At the Break of Dawn...♥ - Kapitel 51

"-Det borde vara olagligt att vara så där sexig." Han skrattade ett underbart skratt, lyfte upp mig och viskade i mitt öra:


"-Ska du säga." Han gav mig en djup kyss, och satte sen ner mig på golvet.


"-Ska vi äta?" Han nickade, och vi hade precis satt oss vid bordet när vi hörde en ringklockan ge ifrån sig ett gällt ljud. Jag reste mig upp.


"-Jag öppnar." Eric var inte långt efter.


"-Jag följer med dig."


Jag tog tacksamt hans hand, och vi gick för att öppna...





"-Hej."


Jag stannade upp när jag hörde rösten, och kollade upp på den som stod utanför dörren. Och fick nästan en chock. Det var inte precis vad jag hade väntat mig...

Framför mig stod en kille med axellångt, flottigt hår, och över det hade han en sån där "eminem-duk", eller vad man nu kallade det. Han log ett stort, tandlöst leende, och man såg hur han fladdrade med tungan när han pratade. På hans tröja stod, med stora bokstäver skrivna med spritpenna:


VICTOR





Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga... Det här kunde inte vara Theas pojkvän. Eller? Jag brukade inte vara så ytlig, men i det här fallet hoppades jag verkligen att hon skulle förstå och inse sitt eget bästa. Fort.

Jag bet mig kvickt i läppen för att inte riskera en skrattattack, som bara skulle ha blivit pinsam. Jag sneglade på Eric - snabbt så att det inte skulle märkas - och såg att han verkade ha lika svårt att hålla igen som jag. För att inte tappa greppet, knöt jag vänsterhanden, hårt, så att naglarna trängde in i huden.

Jag tog ett djupt andetag, log ett stort leende och sträckte fram handen mot honom.

"-Hej."


Victor kollade konstigt på mig. Sen tog han min hand, och skakade den.

"-Heeeej."


När han till slut släppte min hand - för att skaka Erics and - var den full av handsvett. Jag ville helst inte torka av det på mina kläder, men jag kunde seriöst  inte ha kvar det. Jag smög snabbt undan och torkade av de på handduken som hängde över elementet i hallen. När jag kom tillbaka, kollade Victor på mig igen. Jag skulle precis fråga var Thea var, när han öppnade munnen, visade sin tandlösa mun och sa:

"-Vill ni köpa tandborstar?"


What??? Vad var det här för konstig kille? Jag bad en innerlig bön att Thea skulle göra slut så fort som möjligt. Han tog fram en låda med gula tandborstar, och höll den framför näsan på mig, samtidigt som han fladdrade med tungan:

"-Bara femton kronor."


Jag försökte hejda mig, men kunde inte låta bli att rynka på näsan.

"-Nej tack. Men du, var är..."


Han avbröt mig.

"-Okejdå. Men ha en så trevlig dag då." Han vände på klacken och började gå nedför trappan igen. Jag öppnade munnen för att ropa och fråga vad han höll på med, men han hade redan hunnit genom ytterdörren.


När jag hade stängt dörren vände jag mig mot Eric, och kollade panikslaget på honom. Jag såg hur han hade försökt hålla sig för skratt hela tiden, men nu brast han ut i ett enormt gapflabb. Då släppte det för mig också.



Till slut låg vi båda dubbelvikta på golvet och kiknade av skratt. Tårarna rann nerför mina kinder, och efter en stund frågade Eric:

"-Vafan var det där för nån!?"


Det fick mig bara att skratta ännu mer.

"-Inte den blekaste aning. Om det där var Theas pojkvän..."


Han skrattade, men avbröts av att dörrklockan ringde. Jag svepte snabbt bort tårarna från mina kinder, reste mig upp. Innan jag lade handen på dörrklinkan kollade jag på Eric med tvekande blick, och jag såg att han tänkte precis på samma sak som jag.


"-Hej!!"


Thea kastade rent ut sagt kastade sig över mig. Jag blev förvånad, men kramade sen om henne lika entusiastiskt.

"-Heeej älskling, har saknat dig så sjukt mycket!!"


Jag kollade över axeln på henne, och fick syn på en snygg, lång kille med mörktblont hår. Thea verkade märka att jag tittade, och tog ett steg bakåt. Hon log mot mig, och visade sen med en handrörelse mot killen.

"-Milena, det här är Victor."


Hahahahahahahaha. Herregud. Jag log mot Victor - tydligen rätt den här gången. Han log ett stort leende mot mig, och sträckte fram sin hand.

"-Hej. Trevligt att träffas."


Jag log mot Thea, och när hon såg min blick som sa: 'snygg fångst, gumman', log hon och klamrade fast sig vid Victor. Hon verkade lycklig. Och jag var extremt glad för hennes skull. Plötsligt verkade hon se något bredvid mig. Hon spärrade upp ögonen, och tappade nästan hakan. Jag kollade omkring mig och kunde först inte fatta vad det var. Men sen förstod jag.


Eric


Jag skrattade lite tyst för mig själv, och log sen mot Thea och Victor.

"-Det här är Eric..." Han log mot dem, och sträckte fram sin hand, först mot Thea, som knappt kunde sluta stirra, och sen mot Victor, som lungt och med ett leende skakade hans hand. Det enda ljud som Thea kunde få ur sig var ett stammande:


"-Jag vet..." Alla skrattade.

Plötsligt kände jag hur min mage började kurra. Just det. Vi hade ju inte ätit frukost än. Jag ville inte vara oartig, men...


"-Hörrni, vi hann aldrig äta frukost, är det okej om vi gör det snabbt? Kom in bara."


Victor nickade glatt.

"-Visst!



Medan de tog av sig skorna tänkte jag på tandborts-Victor. Och kunde inte låta bli att le. Jag kände plötsligt en arm runt min midja och kollade upp. Eric gav mig en kyss, och kollade sen rakt in i mina ögon med ett busigt leende. Jag bet mig i läppen, men snart fnissade vi båda två hysteriskt. Först när Thea och Victor kom in i köket skärpte vi oss, tog varandras händer, och vände oss mot de.




Innan vi satt oss ner vid bordet lutade sig Eric ner och gav mig en sista kyss.

Och jag kunde inte låta bli att le.

Puss på er, älskade läsare. Kände mig på sjukt bra humör idag, bättre än på länge!! För er som inte kunde se länken, skriver jag den här istället: www.onedirectionnovell.blogg.se . Sjukt duktiga tjejer!!! iaf, LoveYa!!!/Wanja♥








Kommentarer
Postat av: Amanda

tror jag aldrig skrattat såhär mycket åt ett kapitel förut! gud vilken fantasi ni har! fortsätt så :D

2011-12-12 @ 21:08:22
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/
Postat av: Kickan

Ünderbart! :D <333 Hahahahah asså gu vad roligt ;D



KRAM! :D <3



P.S jättefin blogg ni har länkat! :D <3

2011-12-12 @ 21:32:43
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Kickan

underbart! :D <333 Hahahahah asså gu vad roligt ;D



KRAM! :D <3



P.S jättefin blogg ni har länkat! :D <3

2011-12-12 @ 21:33:11
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Marre!

Hahahahahaha!

2011-12-12 @ 21:33:36
Postat av: Josefin

SJUKT SJUKT BRAAAAA! <3<3<3<3

2011-12-12 @ 22:06:47
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Erica

Hahahaha!! Skit bra och jätteroligt!!! <3

2011-12-12 @ 22:21:06
URL: http://ericsaadestoories.blogg.se/
Postat av: Jennifer :D

Ni är också sjukt duktiga ;D

MEN SUPER-UNDERBART KAPITEL!!!!!!! :D

MERMERMERMER!!! Längtar så jag nästan dör till nästa<33

Ska försöka överleva, så jag faktiskt KAN läsa nästa kapitel xD

Kjam<333

2011-12-12 @ 23:12:35
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Miss Darkness

Hahahahaha!!!

Åh herregud vilket roligt kapitel, fick tårar i ögonen! LOL

Vilket underbart härligt "feel good"-kapitel!

Ni e bäst! :-D

Kan se Eric fnissa och gapskratta framför mig! Söt!

<3 <3 <3

2011-12-13 @ 04:02:44
Postat av: Josefin

lika sjukt awesomea som alltid lova att aldrig sluta!

2011-12-13 @ 06:52:42
URL: http://jjjosefin.blogg.se/
Postat av: Lovisa♥

Haha lite komedi oxå;)

Bättre än bästa ju:D

2011-12-13 @ 15:42:55
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0