Timeless♥ - Kapitel 4

Eftersom jag ändå inte verkade behövas någonstans, bestämde jag mig för att jag lika gärna kunde gå tillbaka och kolla när Eric gav autografer. Jag hittade en bra plats mella två skynken där jag kunde se ut. Och ingen kunde se mig. Trodde jag. Plötsligt hörde jag en röst, som ropade:


"-DÄR ÄR HON!!"


Va? Vem? Jag kollade upp och såg den som ropade.

Hon pekade på mig.


"-DÄR!"

Jag ville gömma mig. Men det var försent. Alla hade redan sett mig.




"-Förlåt så himla mycket för förut."


Jag kollade upp på Eric, som nu hade kommit in i bussen. Han satte sig ner brevid mig och tog tag i min hand. Jag skrattade.

"-För vad?"


"-För att du blev utsatt för det där..."


Han såg skuldmedveten ut. Jag höjde handen och rufsade om honom i håret.

"-Ingen fara. Jag får väl vänja mig. Förresten var det bara lite kul." Jag log så stort jag kunde.


Men han såg tvivlande på mig.

"-Kul att de kastade typ saker på dig?"


Nej. Det hade inte varit särskilt roligt alls. Jag kunde inte komma ifrån tanken att flera tusen tjejer måste hata mig...  Men det behövde Eric inte veta. Så jag försökte le.

"-Som sagt, jag får väl vänja mig." Sen la jag till: "-Förresten är det värt det."


"-Värt det?" Jag nickade.


"-Om det är så här det ska vara för att jag ska få vara med dig, då är det värt det."


Han kollade med sorgsen blick på mig. Öppnade munnen. Men stängde den igen. Och nickade sen.

"-Okej. Om du säger det..."


Det verkade inte funka. Så jag lade fingret över hans läppar, kollade honom i ögonen, och sa:

"-Jag lovar."


Den digitala klockan vid busschauffören blinkade 19.00 när bussen började rulla. Jag satte mig tillrätta i soffan som löpte en bit längs den långa bussens ena långsida och tog upp min iphone ur väskan. Jag twittrade snabbt; 'On my way to Visby with the team, see you there?' . Efter ett par sekunder hade redan några tweetat mig. På några dagar hade jag fått flera hundra fler followers på min twitter, och även fast många av dom var haters, så var det roligt.


"-Hej Milena!" Jennifer kom och satte sig mittemot mig med ett leende på läpparna.


"-Lust att spela kort?" Hon började blanda en kortlek på den lilla runda bordet.


"-Visst" Svarade jag snabbt och lade undan telefonen. Alex hade tydligen hört oss och hoppade ner från sin säng i bakre delen av bussen.


"-Jag är också med" Han joggade genom bussen utan att se sig för, för bussen ryckte till och han ramlade in i väggen. Jag såg på Jennifer som inte kunde hålla sig för skratt.


"-Ta det lite lungt där framme" Hörde jag Edin skratta där han kikade fram från sin säng. Alex ställde sig upp igen och såg lite argt bort mot mig och Jennifer, som skrattade.


"-Förlåt, det såg så roligt ut" Pep Jennifer och Alex kunde inte låta bli att skratta lite själv. Han satte sig brevid Jennifer och hon började dela ut korten.


*


Klockan började närma sig åtta, men utanför bussfönstret lyste solen forfarande varmt och bländande. Sommar. Jag gick för att se efter hur det var med Eric, men var noga med att hålla i mig i bussens vägg.


"-Hej" Sa jag tyst och klättrade upp till Eric's säng. Han låg i sin lila onepiece och lyssnade på musik, men tog snabbt av sig hörlurarna när han såg mig.


"-Hej älskling, är det kul att åka buss?" Han satte sig upp och makade lite på sig så att jag skulle få plats.


"-Jätteroligt" Skrattade jag och virade in fingrarna i hans mörka hår. Han lade armarna om mig och kysste mig mjukt, men vi blev snart avbrutna.


"-Mackor!!" Ropade Edin nerifrån och snart fick jag en inplastad macka i huvudet.


"-Eyy, vad gör du?" Jag kollade ner på Edin som höll på att kikna av skratt.


"-Förlåt om jag störde" Skrattade han och fortsatte dela ut mackorna till resten av teamet.


Jag tyckte verkligen om att resa med teamet. Dansarna, Linda, Tomas, några roliga scenarbetare, stylisten, och Eric var verkligen sällskapliga och roliga. Det blev inte en tråkig stund i bussen. Jag och Eric satt och pratade en stund i hans säng innan vi bestämde oss för att hämta min laptop för att kolla på en film. Tvärs över bussen låg min säng där någon hade lagt min aning större väska än Eric's. Jag tog fram datorn och gick över till Eric igen.


*


När vi sett klart på filmen började klockan närma sig elva och de flesta andra sov redan. Vi hade en lång dag framför oss imorgon. Stackars busschaufören skulle antagligen behöva hålla sig vaken hela natten tills vi kom på färjan där han skulle bytas av. Utanför bussfönstret höll det på att börja skymma en aning, och solen syntes knappt längre. Jag drog för gardinen och klättrade snabbt ner från sängen.


"-Vart ska du?" Hörde jag Eric viska i mörkret.


"-Bara borsta tänderna" Jag hämtade min neccesär och gick iväg till det lilla badrummet i änden av bussen. Trots att jag var en aning klaustrofobisk hade jag redan nästan vant mig vid de små utrymmena i bussen. Nu tyckte jag det var mest mysigt. Jag tvättade bort sminket och borstade mina tänder, och gick sedan tillbaka. Jag brydde mig inte om att byta om från mjukisbyxorna och t-shirten. Det fungerade bra som pyjamas.


"-Får jag sova hos dig?" Viskade jag till Eric som halvsov. Han mumlade något som jag tog som ett 'Mm' och kröp ner hos honom i den smala sängen.


Innan jag somnade tänkte jag igenom den underbara dagen. Jag hade sjungit på min första konsert. Bättre kunde det knappt bli ... Jag log för mig själv. Jag hade hela sommaren framför mig.

Kapitel 4 :D Vad tycker ni om novellen hittils? Kom gärna med tips och idéer, samt vad ni tycker är bra/dåligt! Kramar! /Nina och Wanja ♥





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej ! Jag har läst och följt eran blogg i lite mera än ett halv år. Men jag har inte riktigt brytt mig om att komentera. Jag är inte ett stort fan av Eric, men han gör bra musik. Jag tycker att ni skriver hur bra som helst och jag blir as förbannad när ni fick den där komentaren för ett tag sen där det stod att ni sög.... Antagligen skrev de bara det för att de hatar Eric. LÅÅGT att skriva så! Ville bara säga att ni är grymma och att ni har hur många som helst som gillar det ni skriver, inte bara jag. Kram

2011-12-27 @ 01:11:20
Postat av: Lovisa♥

Det finns inget som är dåligt med det ni skriver! Precis allt är helt underbart bra;) fortsätt så och ni kommer bli författare när ni blir vuxna;)♥♥

2011-12-27 @ 08:08:34
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Doku-Doku-Dokuro-Chan

Finns absolut INGET som e dåligt med eran noveller!!!!!! VÅGA INTE TRO DET!!!!!

De e så bra att man MÅSTE gå in flera gånger per dag och om ni inte hunnit skriva ett nytt kapitel läser man de gamla :D

2011-12-27 @ 08:46:20
Postat av: Noomi

det är så kul att läsa er novell!! :D <3

2011-12-27 @ 10:35:08
Postat av: a.l.v.a.n

Bra !!! ni borde få pris för att vara så bra på att skriva noveller!! ;)

2011-12-27 @ 10:46:51
URL: http://ericsaadelovestories.blogg.se/
Postat av: Marre!

Den är helt underbar!

2011-12-27 @ 14:02:03
Postat av: Jennifer :D

Jag älskar verkligen denna novellen :) början på denna "boken" är liiite bättre än alla andra "böcker" ;) Dom andra var verkligen SUPER DUNDER BRA!! men detta slår allt<3 Ni är mina skrivaridoler<3 Det är från er novell (och några andra noveller) som min inspiration kommer från. När jag läste kapitel 56, typ, så fick jag sån inspiration så jag började tänka på att göra min egen novell :) Kjam<3

2011-12-27 @ 14:45:15
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Jennifer :D

(kapitel 56 på "bok" 1) :)

2011-12-27 @ 14:51:31
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Erica

Jag bara älskar er!!! Ni är så jävla bra!!!! :D <33333

2011-12-27 @ 15:15:26
URL: http://ericsaadestoories.blogg.se/
Postat av: Josefin

Fruktansvärt braaaaaa! MER! <3<3<3<3<3<3

2011-12-27 @ 20:10:42
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: stort fan av era söta noveller

jätte bra . fortsätt! :)<3

2011-12-28 @ 10:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0