At the Break of Dawn...♥ - Kapitel 47


"-Vilken tur för mig då." Jag sträckte på mig för att ge honom en kyss. När jag hade släppt hans läppar, kollade han mig rakt i ögonen, och viskade:


"-Jag är ditt största fan, bara så du vet."


Det fick mig att skratta. Jag ställde mig än en gång på tå, virade armarna om hans hals, och kysste honom.


Allra helst skulle jag ha velat fryst ögonblicket.




För alltid.




Jag kollade upp från mitt block.

Eric satt i en fåtölj med sitt block och hade en koncentrerad rynka i pannan. Jason stod vid keyboarden med hörlurarna istoppade, det var mycket troligt att han höll på att testa en ny låtidé.
Jason verkade vara en mycket intressant människa. Snäll, men inte särskilt pratsam. Framförallt var han ett geni på att göra låtar. Jag hade inte bara sett det i flera av Erics alla låtar - hela tiden kom han med nya genialiska idéer, nya underbara melodier...


Han var helt enkelt en fantastisk talang.

Jag vände återigen blicken mot mitt block. Thomas hade sagt åt mig att prova mig fram. '-En artist måste börja från grunden', hade han sagt. Och visst, jag försökte. Men det gick inte så bra...


I was fallin'
I never knew
If you would ever take me in your arms, and hold me
Again

I was empty
Nothing mattered
There was no power to stay
Anymore



Äsch. Jag knycklade ihop pappret. Det funkade inte. Jag suckade. Om jag inte ens kunde få ner en någorlunda text... Hur skulle jag då någonsin kunna bli artist? Jag slängde mig bakåt i fåtöljen. Eric hörde mitt suckande och kollade upp på mig.

"-Går det bra?"


Jag himlade med ögonen.

"-Inte särskilt." Jag höll upp det tomma blocket. "-För dig då?" Jag ställde mig upp och gick fram till honom och la händerna på hans axlar. Han vände på huvudet för att se mig, och höll sen upp blocket.

"-Kolla själv."


Jag tog över blocket och kollade varsamt på de med omsorg valda orden som var nerskrivna i prydliga rader. Jag suckade, och gav sen tillbaka blocket.

"-Varför måste alla ha talanger utom jag." Jag la armarna i kors över bröstet och kollade upp i taket. Eric tog tag om min midja och drog ner mig i sitt knä, och kramade om mig. Han borrade in sitt ansikte i mitt hår och viskade:

"-Du, jag har övat i hela mitt liv." Han pekade bort mot Jason Gill, som var långt borta i sin låtskrivarvärld. "-Och han där borta har haft ännu längre tid på sig. Så du har gott om tid på dig."


Jag vände på mig så att jag såg honom i ögonen. Och log.

"-Jag har lite dåligt tålamod bara."


Eric log, och drog försiktigt ner mitt huvud mot sitt ansikte så att han kunde låta sina läppar beröra mina. Det fick mig genast att känna mig bättre.

"-Jag lovar, det kommer att gå lättare när du har övat lite. Förresten är jag säker på att det du skrev var jättebra." Han nickade bort mot fåtöljen, där mitt hopknycklade papper låg. Oups. Det hade inte varit meningen att han skulle se den. Jag reste mig upp och gick bort till min fåtöljen, tog pappret och kastade den mot papperskorgen.

Mitt i prick.


Jag satte mig ner, vände blicken mot Eric.

"-Okej. Jag gör ett försök till!" Eric skrattade åt mitt hurtiga tonfall. Jag försökte att låta bli att le och se allvarlig ut när jag vände ner blicken mot blocket igen.



Den första halvtimmen satt jag bara där och fick inte ner någonting. Jag försökte att koncentrera mig, och klura ut något bra. Som väntat gick det inte så bra. Till slut höll jag på att ge upp.

Nä. Det här funkade inte...





Som ett hammarslag trängde plötsligt in orden i min hjärna. Minnena. De var plötsligt alla så tydliga. Och utan att jag behövde göra någonting, växte textrad efter textrad fram. Ja. Det var ju självklart. Det var så här det skulle vara.


Jag förde handen mot pappret, och kände hur mitt leende blev större och större allt eftersom pennan flög fram över de hittills tomma raderna...

Love is calling... Får inte nog av låten!! Inte för att det har något med novellen att göra, men ändå;) Vilken/vilka är era "Saade-favorites"?:D LoveYa/Wanja♥


Kommentarer
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

Fingerprinta ;D

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ BRA! :D

Vill höra låten!! ;) MEN LÄNGTAR SÅÅ MYCKET TILL NÄSTA!!!<3<3<3

kjam<3

2011-12-07 @ 22:49:00
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

fingerprints

2011-12-07 @ 22:53:56
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Noomi Pilot

Backseat! Hahha vet ni varför? Han sjunger i början: you are my pilote girl... och jag heter pilot i efternamn ;) Jag höll på att ramla av stolen när jag hörde den för fösta gången x)

2011-12-07 @ 22:57:18
Postat av: Erica

Min favirot är Fingerprints! ;) Sjukt bra som vanligt!! <3

2011-12-07 @ 23:55:06
URL: http://ericsaadestoories.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Fingerprints är nog den bästa av Erics låtar:) sjukt bra, mermermer!!<3

2011-12-08 @ 00:05:14
URL: http://ericsaadenovell.devote.se
Postat av: Josefin

Åh jättebra! :D <3 MER!

2011-12-08 @ 12:29:29
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Josefin

Min favorit är "Sky falls down". :D

2011-12-08 @ 12:30:40
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: am

fingerprints och rocket sience :D

2011-12-08 @ 12:59:59
Postat av: am

hahah jag skrattar åt noomi the pilot girl XD <33 puss på henne

2011-12-08 @ 13:02:03
Postat av: Marre!

Without you im nothing är väldigt bra men har ändå frukktansvärt svårt att välja bara en! Alla är ju asbra!!!!

2011-12-08 @ 15:26:28
Postat av: Lovisa♥

min är nog Without you im nothing, den är såhimla fin:D

2011-12-08 @ 16:31:56
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Maria

without you i´m nothing... jag får rysningar när jag lyssnar på låten o nästan tårar

2011-12-08 @ 18:16:01
Postat av: Amanda

det går inte att välja en av dom nya låtarna!vill ha mer och veta vad det är hon skriver! :D superbra som vanligt!!!

2011-12-08 @ 18:16:07
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/
Postat av: Maria

hahahaha Noomi så sött av dig hahaha... Du kanske bodde säga det till Eric :-D <3 ;-)

2011-12-08 @ 18:17:51
Postat av: Miss Darkness

Åååå jättebra kapitel!

Är så nyfiken på vad hon skriver!

Antagligen nåt om Eric...

Spännande att se hur han reagerar på det...



Hahaha Noomi du borde definitivt säga det till Eric! :D



Just nu är mina favoriter Fingerprints och Explosive love - de är så jäkla bra! Kan inte sitta still när man hör dem! :D Men nästan alla låtar är ju sjukt bra så det går inte att välja!



Nu ska jag läsa nästa kapitel! Jihoo! :D

<3 <3 <3

2011-12-09 @ 04:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0