At the Break of Dawn...♥ - Kapitel 46

"-Victor?"


"-Min pojkvän" Jag hörde hur hon log.


"-Va? Victor, vem? Sen när? Jag måste få träffa honom" Snabbt forsade frågorna ur min mun och hon besvarade dom så gott hon kunde medan jag hörde Victor kommentera tyst i bakgrunden.


*


Vi bestämde oss för att hon skulle komma förbi här, med Victor, imorgon. Jag log för mig själv när jag lade på. Thea hade aldrig haft någon lycka med killar. Inte jag heller förståds, tills jag träffade Eric.


Precis innan jag låste telefonen såg jag att jag fått ett konstigt sms. Samma nummer som ringt mig. Jag gick igenom siffrorna en gång till, och insåg plötsligt ... Det var Joel som hade ringt mig.


image description

Jag tömde snabbt samtalslistan på missade samtal och la ner telefonen i min väska innan jag gick tillbaka till Eric i köket för att avsluta frukosten. Jag kunde inte släppa tanken. Vad ville jäveln mig?


"-Du ser bekymrad ut, har det hänt något?" Sa Eric efter en stund och såg på mig med rynkad panna.


"-Nä... eller..." Jag funderade på om jag skulle säga något. Jag ville inte påminna om Joel. Eric skulle nog bara bli ledsen, och kanske tro att jag gillade honom fortfarande.


"-Kom" Eric klappade på sitt knä, jag reste mig från stolen, och satte mig i hans famn. Han lade armarna om mig.


"-Vad?" Frågade han och såg mig i ögonen.


"-Jo... Eller jag vet inte" Jag ryckte på axlarna och såg på iskristallerna på panormafönstrets glas över Eric's axel.


"-Är det något med Thea? Vill du inte att hon ska komma?" Eric tänkte tydligen inte släppa att jag inte sa vad det var. Han kände mig för väl för att se att leendet jag pressade ur mig var falskt.


"-Nej... Jag blev bara lite... Joel hade ringt" Suckade jag tillslut.


"-Åh... Joel...Vad ville han?" Sa han lungt men hans armar runt mig släppte litegrann. Jag visste att han skulle bli sårad, trots att han försökte dölja det.


"-Inte fan vet jag..." Jag lutade ansiktet över Eric's axel och andades in hans doft för att glömma alla bekymmer.


"-Strunta i honom då..." Fick han ur sig och smekte mig långsamt över ryggen. Jag mumlade ett svagt "Mm" mot hans hår och han vaggade mig tyst i sin famn. Tänk om det ändå var så lätt.


*


Efter en mysig dag hemma skulle vi snart ge oss iväg till studion, där vi egentligen skulle varit redan imorse. Jag tog på mig min kappa, borstade igenom håret en sista gång och tog Eric's hand, för att gå ut i kylan.


"-Vad skulle vi göra idag egentligen?" Frågade jag Eric när vi kommit ut.


"-Jag vet faktiskt inte riktigt vad han tänkt sig... Jason skulle komma tydligen, har du träffat honom än?" Eric log mot mig.


"-Vilken av dom?" Skrattade jag. Det fanns två i Erics team med samma namn.


"-Gill, producenten" Självklart visste jag vem han menade. Redan innan jag och Eric känt varandra kände jag honom så väl på något underligt sätt. På ett fan-sätt. Nu var det så annorlunda.


"-Åh, nä, honom tror jag inte jag sett. Irl."


"-Då så." Han log, men kollade sen på mig med slug min. "-Kom ihåg att uppföra dig!" Han hötte med fingret åt mig, och jag skrattade.


"-Brukar jag inte vara det?" Jag kramade om honom och log.


"-Tveksamt. Extremt stora fans kan ju bli lite vilda ibland..."


"-Av dig eller av Jason Gill?" Han flinade.


"-Mig."


"-Vilken tur för mig då." Jag sträckte på mig för att ge honom en kyss. När jag hade släppt hans läppar, kollade han mig rakt i ögonen, och viskade:


"-Jag är ditt största fan, bara så du vet."


Det fick mig att skratta. Jag ställde mig än en gång på tå, virade armarna om hans hals, och kysste honom.


Allra helst skulle jag ha velat fryst ögonblicket.




För alltid.
Puss o Kram på er, LoveYa!/Nina&Wanja

Kommentarer
Postat av: Amanda

underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart!underbart! :D

2011-12-06 @ 22:26:25
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/
Postat av: Erica

Jätte, jättebra!!!! som vanligt!! ;) <3

2011-12-06 @ 22:30:00
URL: http://ericsaadestoories.blogg.se/
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ BRA!

Ordet kommer inte fram!? SÅÅ BRA!? :'D

LÄNGTAR TILL NÄSTA NÅT SJUUUUUUUKT MYCKET<33

2011-12-06 @ 22:32:14
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Miss Darkness

Ååååh superbra!

Längtar till nästa!

<3 <3 <3

2011-12-07 @ 03:09:50
Postat av: Josefin

PUSS O KRAM! <3<3<3<3

2011-12-07 @ 10:45:05
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: michelle

sååå bra!

2011-12-07 @ 15:48:47
URL: http://mmichas.blogg.se/
Postat av: Marre!

GRYMT!!!!

2011-12-07 @ 16:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0