At the Break of Dawn...♥ - Kapitel 52

Medan de tog av sig skorna tänkte jag på tandborts-Victor. Och kunde inte låta bli att le. Jag kände plötsligt en arm runt min midja och kollade upp. Eric gav mig en kyss, och kollade sen rakt in i mina ögon med ett busigt leende. Jag bet mig i läppen, men snart fnissade vi båda två hysteriskt. Först när Thea och Victor kom in i köket skärpte vi oss, tog varandras händer, och vände oss mot de. 




Innan vi satt oss ner vid bordet lutade sig Eric ner och gav mig en sista kyss.

Och jag kunde inte låta bli att le.






Thea och Victor satte mitt emot oss och såg enormt lyckliga ut. Kära. Jag var väldigt glad för Thea, att hon äntligen hittat någon som var värd henne - hon var en så fin tjej.


Jag reste mig från bordet för att bryta tystnaden.


"-Är ni hungriga?" Sa jag och gick för att hämta frukosten som vi plockat fram på diskbänken, och log samtidigt mot Thea och Victor.


"-Nejtack, det är bra!" Skyndade sig Thea fort att säga.


"-Inte för mig heller, men tack ändå, vi åt lunch nyss" Victor log mot mig och flätade in hans fingrar i Theas. Jag skrattade åt min och Eric's mattider och tog fram smörgåsarna vi gjort iordning innan vi hade fått besök.




*



Thea och Victor var otroligt avslappnade med Eric, men jag såg Thea ibland bara sitta och stirra på honom och sedan sätta blicken på något annat för att ingen skulle komma på henne.


"-Jag måste få se lägenheten!" Plötsligt avbröt Thea det aning stela samtalet om vad Victor jobbade som, och log mot mig.


"-Jag kan visa er runt" Log jag, och innan jag hunnit ställa mig upp var Eric också redan på väg för att visa dom de få, men fina, rummen i vår mysiga lägenhet.


"-Vardagsrummet" Jag visade Thea och Victor att gå in. Thea såg som förtrollat på det öppna rummet med panoramafönsterväggen.


"-Det är så öppet och ljust" Log hon och tog några långsamma kliv närmare fönstret. Utanför fönstret snöade det lite, och de grusblandade vallarna vid vägkanten täcktes av ett tunt, vitt täcke. Eric lade armen om min midja och jag log. Jag hade aldrig tänk så mycket på hur fin lägenhet vi egentligen hade till skillnad från många andra. Jag hade mest tänkt på att få vara med Eric när jag flyttat hit.


"-Mm" Log jag och vi gick vidare.


"-Sovrummet" Jag öppnade försiktigt, men innan Thea satte foten innanför tröskeln stoppade jag henne.


"-Jag varnar er ... det är inte speciellt städat"


"-Det gör inget ... Jag är van" Skrattade Victor och log menande på Thea, som rodnade svagt och klev in i rummet. Täcken, kuddar och kläder låg utspridda över golvet och sängen, och jag ångrade att jag inte städat innan de kom. Dock lyste solen in genom fönstret och bildade ett mönster på mattan som speglade sig i speglarna på garderoberna.


"-Vad fint" Sa Thea och satte sig på den obäddade sängen.




*



Vi hade snart kommit till musikrummet. När jag öppnade dörren kunde Thea inget annat än att bara stirra.


"-Gissar att det är här du skriver låtar?" Log hon mot Eric som skrattade.


"-Delvis, ja"


Thea och Victor tog en runda och kollade på sakerna. Thea stannade vid den framplockade gitarren.


"-Får jag testa?"


"-Absolut, gör det" Eric gav henne en chest att ta upp den.


Efter en stunds övertalande spelade även Eric en låt för oss, och jag kunde inte låta bli att känna mig lite stolt över min pojkvän.

*


Medan Eric visade något för Thea gick jag och Victor ut i köket för att fixa iordning lite kaffe. Victor var väldigt snäll, och lagom pratsamm. Han var avslappnad att umgås med.


"-Så, hur länge har du och Thea känt varandra?" Frågade jag nyfiket och tog fram kaffet ur skafferiet.


"-Inte så länge" Skrattade han och lutade sig mot bordet.



"-Det är roligt ... Eller jag menar ... Att Thea äntligen har hittat någon" Kommentaren som skulle verka trevlig lät mest konstig från min mun.


"-Mm, tur att det blev jag då" Skrattade han.


Jag hörde Thea och Eric skrattade från musikrummet och kände ett litet stygn av saknad. Saknad till att ha så mycket framför sig, att längta till.



Hoppas det blev okej nu, är lite trött och fantasilös ... Lovar att skriva mer och bättre under jullovet då jag har mer tid :D Men kommentarer skadar ju aldrig ♥ Ni är så fina! Puss/ Nina

Kommentarer
Postat av: a.l.v.a.n

underbart bra!!! <3

2011-12-13 @ 22:47:03
Postat av: Erica

Jättebra!!!! MER!!! <3333

2011-12-13 @ 23:20:43
URL: http://ericsaadestoories.blogg.se/
Postat av: Maria

skit bra

MEEERRRRR!!!!!!!!!

<333333333333333

2011-12-14 @ 01:56:24
Postat av: Miss Darkness

Åååååå jättebra!!!

Vad mysigt de har det :)

Längtar till nästa!

<3 <3 <3

2011-12-14 @ 05:53:02
Postat av: Josefin

Gud så bra! :D <3

2011-12-14 @ 08:22:06
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Jennifer :D

Du får gärna tjecka in på min blogg ;D

Jag har skrivit om din och andra noveller ;)

Så nu kanske du får fler läsare xD

Kjam<3

2011-12-14 @ 11:07:02
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Jennifer :D

ps: JÄTTE BRA!!!!!!!!! :D

2011-12-14 @ 11:07:19
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Marre!

Lika bra som alltid!!!!!

2011-12-14 @ 14:59:13
Postat av: Lovisa♥

Lika bra som alltid:D

2011-12-14 @ 15:41:55
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Kickan

FANTASTISKT! <3333333

2011-12-14 @ 15:57:05
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Josefin

sjuuuukt bra! mermermer

2011-12-14 @ 20:27:00
URL: http://jjjosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0