At the Break of Dawn...♥ - Kapitel 42

"-Beredd?" Tomas kollade upp på mig. 


Jag tog ett djupt andetag, och slöt ögonen. Nu gällde det. Nu skulle jag allt visa vad jag gick för. Jag öppnade ögonen igen, och tittade på Eric, som stod precis brevid mig, även han iklädd hörlurar och placerad framför en mikrofon. Han blinkade åt mig. Jag log. 

Om jag skulle göra det här, ville jag göra det tillsammans med honom.

Jag vände mig mot Tomas, och gav honom tummen upp.



"-Beredd."






Jag hörde förspelet till Break of Dawn i lurarna. Jag hade valt att provsjunga den låten innan jag började med helt nya, eftersom jag kunde varenda ord i den utantill - och minnena till låten var några av de mest underbara. Jag mindes när jag paff blev uppledd på scen på min födelsedag och plötsligt fått en mikrofon i handen. Av ren reflex hade jag börjat sjunga inför alla Eric's fans. Thomas hade tyckte mycket om det.


I don't wanna wake up lonely



Tonerna och orden kom bara ur min mun. Jag såg på Eric som log mot mig och tog sedan slöt ögonen för att sjunga.


I can't stand another night alone in my bed


Jag tänkte på varje morgon jag vaknat ensam och gråtande i lägenheten och börjat tappa hoppet för att få återse honom, men bet ihop och tog nästa ton precis innan jag missade den.



Missing, hoping



Det började kännas som låten hade skrivits exakt efter mina känslor den perioden då Eric troddes vara död. Allt, stämmde in. Jag hade inte tänkt på det förrut.


At the break of dawn



Jag kunde precis se framför mig hur jag genom tårarna såg solen gå upp, röd som blod, en av alla de ensama mornarna.


I won't let go


Jag kunde precis känna tårarna hur de brukade rinna ner för mina kinder när någon sa att han var död. Jag skulle aldrig kunna förstå det och släppa taget om honom. I slutändan var det ju jag som hade haft rätt. Han var ju inte det. Död.



Won't give up no



Det gjorde jag aldrig.


Think about home when you're far away  
Think about me when I wake up and you're gone 
At the break of dawn 
Think about us when we said forever 
Think about me and remember I'm alone 
At the break of dawn 
At the break of dawn



Orden flöt ur min mun som det var något jag sjöng varje dag. Jag behöll mina ögon slutna under hela refrängen, för att undvika att låta se Eric och Thomas mina blanka ögon som var nära gråt.


I keep dreaming you'll be with me 




Varje natt.


I believe that somewhere down the line you'll be mine

Han var alltid min. Har var alltid den jag älskat mest av allt. Även om han inte var nära.



In the twilight 
I feel your beating heart 
I won't let go 
Won't give up no 

Think about home when you're far away 
Think about me when I wake up and you're gone 
At the break of dawn 
Think about us when we said forever 
Think about me and remember I'm alone 
At the break of dawn 
At the break of dawn 

My hands were cold and dry 
Your cheeks were red 
We promised that we'd love forever 
That's what we said 
That's what we said 

Think about home when you're far away 
Think about me when I wake up and you're gone 
At the break of dawn 
Think about us when we said forever 
Think about me and remember I'm alone 
At the break of dawn 
At the break of dawn 
At the break of dawn




Först när låten var slut och jag hört sluttonen i de stora hörlurarna vågade jag öppna ögonen. Bakom glaset i studiobåset såg jag att Thomas applåderade. Eric log brett och såg med tindrade ögon på mig.


"-Underbart" Log Thomas och la en hand på min axel.


"-Perfekt att du slutade efter refrängen så jag fick höra Milena lite ..." Skrattade Thomas och såg på Eric som bara log till svar.


"-Va?" Fick jag ur mig. Jag fattade inte. De brast båda i skratt. Oj. Jag hade inte märkt att Eric slutat sjunga. Jag kände hur jag rodnade.


"-Men det är bra ... det är bra" Log Thomas när han slutat skratta och fortsatte:


"-Imorgon är ni här igen? Jag har en sak jag vill visa er båda!"


Jag log mot Eric. Han log tillbaka, och jag plockade snabbt upp min Iphone och twittrade snabbt; - Dreams come true sometimes. I think im really lucky at that part of life -



Hoppas det blev okej! Hinner tyvärr inte skriva mer just nu :/ Imorgon kommer ett längre kapitel ♥ Kommentera så blir jag gladast!! Klarar ni tio kommentarer ikväll? Puss på er, ni är bäst!! /Nina


Kommentarer
Postat av: Lisa

Sjukt bra kapitel :D<3

2011-12-01 @ 22:32:58
Postat av: Kickan

Ursäkta mig. men är det 39:onde delen? :O



Iaf, SJUKT BRA!! <3

2011-12-01 @ 22:33:24
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

tja du, då var vi tillbacka till kapitel 39 då xD



BRA KAPITEL!!!!!!!!!!!<3

underbart.. helt underbart :')

Längtar till nästa<3

KJAM!!<3

2011-12-01 @ 22:39:44
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

tillbaka ;)

2011-12-01 @ 22:40:32
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Amanda

haha, blev lite chockad först när jag såg att det stog "kapitel 39", lite roligt allt det där.

Men det spelar ingen roll hur många småfel man gör, för det som betyder något är innehållet :D vilket är helt underbart :D

Ville bara säga att jag också håller på med en novell just nu, hehe... (:

2011-12-01 @ 22:55:20
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/
Postat av: Noomi

hahhaha jag blev lite förvirrad först men jag tyckte ni verkligen hade satt ihop hela storryn i låt texten! Coolt gjort av er :) <3

Puss

2011-12-01 @ 23:07:16
URL: http://difficulttocatch.devote.se/
Postat av: Miss Darkness

Hahaha trodde vi va på kap 42 jag! ;-)

Anyway - jättebra kapitel!

Fint med låttexten ihopflätad med Milenas tankar!

Snyggt!

<3 <3 <3

2011-12-02 @ 00:05:55
Postat av: Lovisa♥

Jätte bra:D

2011-12-02 @ 06:49:49
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Josefin

SJUKT BRA! <3<3<3<3

2011-12-02 @ 08:30:06
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Erica

Sjukt, sjuktbra!!!! <33333

2011-12-02 @ 09:25:36
Postat av: josefin

OH MY GASH! lika sjukt bra som alltid

2011-12-02 @ 15:30:34
URL: http://iiitsmylife.blogg.se/
Postat av: Marre!

Ja Nina det är vist redan gjort! XD Då längtas den igen då..... Ni är bäst!!!!

2011-12-02 @ 16:19:22
Postat av: Erica

Hej! Om ni tycker om att läsa noveller om Eric, så läsa min om ni vill!! Hoppas ni tycker om den och fortsätter läsa den!! :)



Kram Erica <3

2011-12-04 @ 13:31:32
URL: http://ericsaadestoories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0