Timeless♥ - Kapitel 5


"-Vart ska du?" Hörde jag Eric viska i mörkret.


"-Bara borsta tänderna" Jag hämtade min neccesär och gick iväg till det lilla badrummet i änden av bussen. Trots att jag var en aning klaustrofobisk hade jag redan nästan vant mig vid de små utrymmena i bussen. Nu tyckte jag det var mest mysigt. Jag tvättade bort sminket och borstade mina tänder, och gick sedan tillbaka. Jag brydde mig inte om att byta om från mjukisbyxorna och t-shirten. Det fungerade bra som pyjamas.


"-Får jag sova hos dig?" Viskade jag till Eric som halvsov. Han mumlade något som jag tog som ett 'Mm' och kröp ner hos honom i den smala sängen.


Innan jag somnade tänkte jag igenom den underbara dagen. Jag hade sjungit på min första konsert. Bättre kunde det knappt bli ... Jag log för mig själv. Jag hade hela sommaren framför mig.



"-Hallå? Vakna nu, sömntuta!"


I nästa sekund kände jag något kallt - och blött - mot mitt ansikte. Jag kom snabbt upp på fötter.

"-Vafan gör du!??"


Edin flinade.

"-Eric tyckte att du var för söt för att bli väckt. Så jag tog på mig uppdraget."


Jag suckade tungt, och tog sen upp den blöta handduken från golvet. Han verkade vara piggare än jag, och hann precis hoppa undan innan den träffade honom i huvudet. Istället träffade den någon annan, som precis kom ut ifrån toaletten.

"-Aaaah!!"


Jag slog händerna för munnen.

"-SHIT!"


Sen såg jag vem det var. Det gjorde Edin tydligen också. Han kunde seriöst inte sluta skratta. Ganska snart låg han på golvet, dubbelvikt, och höll på att kvävas av ständiga skrattattacker. Jag kastade mig fram till offret.

"-ERIC!"


Han lyfte försiktigt av sig den blöta handduken, och kisade på mig. Vattnet droppade från hans hår, och hans tröja var ganska så... plaskblöt. Jag fick bita mig i läppen för att inte börja skratta själv. Men sen slog jag armarna om honom, utan att bry mig om att jag blev blöt.

"-Förlåt!! Det var inte meningen..."


Han bara skrattade.

"-Är det så här man säger godmorgon?"


"-Det var inte meningen att den skulle hamna på dig" Pep jag skyldigt och kysste honom snabbt. Sedan släppte jag honom, tog upp handduken som fortfarande droppade av vatten och innan Edin hunnit reagera var hans ansike lika blött som mitt och Eric's.

"-Så. Kvitt" Jag log nöjt mot Edin.

Klockan började närma sig tolv när bussen stannade utanför hotellet i centrala visby. Fortfarande klädd i samma mjukisbyxor klev jag ur bussen ut i solskenet. Jag hade fått ihop alla saker i min väska igen, som under timmarna på bussen hade blivit rejält utspridda på min säng. Trots att det varit mysigt att sova på bussen såg jag fram emot att sova i en fast säng igen.



I lobbyn tog någon hand om väskorna och vi fick nycklarna till våra rum. Som tur var fick jag dela rum med Eric. Annars hade alla varsitt rum. Vi tog hissen upp till tredje våningen och jag låste upp den vita hotelldörren med siffrorna "345". Om lite mer än en timme skulle vi vara vid bussen igen - för att ge oss iväg till konserten.



Erics perspektiv:



Hon log mot mig en sista gång innan hon släntrade av scenen. Jag jag henne en slängkyss, och vände mig sedan till den galna publiken. Jag tog ett djupt andetag, och ropade sen:


"-HUR LÅTER VISBY??"

Jubel. Jag log samtidigt som musiken började spelas.

*

Mina ögon vandrade över publikhavet. Vart jag än vände min blick såg jag skrikande tjejer, som alla sträckte sina höjda händer mot mig. Det var likadant åt alla håll.

Jag dröjde lite med flit. Inte för att få mer tid att tänka precis. Bara därför att. Det blev mer spännande för publiken helt enkelt.

Precis när jag tänkte ta mig samman och peka på någon random tjej i publiken, såg jag de välbekanta ögonen.




Kommentarer
Postat av: Marre!

Alltid lika grymt bra! <3

2011-12-28 @ 12:18:31
Postat av: Erica

Lika bra som vanligt!! <3

2011-12-28 @ 12:20:52
URL: http://ericsaadestoories.blogg.se/
Postat av: Lovisa♥

OMG OMG OMG!!!!!!!!! så förbannat bra!!!!!!!!!!!!♥♥♥♥♥

2011-12-28 @ 13:32:07
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Miss Darkness

OMG!!!

Läste Timeless kap 1-5 på raken nu:

Alla kapitel e ju LIKA BRA!!!

Hur göööör ni???

Kan inte vänta till nästa!!!

Vill bara veta vem det e, vilka välbekanta ögon???

Ni e bäst!!!

<3 <3 <3

2011-12-28 @ 14:42:41
Postat av: Maria

OMG OMG OMG NI E FAN BÄST... SNÄÄÄLA ORKAR INTE MER VILL VETA VEM E HON M DE BEKANTA ÖGONEN SHIT VA SPÄNNANDE LOVE YOU <3 :-*

2011-12-28 @ 16:46:31
URL: http://pitchtjejen.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Vems välbekanta ögon!? :O längtar jätte mycket till nästa!!!!!!! + att dagens kapitel var grymt!?!?<33333 kjam!<3

2011-12-28 @ 19:56:24
URL: http://www.jennasliv.devote.se
Postat av: Josefin

OH MER! <3<3<3<3 Vem kan det vara?! :O

2011-12-28 @ 22:18:42
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Kickan

så jävla bra!!!!!!! Mermermermermer!!!!



Fin design!! <333

2011-12-28 @ 23:31:27
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0