Timeless♥ - Kapitel 55

Efter mitt säkert tjugonde telefonsamtal jag fått under dagen prickade jag av ännu ett namn på listan. Det skulle bli ett fint bröllop, och varje dag var en dag mindre tills det var dags. Jag var nästan lite nervös. Jag hängde upp listan på anslagstavlan i köket igen samtidigt som min telefon durrade till i fickan. Igen. "Jennifer" stod det på displayen när jag tryckte på svara. Först när hon ringde slog det mig hur länge sedan jag pratat med henne.


"-Hej" Svarade jag glatt och det följde ett par sekunder av tystnad innan jag hörde hennes hysteriskt glada röst.


"-MILENA!!!" Jag fick hålla mobilen en bit från örat för att inte få hörselskada. "-När får jag följa med dig och köpa klänning?"



"-Tänk, om bara några veckor är du min."


Jag kunde känna hur Erics läppar log mot min nacke, och jag mumlade:

"-Jag är redan din."


Han kramade mig hårdare, och jag kröp in ännu längre i hans famn.

"-Du vet vad jag menar."


Jag skrattade lätt. Det var klart att jag gjorde. Om bara två veckor och tre dagar skulle jag inte längre vara Milena Seger, utan Milena Saade Seger. Vi hade funderat en del över det där med namnet, och jag hade inte haft något emot att byta helt till Saade, nej, inte alls. Eric hade inte heller haft något emot det - eller ja, han stod väl bakom mina beslut oavsett vad jag än valde.
Men någon gång hade Tomas flikat in att Milena Seger redan började bli ett stort namn på marknaden. Och då hade vi börjat tänka efter... Visserligen trodde jag väl att mina fans - de började bli allt fler - skulle känna igen mig även som Milena Saade, men Tomas hade rätt. Milena Seger var den jag hade blivit känd som, och det skulle bli konstigt om jag plötsligt blev nåt helt annat. Så till slut hade jag bestämt mig för att det fick bli ett dubbelnamn.

Milena Saade Seger...


Jag log för mig själv. Det lät faktiskt riktigt bra. Jag gillade tanken på att vara... gift. Det kändes så stort, så overkligt. Men ändå var det så nära. Två veckor och tre dagar. Jag hade stenkoll på det. För varje dag som gick kom den femtonde september närmare.

Ja, ja gillade tanken på att vara gift. Sedan vi hade bestämt det hade jag inte känt en endaste liten gnutta tvivel. Det var det här jag ville. Min familj och mina vänner hade också reagerat bra på det.

Den som jag hade varit mest orolig över att berätta det för hade reagerat precis tvärtom än jag hade väntat mig. Mamma hade varit överlycklig, och numera gick hon bara runt och pratade om det hela tiden, varje gång vi kom över på middag eller i annat ärende. Hon älskade Eric - I can't blame her - och hade flera gånger berättat för mig hur stolt hon var över mig att jag hade valt en så perfekt man att spendera resten av mitt liv tillsammans med. Jag skrattade lätt för mig själv, och Eric rörde lite på sig.

"-Vad är det som är roligt?"


Jag lossade lite på hans grepp om mig, så att jag kunde vända mig om. Jag virade armarna om hans midja och kollade flirtigt mot honom.

"-Jag tänkte bara på att jag hoppades på att få ha dig för mig själv i framtiden."


Eric kollade på mig med stora ögon.

"-Varför skulle du inte?"


Jag skrattade.

"-Ja, mamma verkar ju vara ganska fäst vid dig."


Det fick honom att brista ut i gapskratt. Han vek sig nästan dubbel, vilket var lite roligt. Jag antog väl att han var trött, och att det var det hans extremt dåliga humor berodde på. Men ändå kunde jag inte låta bli att skratta själv. När han till slut lugnade sig höjde han på ena ögonbrynet.

"-Jaa... Inget mig emot. Hon är ju ganska het."


Jag daskade till honom i huvudet.

"-Hörru."


Han bara skrattade, tog tag i min hand och lade den långsamt på sin bröstkorg, precis över stället där hjärtat satt.

"-Hahaha, jag skämtar ju bara", sa han mjukt. Men sen fick han något busigt i blicken. "-Men det skulle inte förvåna mig om hon var det, hon är ju ändå din mamma."


Han kollade lite kaxigt på mig, och jag kunde inte bestämma mig för om jag skulle daska till honom med min fria hand, eller om jag helt enkelt skulle krypa in i hans famn. Men Eric var snabbare än mig. Innan jag hann bestämma mig för något alternativ tog han tag med båda händer om mitt ansikte och kollade mig djupt i ögonen.

"-Milena, du är den enda som någonsin har stulit mitt hjärta. Glöm aldrig det."


Sedan var hans läppar mot mina det enda jag uppfattade. Jag kände en plötslig hetta genomsyra min kropp, och utan att jag behövde styra mina händer tog de tag i hans T-shirt för att komma så nära det bara gick. Han gjorde inte precis motstånd. Snarare tvärtom - hans hand på min ryggrad pressade mig allt närmare närmare honom, och den andra lekte med mitt hår. Jag rullade över honom på rygg, så att jag kunde lägga mig ovanpå honom. Det var först när jag drog med handen längs hans vältrimmade mage som jag märkte att hans t-shirt var av.

Jag skrattade, och pressade återigen mina läppar mot hans.

KOMMENTERA! Skriv btw gärna era twitternamn om ni vill att vi ska följa er!;) LoveYa/Wanja♥

Kommentarer
Postat av: ednizz

Underbart kapitel :)

Ni är bäst :D

2012-02-16 @ 20:39:34
Postat av: a.l.v.a.n

Bäst asså!!!

Ni äger verkligen på att skriva :)

2012-02-16 @ 21:28:41
URL: http://ericsaadelovestories.blogg.se/
Postat av: Noomi

Noompilot heter jag på twitter :D skulle vara kul i fall ni ville följa mig :) Sjukt bra kapitel! Så romantiskt. Man blir nästan lite sugen på att gifta sig själv med sin pojkvän ;) hah :D

2012-02-16 @ 21:32:16
URL: http://difficulttocatch.devote.se/
Postat av: josefin

Så himla fint kapitel!!!<3

2012-02-16 @ 21:46:27
URL: http://www.ericochmolly.bloggplatsen.se
Postat av: Jennifer

åh gud så sjukt galet super mega bra!!!!!!!! JAG ÄLSKAR ER!<3

2012-02-16 @ 22:24:01
URL: http://allasaadefans.blogg.se/
Postat av: Dokuro-Chan ^.~

SOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO GREEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAT!!



Mitt Twitter namn; Sofie_Saade

Tack OM ni följer mig :D

2012-02-16 @ 23:10:27
Postat av: Miss Darkness

Ååååååå vad underbart och romantiskt! :D

I LOVE IT!!! ♥

Jag skulle inte ha något emot att vara där i Milenas ställe... hehe...

Ni e så braaaaa!!!!!!!!!!!!!!!

Bäst!

<3 <3 <3

2012-02-17 @ 01:51:22
Postat av: Josefin

ÅH HETT! <3 MER! :*

2012-02-17 @ 10:23:02
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

sjukt bra! :)

2012-02-17 @ 14:05:14
Postat av: Marre!

Alltid lika underbart bra!!!

2012-02-17 @ 17:59:25
Postat av: Anna

Super bra kapitel av er NI ÄR BÄST!!'

Jag har en fråga Är det Eric Saade och Molly Sanden på bilden????!!!!! och en annan fråga HUR FÅR NI TAG PÅ ALLA BILDER DOM ÄR AS SNYGGA <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2012-02-17 @ 19:15:36
Postat av: Marre!

Nej Anna det är inte Eric och Molly... Men det kunde varit det. De liknar lite! hihi :D

2012-02-17 @ 21:23:18
Postat av: Marre!

Okej det liknar skit mycket. Hihi!

2012-02-17 @ 21:24:33
Postat av: Jenny

Twitter @jjjeennnyy :)

Sjukt bra !:)

2012-02-18 @ 21:15:51
URL: http://mystoories.blogg.se/
Postat av: Anna

Marre Jag vet det var derför jag fråga för jag reagerade på killens hår det är AS likt Erics hår ju ^^ :D

2012-02-19 @ 08:28:28
URL: http://satersaade.blogg.se/
Postat av: Marre!

Jag tänkte inte på det föränn du skrev det då tittade jag lite närmare och haha! Det liknar både Molly och Eric!

2012-02-19 @ 10:08:13
Postat av: Kickan

Suuuper!



Twitter: KristinaLBieber

2012-03-05 @ 12:23:08
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0