Timeless♥ - Kapitel 7

Nära vän? Hon? Jag kunde inte låta bli att känna mig lite orolig. Jag hade väl träffat de flesta av hans vänner? Borde han inte ha berättat om han hade några fler? Jag släppte tankarna och kollade istället upp på Eric igen.

Han vände sig om och gjorde ett kort tecken åt Linda, som snabbt kilade iväg som en mus. Sen kysste han mig en gång till, och viskade, som om han hade hört mina tankar förut:

"-Det är ingen fara. Jag lovar."


I samma stund såg jag, över Erics axel, hur någon kom in i rummet. 

Det var en blond, medellång tjej, som såg ut att vara något år yngre än jag kanske. Men inte mycket. Jag hade aldrig sett henne förut. När jag såg henne le mot oss - Eric hade förresten inte sett henne än - kunde jag skymta en blänkande vit tandrad. Hon var helt enkelt sjukt snygg. För perfekt. 

Eric verkade märka att jag hade tankarna på annat håll, och vände sig om. Jag såg hur hans ansikte lyste upp när han såg henne. 

"-MAJA!" 


Det högg till i mig när han släppte min hand och rusade fram för att krama om henne.


"-ERIC!" Hon kastade sig om halsen på honom. Hennes leende var det största jag någonsinn sett, när hon och Eric kramade varandra länge. Vem var hon? Tankar virvlade i mitt huvud när några tårar rann ner för hennes kind och Eric kramde henne hårt. Jag lutade mig mot väggen och såg lite förvirrat på dom. Så småningom släppte Eric tjejen och hon log brett mot honom samtidigt som hon blinkade bort en tår.


"-Men du, du ska väl inte gråta" Eric torkade hennes kind med baksidan av handen. Det kändes som jag ville gå därifrån, men stod stelt kvar. Vem var hon? Var den enda tanken som slog mig.


"-Jag kan inte fatta hur snabbt allting har gått och att vi ses igen" Skrattade hon tyst och såg sedan mig stå och iakta dom med en forskande blick.


"-Du måste vara Milena" Hon kom emot mig och oförberett mötte hon mig i en mjuk kram. Jag skrattade lite oförstående och såg på Eric över hennes axel och insåg plötsligt att mitt skratt måste låtit frukstansvärt tillgjort och bitchigt.


"-Det är Maja" Skrattade Eric åt mitt ansiktsuttryck. När 'Maja' släppt mig såg jag bara ännu mer oförstående på Eric.


"-Hon har gått igenom samma som jag... Jag menar, det var hennes familj som klarade sig till ön, också" Eric lade armen om mig.


"-Jag har hört mycket om dig" Skrattade Maja och jag oron började smälta.


"-Har du?" Jag log mot Eric. Såklart.


"-Bra saker" Skrattade Maja.


"-Asså shit. Trodde du hade glömt mig" Log hon sedan och kramade Eric snabbt igen. Inte på det förälskade sättet, utan på ett helt annat sätt. Det gjorde mig lugn. Tänk var mycket de fått lida gemensamt. De var nog de enda som förstod hur svårt det egentligen varit för dom.


"-Maja, klart jag inte har... Har bara haft så mycket på senaste tiden" Sa Eric med lite dåligt samvete i rösten. Det var ju mer än ett halvår sedan händelsen.


"-Förstod det..." Log Maja och hon slog sig ner i en av fåtöljerna. Jag och Eric gjorde detsamma, eftersom vi hade gott om tid. Eric sträckte sig efter en vattenflaska och drack allt på några sekunder. Efter en konsert var han alltid utomordentligt törstig.


"-Ni, jag måste verkligen duscha, men jag är strax tillbaka" Eric försvann ut ur rummet med ett leende.


*


"-Hur stod du ut?" Frågade Maja efter att vi pratat en stund. Hon lutade sig tillbaka i fåtöljen.


"-Det gjorde jag inte" Log jag lite halvt. Tiden utan Eric var bara som en mörk fläck i mitt liv. Jag ville inte minnas.


"-Hur stod du ut?" Frågade jag henne och konstigt nog skrattade hon bara.


"-Det är svårt att försöka leva sig in i hur det var egentligen... Men allt blev bättre när vi hittade Eric och började planera hur vi skulle hem" Hon gjorde en paus, och jag såg att hon hade lite svårt att berätta.


"-Han ville verkligen det. Komma hem till dig." Log hon och jag log tillbaka.


Jag och Maja satt och pratade en stund. Hon var verkligen jättesnäll och rolig. När vi pratade kändes det som om vi känt varandra i evigheter. Jag berättade om i princip hela tiden utan Eric och hon lyssnade på varje ord. Hon berättade om tiden på ön, och jag fick reda på detaljer Eric aldrig berättat. För mig hade det aldrig varit viktigt att Eric skulle berättat, och för Eric hade det ju också varit en mörk tid. Jag fick reda på ljuspunkterna från mardrömsresan. Då de och Eric hittat varandra - då de klättrat efter kokosnötter - då de suttit vid elden och gråtande pratat om allt och inget - då de börjat bygga 'flotten' för att komma hem - då de blivit upplockade av helikopterna. I allt det hemska hade de ändå haft några bra stunder. Jag log för mig själv.



Majas perspektiv:

Jag och Milena satt och pratade. Precis som Eric berättat för mig på ön att vi säkert skulle vara - så blev vi snabbt bra vänner, och efter att vi börjat prata kändes det som jag skulle kunna tänka mig att berätta vad som helst för henne. Jag berättat om ön, hon berättade om tiden i Stockholm då ingen Eric varit där. Det var hemskt att höra hur hon haft det. Kanske, kanske till och med sämre än vad vi haft det? Varje liten glad stund på ön var många fler än de Milena haft. Jag hade haft min familj och Eric, Milena stängde ut sig från hela världen. Det var skillnad. Våra blickar möttes efter en stunds tystnad - och jag såg några tårar rinna ur hennes ögon. Tårarna var inte långt ifrån för mig också. Mest av lycka, att allt hade blivit så bra tillslut. Och att jag äntligen fått träffa Eric igen, och Milena.



Jag böjde mig fram och kramade om henne.


"-Se så snabbt det går" Skrattade Eric när han kom in i rummet igen, med vatten droppande från håret. Jag och Milena släppte varandra och lutade oss leende tillbaka i fåtöljerna.


"-Visste att ni skulle komma bra överens" Log Eric och satte sig i fåtöljen samtidigt som han tog upp sin telefon ur fickan. Antagligen för att twittra.


Eric såg upp från telefonen mot mig.


"-Hur är det med Madde? Och Daniel och Anna?" Milena såg lite oförstående ut med förstod snabbt att det var min syster, pappa och mamma.


"-Jo, det är bra" Log jag. För nu var det ju det. Rätt så, i varje fall. Jag tänkte på Madde och kände tårarna bakom ögonlocken igen, denna gång mer av sorg.

"-Vad är det Maja?" Eric såg på mig.


"-Det är bara..." Jag tog ett djupt andetag.


"-Madde hade fått i sig något gift när vi hamnat i vattnet, du vet när flotten sjönk, så det har varit lite problem med det..." Jag svalde tårarna och försökte le normalt. Milena tog min hand, och konstigt nog var det hon som ställde frågan:


"-Men hon är okej nu?"


"-Mm. Men hon måste ta sprutor varje dag. Spåren sätter sig så hårt" Jag försökte ännu en gång pressa ur mig ett leende, men i situationen gick det inte speciellt bra. 



*


Milenas perspektiv:


Jennifer knackade på dörren.


"-Vi drar till hotellet nu. Kom, eller så får ni gå" Jag skrattade och reste mig.


"-Ska vi inte hitta på något imorgon, Maja?" Frågade jag och såg på Eric som glatt nickade.


Ett leende spreds över hennes läppar när jag sa det, och när jag såg in i Erics ögon såg jag att ännu en fattande bit hade kommit på plats.


Sååååå! Hoppas det blev okej :) Kommentera söta ni! Puss /Nina




Kommentarer
Postat av: Doku-Doku-Dokuro-Chan

SUPERDUPERMEGABRA !!! Som vanlgit...;)

2011-12-30 @ 01:04:47
Postat av: Miss Darkness

Ååååååå SÅ bra kapitel både 6 & 7!!!

Ni e så grymma!!!

Snyyyyyyygg design!!!

Längtar till nästa... som vanligt... ;D

<3 <3 <3

2011-12-30 @ 01:59:54
Postat av: Erica

SJUKTBRA!!! Som vanligt!!!!! <3

2011-12-30 @ 03:16:58
URL: http://ericsaadestoories.blogg.se/
Postat av: Maria

fan, bättre än va jag hade tänkt mig

snygg design :-D <3 :-*

2011-12-30 @ 03:48:36
Postat av: Marre!

Okej???!!! Det var helt underbart bra! Frågan hur ni gör den får jag nog aldrig svar på....

2011-12-30 @ 10:05:14
Postat av: My Life With Them

Gillar du One Direction?

I såna fall läs min novellblogg om de fem killarna!



http://mylifewiththem.blogg.se/?tmp=30094704

2011-12-30 @ 11:08:13
URL: http://mylifewiththem.blogg.se/
Postat av: Lovisa♥

lika bra som vanligt! det är det enda jag kan söga;)

2011-12-30 @ 11:16:29
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Linn

Tjena!

Är du intresserad av mode?

Följ mig blogg, där jag sätter upp dagens outfit bilder, berättar om min vardag i bilder och text och ger även massa tips! :)



Spana in mitt senaste inlägg där jag visar min outfit för idag:

http://jalinn.blogg.se/2011/december/dagens-3012-2011.html#comment

2011-12-30 @ 15:39:37
URL: http://jalinn.blogg.se/
Postat av: a.l.v.a.n

toppen!!!

2011-12-30 @ 16:14:11
URL: http://ericsaadelovestories.blogg.se/
Postat av: Amanda

superbra! :D

2011-12-30 @ 20:56:26
URL: http://novelsbyyme.blogg.se/
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

va sjutton är detta? Jag har kommenterat på många bloggar, men kommentarerna försvinner!? suck Men ett jätte bra kapitel och jag längtar till nästa :)<3333333333

KJAM!!<3

2011-12-30 @ 22:13:02
URL: http://www.jennasliv.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0