se/
Postat av: Miss Darkness

Jag är också sjuuukt stolt över #Saadefamily! Sjukt kul att vi lyckades trenda Eric!!! :D

Ni har väl sett att det finns ett nytt konto nu som heter @TrendEricSaade som man kan följa om man vill få reda på när vi ska försöka trenda Eric igen!!! :D

Så kul att ni har svarat så mkt och fint på alla frågor! :-)

Jättebra kapitel! Vilken toppenfödelsedag - önskar att jag själv va Milena! Hehe ;-)

Det e supertråkigt att ni ska sluta skriva den här novellen :'(

Men jag förstår vad ni menar med att ni inte vill dra ut på det, utan vill avsluta den på ett bra sätt. :)

Men kan ni inte börja på en helt ny novell om Eric, från början, med helt andra karaktärer och andra händelser??? Please...?

Det kommer ju bli så tomt utan er fina novell! :'(

Ni är grymma på att skriva! ♥

Längtar till nästa kapitel... :D

<3 <3 <3

2012-02-13 @ 01:57:11
Postat av: Anna

Jag håller med alla som har skrivit här!!

Ni är så sjukt bra på att skriva noveller

2012-02-13 @ 05:41:31
Postat av: Josefin

Nej är det slut nu?! Jag är iaf sjukt stolt över er och för att ni orkat med att skriva så mycket som ni har gjort. Er talang är obeskrivlig och ni ska veta att er trilogi är bland det bästa jag någonsin läst! <3 Kommer sakna detta så det gör ont. :* SNYFT! <3<3<3

2012-02-13 @ 10:28:21
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag började läsa igår och satt uppe till 01:30 eller nå för att läsa klart! Den äger!! Jag önskar att jag skulle kunna skriva så!!

2012-02-13 @ 16:08:41
URL: http://saadetoories.webblogg.se/
Postat av: ednizz

älskar era noveller :)

2012-02-13 @ 17:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0