At the Break of Dawn...♥ - Kapitel 19

Jag kravlade mig upp ur sängen och sträckte på mig. Eric låg trött kvar i sängen.


"-Sov en stund till du! Jag gör frukost .." Jag ställde mig upp och log mot honom. Han log och blundade. Innan jag gick jag fram till honom och kysste honom.


"-Jag älskar dig" Viskade han leende, och innom ett par sekunder, hade han somnat om.


Jag gick ut i köket. Lägenheten känndes så som den skulle igen. I alla rum kunde jag känna Eric's doft och hans närhet. Det var underbart. Jag öppnade kylskåpet som inte innehöll speciellt mycket, men Eric's föräldrar hade tack och lov tagit med sig rejält med saker kvällen innan ... Det var ju bara gammalt som funnits i kylskåpet när Eric kom...

Jag hittade några ägg och lite mjölk och rörde ihop pannkakor som jag stekte i en stekpanna jag inte rört på länge. Jag hade verkligen inte lagt någon tid eller energi alls på att laga mat de senaste veckorna... Det var synd, för jag tyckte det egentligen var ganska roligt.


När jag dukat bordet, tänt några ljus och frukosten var klar gick jag för att se om Eric var vaken. Klockan började närma sig halv tolv.


"-Eric" Sa jag tyst och satte mig på sängkanten och strök över hans panna.


"-Klockan är halv tolv" Jag log och såg på honom. Han var så söt när han sov.


"-Redan?" Plötsligt slog Eric upp ena ögat och sträckte lite på sig. Jag böjde mig ner och kysste hans mjuka läppar. Det var endast han som hade gåvan att ha bra andedräkt precis när man vaknar, han smakade alltid gott.


Efter en liten stund satt vi båda vid frukostbordet och Eric var imponerad över den 'lyxiga' frukosten.


"-Är så jävla trött på kokosnötter" Log Eric och tog en stor tugga pannkaka. Jag skrattade, även om den kanske inte var något att skratta åt.


"-Seriöst ... åt ni kokosnötter?" Eric hade berättat för mig om familjen som också hamnat på ön tidigare.


"-Vad skulle vi annars äta ... marinerade bältdjur?" Han skrattade smått.


"-Nej men ... det låter som typ värsta äventyrsfilmen du varit i, helt osannolikt!" Jag såg på honom och han nickade.


"-Sant ..." Han tog en sista tugga.


"-Du skulle kunna göra en film om ditt liv .." Mumlade jag.


"-Då skulle filmen handla om dig" Eric såg på mig och jag kände en värme innom mig.


"-Just det! Har läkartid halv ett ... De säger att jag kommer behöva en behandling för att återställas efter allt" Eric kastade en snabb blick mot klockan och var sedan snart på benen för att göra i ordning sig.


"-Just det! Ska jag följa med dig?" Jag började ställa ihop tallrikarna.


"-Om du har lust?" Sa han och jag nickade snabbt med ett leende.


*

När vi båda dushat och gjort iordning oss var vi snart på väg ut. Bilen stod orörd i garaget sedan Eric åkt.


"-Vad kommer alla säga som ser dig?" Mumlade jag när vi satt oss i bilen.


"-Att Eric Saade spökar i Stockholm" Skrattade Eric lite ironiskt, tog min ena hand, och styrde ut på Stockholms gator med den andra.

Förlåt för superkort kapitel ... Måste packa klart nu! Ska upp fyra i morgon bitti ♥ För er som undrade ska jag till Schweiz en vecka! Blir alltså frånvarande från bloggen, men Wanja kommer skriva så mycket som hon hinner! :)

Tack för all supersöt respons, blir sååååhääär glad!
Glöm inte att kommentera och peppa Wanja medan jag är borta!! Kommer tillbaka om exakt en vecka - och då ska jag skriva så mkt som möjligt igen ;) Ni får har det BÄST sötnosar, puuss /Nina ♥




Kommentarer
Postat av: lisa

jättebra som vanligt längtar jättemycket till nästa :P <3

2011-11-09 @ 17:51:37
Postat av: Josefin

AWESOME KAPITEL! :) Skitbra, som vanligt då, haha x) Jag förstår Nina, ha en underbar resa, kommer sakna dig men tur att ni är två! :D <3 Puss o Kram!

2011-11-09 @ 17:53:52
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: michelle

ha en bra resa!

man längtar jätte mycket till nästa inlägg :)

2011-11-09 @ 18:05:29
URL: http://mmichas.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ska bli enormt kul i schweiz!!! Längtar nina, ses imorgon, pussochkram//Din mikaela ♥



(hoppas jag har mycket att läsa när jag kommer hem ;) känn pressen wanja, hahahah ;D)

2011-11-09 @ 18:25:07
URL: http://leaa.se
Postat av: julia

jättebra :) ni skriver alltid så bra :o

2011-11-09 @ 18:32:09
URL: http://ericsaadeeric.blogg.se/
Postat av: josefin

oh va kul! ha en underbar resa! kapitlet var lika sjukt bra som alltid <3

xoxo

2011-11-09 @ 19:51:17
URL: http://iiitsmylife.blogg.se/
Postat av: Amanda

Roligt att du ska iväg! kommer längta som tusan till nästa kapitel, ni skriver så underbart bra! kan knappt vänta :o:D:D:D:D

2011-11-09 @ 20:44:49
Postat av: Lovisa

Så förbannat grymt! kan inte beskriva med ord hur roligt det är varje gång jag ser att det har kommit ett nytt kapitel:d

2011-11-09 @ 21:16:22
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

SÅÅ BRA!! och jag kommer peppa henne som tusan!! ;D

Kjam<3

2011-11-09 @ 21:28:04
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Erica

Snälla kom ett idag!!! <3 :)

2011-11-10 @ 20:56:22
URL: http://ericsaadejust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0