Timeless♥ - Kapitel 3

Jag hörde hur bakdörren till scenen öppnades. Och stängdes. Jag tog ett djupt andetag, vände mig om, och såg rakt in i ett främmande ögonpar. Min läppar log. Mina armar välkomnade henne.


Det var sommaren 2012.



Men i den stunden jag tog henne i min famn, kände jag samma besvikelse som för nästan precis ett år sedan. Över att det inte var hon.


Tjejen med de glittrande bruna ögonen.





Milenas perspektiv:

Jag log för mig själv. Hon kunde vara högst tretton, men såg betydligt äldre ut. Tårar - antagligen av glädje, eller kanske chock - rann nerför hennes kinder ner Eric kramade om henne. Jag såg hur hans mungipor åkte upp, och han höll om henne lite extra innan han släppte henne, frågade efter hennes namn och gav henne CD:n och tröjan.

Som vanligt. Som han brukade göra. Men han verkade aldrig tröttna på det.


Han kramade om henne en sista gång, torkade hennes tårar och gav en kyss på kinden innan Linda kom fram, lade armen om hennes axlar och hjälpte henne tillbaka till hennes plats i publiken.


Jag kunde ha blivit avundsjuk. Flippat ur. Men det gjorde jag inte. För jag visste att han var som allra lyckligast i såna här ögonblick. När han fick göra andra människor lyckliga. Och om han var lycklig, var jag också lycklig.



*


Jag hörde skrik och applåder och förstod att konserten led mot sitt slut. Försiktigt kikade jag fram bakom scenen och hörde Eric tacka.


"-Tack ... som fan" Skrek han i mikrofonen. Med baksidan av handen strök han bort svetten ur pannan och fortsatte.


"-Utan er är jag ingenting" Jag såg hur han log, samtidigt som introt till 'Without you I'm nothing" spelades. Den sista låten på konserten. Min första konsert.


Jag mumlade med i texten och log för mig själv. Kände mig sådär otroligt lycklig.


Eric's perspektiv:




Jag mötte Milena i en svettig, varm kram när jag sorgligt nog behövt lämna scenen.


"-Du var bäst" Sa hon glatt när jag släppt henne och trött slog mig ner på en pall bakom scenen och sträckte mig efter vattenflaskan.


"-Som alltid" Fyllde hon snabbt i och satt sig brevid mig.


"-Du också" Log jag mot henne.


"-Du ska veta vilken artist du är"


Snart kom teamet och berömmde mig för en storslagen konsert. Likaså berömmde de Milena. Det var en obeskrivlig känsla att hon var med nu. I hela grejen. Hon var en del av teamet. Ännu mer en del av mig än hon redan var.


Jag gick iväg för att ta en snabb dusch. Innan jag gick in i logen knackade Linda på min axel.


"-Du Eric, de undrar om det blir några autografer idag?"


"-Visst ... ge mig femton minuter" Jag log, gick in och stängde dörren efter mig.


Nu hade sommarturnen börjat. Trött, men utomordentligt glad, slog jag mig ner på en stol och började snöra av mig skorna. Jag tyckte mycket om stunderna efter en konsert då jag för ett par minuter var ensam för att återhämta mig. Några minuter jag kom bort från allt. Visst var det precis det jag ville göra, och jag älskade att vara i det livet jag var i - men det var så stort ibland, att jag knappt hängde med.


*


Milenas perspektiv:


När jag kom in i Eric's loge efter den snabbaste dush jag någonsinn tagit var en tjej i full färd med att föna hans hår. Utanför skynket och scenen, bara några meter från oss stod flera hundra tjejer och väntade på att Eric skulle komma ut. Jag hörde dom ropa hans namn. Jag såg Eric le mot sin spegelbild. Han trivdes.


"-Hej" Eric vände blicken mot mig när han såg mig och nickade mot tjejen som just fixat hans hår.


"-Tack så mycket, det går nog bra nu" Tjejen log och rodnade lätt och Eric ställde sig upp.


"-Det är nog en del som väntar på dig där ute" Skrattade jag och han tog min hand. Vi gick ut genom en dörr bakom scenen och gick genom en smal gång. När jag hörde hur ropen kom närmare och såg lyckliga ansikten stannade jag upp och släppte Eric's hand.


"-Jag stannar nog här" Han log till svar och gav sig ut till alla händerna som sträckte sig efter honom, kastade en sista blick på mig, och mötte sedan ropen efter honom.


Jag stod gömd och såg på en stund, men bestämde mig sedan för att ge mig iväg till tourbussen. Vi skulle ha en till konsert direkt, dagen därpå, och behövde därför sova på bussen den här natten. Jag hade alltid velat sova i en tourbuss någon gång. Jag insåg att jag lät som ett litet barn i mina tankar och log smått för mig själv.


Teamet höll på att packa ihop för att åka. På vägen till logen för att hämta mina saker mötte jag Alex som bar på en låda. Jag frågade honom om han behövde hjälp, men han bara skrattade, ställde ner lådan, spände musklerna och sa att han minsann var en riktig man. Jag bara skrattade. Han var bara för rolig.


Eftersom jag ändå inte verkade behövas någonstans, bestämde jag mig för att jag lika gärna kunde gå tillbaka och kolla när Eric gav autografer. Jag hittade en bra plats mella två skynken där jag kunde se ut. Och ingen kunde se mig. Trodde jag. Plötsligt hörde jag en röst, som ropade:


"-DÄR ÄR HON!!"


Va? Vem? Jag kollade upp och såg den som ropade.

Hon pekade på mig.


"-DÄR!"

Jag ville gömma mig. Men det var försent. Alla hade redan sett mig.


Alltså kapitel 3! :D Kommentera sjukt gärna vad ni tycker hittils om novellen! Puss! /Nina & Wanja 



Kommentarer
Postat av: a.l.v.a.n

jätte bra!! blir så himla glad när jag ser att det har kommit ett till kapitel<3

2011-12-26 @ 00:25:28
URL: http://ericsaadelovestories.blogg.se/
Postat av: Josefin

Den är skitbra, som ALLTID!! :D det är SPÄNNANDE!!!!! MER MER MER MER MER MER MER MER MER MER! hehe x)

2011-12-26 @ 09:26:52
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Lovisa♥

Den är så grymt bra!!!!!!!! vill inte sluta läsa;)

2011-12-26 @ 10:58:01
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Maria

BÄTTRE ÄN BÄST... SHIIIIIIIIIT VILL HA MEEEEEEEER VILL INTE SLUTA LÄSA

2011-12-26 @ 12:18:30
Postat av: Jennifer :D

Åhh jisses, hur ska detta sluta? ;D Men sååååå sjuuuukt bra!!!!!<333

MMMMMEEEEEEEERRRRRRRRRR<3333333 Kjam!! :D

2011-12-26 @ 12:33:49
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Marre!

Bäst!

2011-12-26 @ 14:31:09
Postat av: Doku-Doku-Dokuro-Chan

Sjuktbra men hänger inte riktigt med i svängarna...:/ Jaja, bra ändå :D

2011-12-26 @ 17:09:18
Postat av: Miss Darkness

Det är SÅ spännande!!!!

Man vill bara att nästa kapitel ska komma direkt!!!

Ni beskriver så fint hur både Eric och Milena upplever det - grymt!!!

Hittills tycker jag att Timeless är ÄNNU BÄTTRE än de andra delarna, om det nu är möjligt! ;)

Längtar til nästa kap!!!

Ni e bäst!

<3 <3 <3

2011-12-26 @ 21:34:37
Postat av: Kickan

ååh!! skiiiiiiit vad braaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! <3333

2011-12-26 @ 23:34:41
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0