Timeless♥ - Kapitel 50



Hon halvskakade på huvudet.

"-Bara för Adam."


Jag behövde tänka efter snabbt vem hon menade. Adam? Sen kom jag på att det var Emelies pojkvän. Eller ja... innan hon... dog. Jag lämnade snabbt tanken. Jag saknade henne så mycket... Sen nickade jag mot Frida. 

"-Gör det i din egen takt. Och kom ihåg att jag stöttar dig, vad som än händer."


Hon log mot mig.

"-Du är bäst, Milena. Jag älskar dig, bästis!"


Jag kramade om henne. 

"-Älskar dig med."




Den 9 augusti 2012, Milenas födelsedag.



"-Ja må hon leva, ja må hon leva ..."




Jag öppnade långsamt ögonen när jag hörde Erics röst komma närmare och närmare. Solen sken in genom fönstret och fick garderobens spegeldörrar att reflektera ljuset rakt i mitt ansikte. Jag log och blundade igen.


"-Ja visst ska hon leva, ut i hundrade år!" Eric satte sig på sängkanten, jag såg på honom med vaken blick, sträckte på mig och kravlade mig upp till sittande. Eric ställde frukostbrickan på nattduksbordet. En hög american pancakes med färska jordgubbar låg på brickan, plus en stor latte och en croissant. Jag kände doften av nybakat från köket fortfarande. Säg inte att han gick upp så tidigt för att baka? Jag kunde inte sluta le när jag åter mötte Erics blick och drunknade i den.


"-Du är 19 nu älskling" Han mötte mitt breda leende i en mjuk kyss. Jag kramade om honom och besvarade kyssen, länge, innan vi släppte varandra och jag såg på brickan.


"-Åh, vad gott ... Jag älskar dig Eric" Han skrattade när jag tog en klunk av den stora latten.
"-Säg inte att du har bakat?" Log jag mot Eric.


"-Du gillar väl chokladcroissanter?" Eric såg frågande på mig men jag skrattade bara.


"-Du vet att det är det bästa jag vet" Jag tog en klunk till av det goda kaffet och tog sedan en tugga av den godaste croissanten jag någonsinn smakat.


"-Den bästa jag någonsin ätit" Skrattade jag med munnen full av chokladcroissant och möttes av Erics glada leende.


"-Jag är snart tillbaka" Han försvann ut ur rummet och jag satt förväntansfullt kvar i den fluffiga sängen. Jag förväntade mig inte mycket efter allt som Eric gav mig hela tiden, men kanske skulle man få en liten present på sin nittionårsdag? Det dröjde en liten stund innan jag hörde hans steg närma sig rummet igen. När jag såg honom komma in med ett överdrivet stort paket sprudlade det av glädje i mig.


"-Eric, det var inte nödvändigt" Log jag och kysste honom när han la det tunga paketet på sängen brevid mig.


"-Vad pratar du om, sötnos? Det är ju din födelsedag!" Jag började försiktigt dra av det blommiga pappret. Ett lyckorus gick igenom min kropp när jag såg vad det var. En Louis Vuitton resväska jag önskat mig sedan jättelänge, vilket han förståds vetat om. Jag visste mycket väl hur dyr den var, och kunde knappt tänka mig att jag skulle få något sådant. Jag slängde mig i hans armar.
"-Tack, tack, tack!" Mumlade jag i hans öra. "-Du är den bästa pojkvännen man kan tänka sig!"


"-Öppna den" Eric log bara lungt, och jag började fiffla med det glänsande nya blixtlåset samtidigt som jag såg frågande på honom. När jag fått upp väskan fick jag nära på en chock.


"-Seriöst!?" Jag skrattade och föll ännu en gång i Erics armar där han satt på sängen. Den lyxiga väskan var fylld till bredden med paket i olika storlekar. Vissa tunna som presentkort, andra större. Jag hade varit hur nöjd som hellst med bara väskan, och nu det här?


"-Du ska bara veta hur underbar du är. Vet du det?" Skrek jag nästan och kysste honom mjukt där han satt och log brett. Han var så underbar mot mig.


Paket efter paket öppnade jag. Det var presentkort på butiker jag älskade, en privat sångkurs med en av Sveriges bästa sångpedagoger, gymkort, kläder, smycken och mer än jag någonsin kunnat önska mig. Jag hade nog aldrig fått så mycket presenter på min födelsedag tidigare. Mellan mig och Eric var saker inget viktigt, men lyckan inom mig när jag som ett litet barn rev upp omslagspappret från presenterna var något jag inte sagt nej till. Bättre kunde det inte bli.


*


Jag hade precis blåst klart mitt hår efter en dusch när det knackade på dörren. Eric mötte mig i hallen och nickade mot mig.


"-Öppna du" Jag log och nickade lyckligt när jag gick mot dörren. När jag öppnade den möttes jag av glada ansikten.


"-Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva ut i hundrade år. Ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva ut i hundrade år" Mamma, pappa, Frida, Thea, Victor, Martin, Gustav och Adam mötte min blick och pappa lade till. "-Ett fyrfaldigt leve för Milena, hon leve ... HURRA, HURRA, HURRA!" Jag mötte allas varma kramar. Mina närmaste vänner och min älskade familj. Det fattades bara två personer. Emelie, min bästa vän, och Marcus, min bror. De som båda lämnat mig. Jag fortsatte le trots de sorgsna tankarna som plötsligt kom till mig. Jag kände deras närhet på något sätt. De ville också att jag skulle vara glad. Om de hade levt hade de också varit här.


Jag mötte Frida till sist i en lång kram.


"-Vad stor du har blivit!" Skrattade jag, och hon skrattade med mig. I själva verket hade hennes mage inte växt alls mycket än, men i propotion till hennes tunna kropp såg magen mycket större ut nu än förrut.


Vi gick alla in i lägenheten, Eric kramade om allihopa och Mamma bar in en stor, underbar tårta i köket.


"-Jag är så glad att jag har er alla" Log jag och såg på människorna jag älskade mest av allt. Jag kände på mig att det skulle bli en underbar födelsedag, trots att detta bara var början.

Så! Glöm inte frågestunden nu sötnosar! PoK /Nina ♥

Kommentarer
Postat av: Marre!

Jag kan inte sluta le!!! Det är såå bra!!!

2012-02-11 @ 18:01:28
Postat av: josefin

Jag ler varje gång när jag läser för det är så himla bra!!!sån födelsedag vill jag också ha!!!<3

2012-02-11 @ 18:17:11
URL: http://www.ericochmolly.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Bra kapitel:D jaa vad skulle jag fråga hmm:1. Ni lyssnar på one direction,eller hur? Så vem tycker ni att är sötast? 2. Vet ni alls om det där om att molly och eric inte är inte mer ihop? Alltså liksom helt i verkligheten? 3. Vad är era intresser? 4.Favorit program? Kram

2012-02-11 @ 19:29:44
Postat av: Michaela

Jag vill oxå ha ett sådant stort paket:) Underbart kapitel<3<3<3

2012-02-11 @ 20:28:34
Postat av: Josefin

Så sjukt jävla braaaaa! <3 :)

2012-02-11 @ 21:44:43
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Miss Darkness

ÅÅååå vilken härlig födelsedag!!! :D

Jättefint kapitel! :D

Såg ni att alla i #Saadefamily hjälpte till att trenda Eric Saade på twitter innan ikväll? Vi lyckades trenda honom worldwide 3 gånger!!! Sjukt kul!!!

:D :D :D

Ni e bäst!

<3 <3 <3

2012-02-12 @ 00:00:24
Postat av: Dokuro-Chan ^.~

Jag skulle vilja vara Milena nu...Inte för att jag alltid velat det...

FRÅGA!! : Varför är detta den sista novellen?

2012-02-12 @ 13:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0