At the Break of Dawn...♥ - Kapitel 16

"-Eric" Namnet som bara fått mig att gråta för en stund sen, bara fått mig att påminna om hur ledsen jag var, kändes som en stöd av glädje genom kroppen när jag uttalade det. Han såg på mig.

"-Är det säkert att det är du?" Jag drog handen genom hans spretiga lugg och såg lite halv misstänksamt på honom, vilket fick honom att skratta svagt mellan tårarna.

"-Jag tror det" Våra blickar var fästa i varandra som med starka trådar. Min hand for över såren på hans kind.

"-Berätta" Grät jag, men han hann inte säga något innan jag kysste honom. Något jag saknat så mycket, och aldrig, aldrig trott jag skulle få göra igen.



Aldrig mer.
Aldrig mer ville jag släppa honom.
Aldrig nånsin.

Jag kramade om honom hårt, och lät mina läppar då och då nudda hans. Våra kyssar blandades med de salta tårarna som rann nerför våra kinder.

Jag ville aldrig mer släppa honom.

Jag vände upp ansiktet mot honom, och kollade rakt in i hans underbara, glittrande ögon, som jag hade saknat så himla mycket. När de såg in i mina, skickade de en stöt genom mig, och ännu en gång började tårarna rinna. Han strök med handen över min kind, och kysste bort några ytterligare tårar ur min ögonvrå, trots att även hans ögon var våta. Han slöt ögonen, och kramade om mig, hårt.

"-Jag kan fortfarande inte förstå att det verkligen är sant..." Man hörde hans lycka genom tårarna, och den sände en stöt av värme genom hela min kropp. Jag pressade ansiktet mot hans bröst.

"-Jag har svårt att tro att du är på riktigt." Han skrattade lätt.

"-Men det är jag." Jag kollade upp på honom, som om jag hade sett ett spöke.

"-Så du lovar att du inte bara är en önskedröm eller nåt?" Jag pausade. "-Du kanske försvinner om jag vaknar?" Jag kollade på honom med uppriktig oro. Han strök mig över håret, om och om igen, och vände försiktigt upp mina läppar mot sina. Han lutade sig framåt, tills våra läppar bara var någon millimeter ifrån varandra. Hans blick höll fast min, och innan han lät sina mjuka läppar forma mina viskade han:

"-Du är vaken."

Sen kände jag bara hans mun mot min, och alla minnen, alla ögonblick, som så länge hade varit förlorade, kom tillbaka. Sorgen som hade borrat sig in i mitt bröst och skapat ett jättelikt hål där, försvann i det ögonblicket. Jag kunde riktigt känna hur hålet fylldes igen, och inte lämnade kvar mer än ett litet ärr, en påminnelse om vad som hade hänt. Och jag förstod. Jag förstod äntligen, att det var han. Det var verkligen han! Nu trängde lyckan in i mitt bröst, och jag ville inte stoppa den. Aldrig nånsin.


*


"-...Jag trodde jag skulle få stanna där för alltid." Jag kollade ner på våra sammanlänkade händer. Ringarna glittrade brevid varandra, så underbart att jag blev helt stum. Först nu insåg jag att den hade tappat sin glans under tiden jag hade varit utan Eric. När jag var med Joel... Nej. Jag fick inte tänka på det. Jag lutade huvudet mot Erics axel och andades in hans doft. Jag började nästan gråta, och bannade mig själv. Hur fan kunde jag stå ut!? Hur fan kunde jag bara försöka glömma, och vara otrogen med en annan kille medan Eric fanns där borta på någon öde ö?? Hur...?

Jag avbröts i mina tankar av att jag kände en hand mot min kind. Jag kollade upp, och rakt in i de mörkbruna ögonen. Han verkade ha märkt att jag var lite borta, och såg smått orolig ut.

"-Är det något fel?"

Jag tvekade en hundradels sekund, men skakade sen på huvudet. Tyvärr märkte han den där hundradels sekunden. Han bet sig i läppen, och vände ner blicken.

"-Du..." Han vände inte upp blicken, men kramade om mina händer. Jag kände på mig att han ville säga något, men att jag inte riktigt fick fram det. Så jag tog ett andetag och frågade:

"-Vadå?" Han kollade upp på mig, öppnade munnen. Och sen rann orden ur honom:

"-Har du.. asså jag menar liksom... tycker du fortfarande..." Han tog sig samman. "-Vad jag vill säga är att... Milena, jag älskar dig. Men har du kvar samma känslor för mig?" Jag såg smärtan i hans ögon när han yttrade orden.

"-Våga aldrig tro nåt annat!" Jag kastade mig in i hans famn, och fångade hans blick, för att försäkra mig om att han förstod att jag verkligen menade det. Han skrattade lättat.

"-Vilken tur." Han tog mitt ansikte i sina händer och kysste mig passionerat. Men han hade en till fråga, och höll mig ett par centimeter bort.

"-Så du har inte träffat nån annan?"

"-NEJ!!!!", flög det ur mig, innan jag hann tänka efter. Eric skrattade lyckligt och tog mig till sig igen.

"-Tur för mig igen då." Jag tänkte igenom hans ord.




Ah. Vilken tur. Fan.

Förlåt för askort kapitel, men ska dra iväg nu(och käka kladdkaka xD) I allafall, pusspuss xx LoveYa♥/Wanja



Kommentarer
Postat av: Marre!

Längtar redan till nästa! ;-)

2011-11-06 @ 21:21:48
Postat av: Erica

MÅSTE komma ett till imorgon!!! :) <33

2011-11-06 @ 21:23:51
URL: http://ericsaadejust.blogg.se/
Postat av: Josefin

ÅH UNDERBART! :) <3 Ni är så jävla fantastiska, ni skriver så bra, det finns verkligen ingenting att säga som är fel, allt är bara för RÄTT! :) <3<3 LOVE YOU!

2011-11-06 @ 21:26:33
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: josefin

HUR GÖR NI??? asså ni är ju bättre än den bästa författaren!!!!! jag har kollat eran youtube också och ni är ju grymma sångare båda två ni är så otroligt begåvade och duktiga båda två!!!

2011-11-06 @ 21:30:33
URL: http://iiitsmylife.blogg.se/
Postat av: josefin

HUR GÖR NI??? asså ni är ju bättre än den bästa författaren!!!!! jag har kollat eran youtube också och ni är ju grymma sångare båda två ni är så otroligt begåvade och duktiga båda två!!!

2011-11-06 @ 21:31:00
URL: http://iiitsmylife.blogg.se/
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

JÄTTE BRA!!!!! :D

kan inte skriva värsta romanen idag, för jag måste duscha xD Men ett super fint kapitel! och spänning!? SKA HON BERÄTTA!? Ska hon möta Joel igen?? :O SSSSS__PPPPP__ÄÄÄÄÄÄ__NNNNN__IIIII__NNNNN__GGGGG!!!!

kjam<33

2011-11-06 @ 21:41:52
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

Vänta va? har ni en Youtube-kanal!? VAD HETER DEN!? :D

2011-11-06 @ 21:43:33
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Maria

omg omg omg omg o en ggn till omg........ Shit vad´

kmr dt hända om Eric får veta allt sanning???? :-O omg kan inte ens tänka tanken... jag vill ha nästa kapitel nu nu nu nu o nu

2011-11-06 @ 22:07:06
Postat av: Amanda

okej, det här är nog deet bästa jag läst på länge, jag har nu suttit och läst igenom alla kapitel (at the break of dawn) asså jävlar vad grymt! jag fattar varför alla vill ha mermermermermermermer! gjorde nästan slut på en hel toarulle för att snyta mig och torka bort alla tårar! så underbart bra!

2011-11-06 @ 23:39:19
URL: http://bubblegumfreak.blogg.se/
Postat av: lisa

OMG lika bra som alltid :-D jag längtar redan sönder till nästa :-D <3

2011-11-06 @ 23:39:51
Postat av: Lovisa

kan inte komma på vad jag ska skriva:D om jag ändå orkade skriva alla positiva ord det finnas här så skulle jag det det är så nedrans bra:D!!!!!!!!!!!♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

2011-11-07 @ 07:59:24
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Pappa Gabriel

Helloo.. Fin och intressant blogg.. Cool design.. Har själv en pappablogg där jag skriver om livet som ensamstående tillsammans med mina kids.. Mio och Leon.. Samt våran byracka Milan.. Förresten.. Fina bilder du har tagit.. Ler.. Kram Pappa Gabriel..

2011-11-07 @ 09:23:30
URL: http://gabrielgavric.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0