Timeless♥ - Kapitel 53

"-Så det betyder ett ja?"


Jag var oförmögen att svara, och svarade därför istället med att slänga armarna om hans hals och kyssa honom med all min kärlek. Till slut kom orden ur mig:

"-Ja. Ja, ja, ja. Ja, ja, ja, ja."


Han skrattade lyckligt, och tog försiktigt tag om min vänstra hand. Nägra sekunder senare släppte han den, och jag lyfte den mot ansiktet för att kunna se.


Bredvid de två tidigare ringarna satt nu en tredje. De tusentals pyttesmå diamanterna lystes upp av skenet från lågorna från värmeljusen, och sände ut ett ljus över hela rummet.


Och det enda jag hörde var våra egna andetag.



Jag satt i soffan med laptopen i mitt knä och kalendern i handen. Nästan alla sidor i kalendern var fullklottrade. Några lediga dagar här och där, ett par helger och röda dagar - men annars var hösten rätt så fullbokat. Konstigt nog blev jag inte ens stressad av mitt program. Det var det jag drömt om. Dessutom fick jag umgås med Eric, nästan varje dag, så det gjorde inte så mycket. Det enda negativa var väl att jag träffade mina vänner så pass sällan ... Men när jag tänkte på gårdagen kändes allt så bra. Jag hade fått en perfekt, mysig nittonårsdag, precis så som jag ville ha den. Dessutom hade jag inte kunnat vara något annat än glad när jag såg hur en tredje ring gnistrade på mitt ringfinger. Jag skrattade tyst för mig själv. Tre ringar, var det normalt? Dessutom väntade nog en fjärde. Jag bläddrade fram och tillbaka bland sidorna. En helg i slutet av Augusti, för tidigt. I början av oktober, för lång väntan. Plötsligt stannade fingrarna som vandrade över datumen på en helg i mitten av september.


"-Eric, kom lite" Jag hörde Eric ställa ner något i köket och snart satt han brevid mig i soffan.


"-Hittat något som skulle passa?" Eric log mot mig och jag pekade på kalendern.


"-Det är om lite mer än en månad, är det för snart?" Jag såg på honom men han behöll bara sitt glada leende.


"-Vi kan gifta oss imorgon älskling om du så vill, det spelar ingen roll. Bara vi hinner fixa allt" Han kysste mig mjukt och jag kände mig i ögonblicket som den lyckligaste personen på jorden.


Både jag och Eric hade drömmar om ett stort vitt bröllop. I alla fall sedan igår hade vi båda börjat drömma. På en skärgårdsö med tusentals blommor och skinande sol, dit alla personer vi tyckte om kunde komma, äta en ståtlig bröllopstårta i flera våningar ... Det fanns tusentals saker vi föreställde oss. Allt hade förändrats så mycket sedan gårdagskvällen. Det kändes mycket verkligare än när Eric friat till mig på Bora Bora för ett år sedan. Mycket, betydligare. Mycket mer som om det verkligen hände. Vi skulle gifta oss. Det var inte bara frieri.


"-Det där var ju fint" Eric pekade på en bild jag just klickade upp. Häringe slott.


"-Fint? Det är ju underbart" Jag bläddrade mellan bilder på en drömlik slottliknande byggnad som låg vid en av Stockholms Skärgårdsöar. När jag såg på bilderna föreställde jag mig att jag gick där längs allén av träd i en vit klänning ... Jag blundade en stund och tänkte, när tanken plötsligt slog mig. Jag hade precis fyllt nitton. Andra skulle gått ut gymnasiet nu, och jag skulle gifta mig? Jag bet mig i läppen. Kanske allt gick för fort?


"-Är det något?" Eric måste sett mitt oroliga ansiktsuttryck och såg dubbelt så orligt tillbaka på mig. Jag blinkade till och försvann ur tankarna.


"-Nej. Jag drömde bara" Ljög jag och han kysste mig mjukt. Så fort hans läppar nuddade mina visste jag att det inte alls var för tidigt att gifta sig. Inte för oss. För i alla fall jag visste att jag aldrig skulle sluta älska honom. Aldrig.


*




Erics perspektiv, femtonde augusti:



"-Varför är ni som hemlighetsfulla?" Tomas stoppade mig när vi var på väg ut genom dörren från studion, jag och Milena. Jag skrattade.


"-Är vi hemlighetsfulla? Inte mer än vi brukar!" Fick Milena lyckligtvis ur sig. Jag hade inte så lätt för att hålla mig att berätta. Ingen visste om bröllopet än. Vi tyckte det skulle bli roligare om det plötsligt damp ner en inbjudan i folks brevlådor. Och det skulle inte ta så många dagar till.


När vi sagt hejdå till Tomas gav vi oss iväg mot bilen. Milena tog upp den tredje ringen ur fickan och fäste den på fingret igen. I studion hade den antagligen gett lite för mycket ledtrådar än.


"-Så, är du redo? Båten ut går vid fyra" Milena log mot mig och jag mötte hennes leende innan jag satte mig framför ratten.


"-Alltid" Jag blickade snabbt på klockan som visade kvart i. Vi skulle förmodligen hinna med båten som gick ut till ön där Häringe Slott låg. Om det passade oss, skulle vi boka det idag. Det var trots allt bara en månad tills det planerade datumet för bröllopet. Jag log för mig själv åt tanken på bröllopet. Om den dagen inte redan vart, så skulle enligt våra planer och drömmar bröllopet bli den underbaraste dagen i mitt liv.


*


"-Kom!" Milena tog min hand och drog med mig bort från båtbryggan. Jag såg mot allén av träd och fylldes av en underbar lycka.

"-Wow, vad fint det är ..." Längs vägen fram mot slottet var träden perfekt placerade och svarta lyktor som kunde lysa på kvällen. Den vita byggnaden lyste i solskenet, där vi skyndade oss mot den.


"-Ja, verkligen ..." Milena log mot mig och vi kysstes snabbt innan vi fortsatte mot ingången. Allt var precis som vi tänkt oss, om inte underbare än så. Inne i huset fanns stora salar, hotellrum och vackra balkonger. Runt omkring växte stora ekar och i rabatterna blommade blommor i tusentals färger. Det var ingen tvekan när vi gick mot receptionen.


"-Jo, vi vill boka för ett ..." Jag såg på Milena som log så stort som jag aldrig sett henne le förrut, och hon tog min hand. "-Ett bröllop".


Sådär ... Och romatiskare blir det, haha. Kommentera!!! /Nina ♥

Kommentarer
Postat av: Triciaa

Haha, kul att ni har fantasier om hur det ser ut i Häringr slott!

Juste, har ni varit där förut?



Det har jag. Det var faktiskt nära jul, och jag o familjen skulle på jul bord. Pappa hade bokat ett rum. Rummen är nere i typ källaren. Och det "spökar" där inne.

Visste ni om att just detta slott är känt för hur mkt det spökar?



Ååh! Jag är så glad att ni valde just Häringe slott! Det är i närheten av där jag bor. :P " hahah känner mig stolt"

Nä, men ändå..



Ha en bra kväll!

Kraam Triciaa <3

2012-02-14 @ 20:36:07
URL: http://ericsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Emppu

Oj så härligt kapitel<3

2012-02-14 @ 20:50:23
Postat av: Noomi

romantiskt! <3

2012-02-14 @ 21:04:52
URL: http://difficulttocatch.devote.se/
Postat av: josefin

Ohhhh härligt kapitel!!!<3

2012-02-14 @ 21:10:57
URL: http://www.ericochmolly.bloggplatsen.se
Postat av: Marre!

Jag ser allt framför mig. Så otroligt bra!

2012-02-14 @ 21:33:31
Postat av: a.l.v.a.n

Romantiskt :) <3

2012-02-14 @ 22:14:40
URL: http://ericsaadelovestories.blogg.se/
Postat av: ★Jennifer★

åååååh va gulligt!!!!!!!!!!!!! :')

Sååå sött! :'D

Längtar såååååå gryyyymt mycket till nästa!!!!!!!!! :D

KJAM!<3

2012-02-14 @ 22:31:49
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Miss Darkness

Ååååååååh vad underbart!!! :D

Kan aldrig få nog av romantik!!! ♥

Tänk om man va i Milenas situation... ;-) Suck... ♥



Förresten - såg ni att "Proud Of Eric Saade" trendade WW innan ikväll? :D I Sverige trendade Eric i flera timmar! #Saadefamily äger! :D Hoppas att Eric såg det och blev glad ♥ Det va en sjukt fin Alla Hjärtans Dags present till honom från alla oss fans tycker jag!



Och ert fina romantiska kapitel va en underbar Alla Hjärtans Dags present till oss tycker jag! Tack! ♥

Längtar till nästa!

Ni e bäst!

<3 <3 <3

2012-02-15 @ 00:29:29
Postat av: Celine

Svar: Ja, du får jätte gärna maila bilden! (:

2012-02-15 @ 10:58:25
URL: http://ericsaadedaily.blogg.se/
Postat av: Julia

Jättebra!!

Skulle du kunna länka till min novellblogg??

(Sorry för att jag har dålig fantasi med namnet på bloggen... Men en hel del annat som jag prövade var upptaget...)

2012-02-15 @ 12:52:37
URL: http://saadetoories.webblogg.se/
Postat av: Josefin

SUPER! :) <3

2012-02-15 @ 17:52:48
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0