SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN!

Vill först och främst tacka så himla mycket för alla fina ord, de betyder så mycket! Sen tänkte vi svara på lite av era frågor!

Hur gamla är ni?

W: Jag är född 1996, och fyller alltså sexton i år!(18 Juni)
N: Jag är 98:a, vilket betyder att jag fyller 14 i Juli!

Gillar ni ämnet So?
W: Yes:) Framförallt Religion och Samhällskunskap, men även de andra delämnena!
N: Rätt så ... Föredrar dock andra ämnen.

Med tanke på hur bra ni skriver, vilket betyg har ni i Sv? :D

W: Haha, vad snäll du är:)<3 mvg.
N: Jag har inga betyg än, men ligger på en ganska hög nivå. 

Läser ngn av ER en annan novell om Eric?

W: Inte för tillfället. Men jag läser flera noveller om One Direction( t.ex. We Found Love, EttD-Novell).
N: För tillfället läser jag faktiskt inga SaadeNoveller. Har läst flera tidigare, men har inte haft tid på sistonde. Läser dock ett tiotal jättefina One Direction-noveller. Kolla in på story.blogg.se!

Hur följer ni Eric? Twitter? Saade.com? Facebook?


W: Främst över twitter, men även över fanbloggen EricSaadeDaily!
N: Mest via twitter och facebook!

Haha, här är en random fråga! Skulle ni någonsin vilja åka till USA, Florida och gå på en DISNEY PARK? :D
(det rekomenderas verkligen!) heheheh :)


W: Hahaha, ska faktiskt åka till USA i höst! Just Disney Park är inget som tilltalar mig överdrivet mycket, men jag skulle absolut inte tacka nej till att åka om jag fick chansen. Däremot är jag extremt sugen på Hollywood/LA!!;D
N: Säger ungefär detsamma som Wanja! Ska till Forks, Seattle, LA (till Hollywood) och Carthage bland annat i höst, vilket ska bli superkul :D Söt fråga!

Hur kommer det sig att ni började skriva en novell om Eric just?


W: Vi hade varit på en av Erics konserter("Made of Pop" i Eskilstuna 3/7-2011), och det var det som inspirerade mig till det första kapitlet av "So put your hearts in the air..."(för er som inte vet är det den första delen av vår trilogi). Jag hade först bara tänkt skriva en superkort novell, som en engångsupplevelse liksom. Men så fort jag hade börjat kunde jag inte sluta, och fortsatte istället, för att se vad det skulle leda till. Väldigt snart började även Nina skriva, och så har det flutit på.
Varför vi just skriver om Eric är väl för att vi älskar honom, han är en av våra största idoler och förebilder. Puss<3

Hur gamla var ni när ni reste första gången?

W: Det beror på vad du menar. Jag åkte tåg - inom Sverige - för första gången när jag var tre dagar gammal, men min första flygresa - till utlandet, den gick till Karibiska öarna - gjorde jag när jag var tre månader gammal.
N: Jag flög första gången när jag var två månader ... och sedan dess har väl resandet hålit i sig, haha.


Vilken är er favoritfärg?

W: Lila.
N: Kan inte bestämma mig. Ljusa färger. Och mörka. Haha. 


Bästa bok?

W: Finns så himla många... Men böcker som ligger på min topplista är Hungerspelstrilogin, Twilight-Sagan, och Fallen Ängel-böckerna. Just nu är jag dock helt besatt av Genom Dina Ögon(Stephenie Meyer), så himla bra!!
N: Just nu Hungerspelstrilogin, Fallen Ängel-böckerna och Twilightsagan som jag nästan måste ta med för att jag en gång varit som galen i serien ... Några andra bra är Da Vinci Koden, Harry Potter och Cirkeln.


Bästa film?


W: Twilight-sagan, Kronjuvelerna, 17 Again och Dunderklumpen. (haha!! dunderklumpen /Nina)
N: Remember Me, Jag saknar dig, The Notebook och Breaking Dawn.


Hur många gånger har ni sett Eric?


W: Två gånger under Made Of Pop, i Eskilstuna 3/7-2011 och i Furuvik 28/8-2011.
N: Samma som Wanja + en konsert på RixFm-festival(Asså GOSH, fattar inte hur jag kunde missa den!??/Wanja)


Vart ska ni på Pop Explosion? Jag ska i Hbg & Gbg - längtar redan... aaahhh... ;D

W: Vi ska till Västerås;) LÄNGTAR SÅ HIMLA MYCKET!!!
N: Åh, jag längtar jag med! Västerås som sagt :)


Kommer det lite mer romantik, kärlek och heta stunder snart...??? Saknar det! Det kan det aldrig bli för mkt av ;-)

W: Yes, det kommer det mer av snart!!;)
N: Jadå, det kommer, det kommer!


Ni lyssnar på one direction,eller hur? Så vem tycker ni att är sötast?

W: Ja, vi älskar One Direction av hela vårt hjärta!!!;D Ååååh, det är så himla svårt att välja, de är ju lika underbara allihop! Men jag har alltid känt något litet speciellt för Liam
N: Precis, Eric och killarna i One Direction är de underbaraste som finns, enligt mig. Har svårt att välja. Älskar alla. 

Vet ni alls om det där om att Molly och Eric inte är inte mer ihop? Alltså liksom helt i verkligheten?

W: Yes, vi fick reda på det såfort de hade gått ut med det på nätet(alltså den 9 januari). Kan också säga att vi ALDRIG har tänkt oss Milena som Molly, så att alla vet. Molly och Milena är helt två olika personer, och lever i olika världar - Milena existerar bara i novellen, men där existerar Molly inte alls.
N: Säger detsamma som Wanja. Vi fick reda på det samtidigt som alla andra men kände ingen anledning att nämna det på bloggen ;) Förståds tycker jag det är jättesynd att de gjorde slut dock. Molly och Eric var verkligen som gjorde för varandra.

Vad är era intressen?

W: MUSIK! Jag älskar allt som har med musik att göra! Jag spelar gitarr, blockflöjt, tvärflöjt, tar sånglektioner och sjunger i kör. Skriver även mycket egen musik. För övrigt spelar jag fotboll(är målvakt).
N: Musik är en stor del av min fritid ... Har spelat piano länge, plus gitarr och förståds sång. För övrigt bloggar jag (*klicka*), ägnar mycket tid åt träning (gymmar och spelar handboll, målvakt), umgås med mina fina vänner och min familj och reser mycket ... Typ det, ja.


Favorit program?

W: Idol, X-Factor och Melodifestivalen/ESC!
N: Vet inte riktigt ... Top Model, How I met your mother ..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0