At the Break of Dawn...♥ - Kapitel 45

Jag försökte bitchblicka honom, men det gick inte så bra, så jag försökte se sårad ut istället. Det fick honom på kroken. Han sträckte sig efter min hand.

"-Det är lungt, jag retas bara med dig, älskling." Han log varmt mot mig, och klappade sen på sitt knä. "-Kom hit." 


Jag reste mig upp, gick runt bordet och satte mig i Erics knä. Jag lutade mig bakåt mot hans axel, och han viskade med het röst i mitt öra:

"-Jag tänder bara på dig, så du vet." För att demonstrera bet han mig löst i halsen, och jag skrek till. Han skrattade, och jag vände på huvudet för att kyssa honom.






Nästa morgon. Lördag.

Jag vaknade tätt intill Eric och blickade mot klockan som stod på nattduksbordet. 11.30. Oj, hur hade jag kunnat sova så länge? Antagligen hade vi somnat ganska sent kvällen innan.


Jag lossade försiktigt Eric's grepp och försökte sätta mig upp, men det gick inte speciellt bra, för Eric vaknade smått och lade armarna om mig igen - så jag inte kunde komma loss.


"-Klockan är halv tolv" Skrattade jag och rullade runt så mitt ansikte var precis vid hans.


"-Jaja" Mumlade han, log och drog mig närmare sig.


"-Eric .. skulle vi inte vara i studion vid tio?" Jag kunde inte låta bli att skratta och pussade honom lätt på munnen.


"-Nä ... va?" Plötsligt slog han upp ögonen och kollade över min axel på klockan.


"-Ojdå" Hans reaktion var inte det jag hade förväntat mig. Han slöt ögonen igen och lade sig tillrätta.


"-Ska du sova mer nu också?" Log jag och makade mig så nära honom som jag bara kunde komma. Han öppnade ena ögat och såg oemotståndligt söt ut med sin ruffsiga morgonfrisyr.


*


Det han bli halv ett innan vi satt vid frukosten. Eric hade precis proppat i sig en hel smörgås på en gång när hans telefon hördes från sovrummet. Jag han först, och hämtade den.


"-Tretton missade samtal från Tomas" Skrattade jag och räckte telefonen till Eric som snabbt svalde innan han svarade.


"-Förlåt!" Svarade han snabbt och drog en hand genom håret.


De pratade en stund och det verkade inte som Tomas var speciellt arg. De bestämmde att vi skulle komma framot sju ikväll istället.


"-Jag hade lovat att ringa Thea idag .." Mumlade jag samtidigt som jag stoppade en sked yoghurt i munnen.


"-Visst, gör det!" Eric log snett och såg kärleksfullt på mig.


"-Är du ledig idag?" Frågade jag hastigt och log tillbaka.


"-Ja, vill hon träffa mig?" Eric skrattade.


"-Vem vill inte?" Jag log och gick ut till hallen för att hämta telefonen som var på laddning.


När jag låste upp den såg jag något som förvånade mig. 9 missade samtal. Från ett nummer jag inte kände igen. Skulle jag ringa tillbaka? Jag svabblade snabbt igen siffrorna och märkte att jag kände igen dom, men visste inte från vem ... Kanske Martin? Nej. Jag borde ha hans nummer inlagt. Vem skulle ringa mig nio gånger? Tomas nummer hade jag. Jag struntade i det för en stund och letade efter Thea's nummer i kontaktlistan.


"-Thea?" Hörde jag hennes välbekannta röst efter ett par signaler.


"-Hej! Det är Milena ... Jag lovade att ringa dig" Jag kände hur min röst var full av glädje sedan gårdagen.


"-Hej sötnos! Gud vad jag saknar dig!!" Skrattade hon, och jag kände att jag saknade henne också.


"-Har du lust att hitta på något idag?" Frågade jag efter att vi pratat en stund.


"-Jo, ja .. eller, alltså, jag och Victor skulle..." Sa hon och jag hörde en killröst skratta i bakgrunden.


"-Victor?"


"-Min pojkvän" Jag hörde hur hon log.


"-Va? Vicor, vem? Sen när? Jag måste få träffa honom" Snabbt forsade frågorna ur min mun och hon besvarade dom så gott hon kunde medan jag hörde Victor kommentera tyst i bakgrunden.


*


Vi bestämde oss för att hon skulle komma förbi här, med Victor, imorgon. Jag log för mig själv när jag lade på. Thea hade aldrig haft någon lycka med killar. Inte jag heller förståds, tills jag träffade Eric.


Precis innan jag låste telefonen såg jag att jag fått ett konstigt sms. Samma nummer som ringt mig. Jag gick igenom siffrorna en gång till, och insåg plötsligt ... Det var Joel som hade ringt mig.



Hoppas det blev okej! Lovar att nästa kapitel blir mer händelserikt, och vi lovar att försöka följa era små önskemål så gott det går, snart ;) Puss på er alla! Glöm inte att kommentera, så blir vi glada och peppade till att skriva! ♥ /Nina




Kommentarer
Postat av: Erica

Det blev mer än okej. Det vart skitbra!!! Som vanligt!!! ;) <3

2011-12-05 @ 22:04:46
URL: http://ericsaadestoories.blogg.se/
Postat av: Marre!

Bäsr som vanlogt! ....ä trött... :-\

2011-12-05 @ 22:05:51
Postat av: Amanda

inte Joel igen! aaaah! underbart, vill verkligen veta vad han vill! :D

2011-12-05 @ 23:21:41
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/
Postat av: Miss Darkness

Åååååh superbra kapitel!

Vad mysigt de har det :)

Jäkla Joel vad f**n vill han nu igen då??!!

Sjukt spännande!

<3 <3 <3

2011-12-06 @ 02:47:35
Postat av: Josefin

GRYMT! MER! <3<3<3

2011-12-06 @ 09:24:18
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

NÄMEN GUD!? :O

SPÄNNANDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag behöver fortfarande en ordbok!!! Men jag kan ett ord ;D

Lysande!! :D

MERMERMERMERMER! :)

Kjam<3

2011-12-06 @ 10:22:34
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Nathalie

Grymt bra!! När kommer nästa kapitel?? Ni måste skriva ett snart! Kolla gärna in på min novell om Eric! Kramar!

2011-12-06 @ 20:53:12
URL: http://ericsaadenovell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0