At the Break of Dawn...♥ - Kapitel 20

När vi båda dushat och gjort iordning oss var vi snart på väg ut. Bilen stod orörd i garaget sedan Eric åkt.

"-Vad kommer alla säga som ser dig?" Mumlade jag när vi satt oss i bilen.


"-Att Eric Saade spökar i Stockholm" Skrattade Eric lite ironiskt, tog min ena hand, och styrde ut på Stockholms gator med den andra.



Det var inte så läskigt som jag trodde hos den där psykologen. Det var en ung kvinna, kanske i trettioårsåldern, som tog emot mig. Hon ställde en hel del massa olika frågor, dels om hur allting kändes, men faktiskt också såna som jag inte hade väntat mig. Typ om jag tyckte om mitt hår och sånt. Knäppt. Fast det funkade. Det kändes liksom bra att bara prata med nån som hon.

Jag hade frågat om Eric fick följa med in, men psykologen tyckte att det skulle vara bättre om han väntade utanför. Först hade jag blivit lite smått irriterad. Men när vi hade pratat en stund förstod jag henne bättre. Det var nog bra om jag fick göra mig av med mina tankar utan att hela tiden tänka på att jag kunde säga något fel. Psykologen kände mig ju inte, så där spelade det egentligen ingen roll vad jag sa.

Men en sak var jag noga med. Inte ett enda ord om Joel. Och det var nog på grund av den lilla, fruktansvärda saken som gjorde att jag fortfarande hade en liten klump i magen när vi var klara. För det här gången. Men jag kunde bara inte berätta om honom. Jag kunde bara inte.



*



När jag kom ut i väntesalen satt Eric och läste en tidning, och märkte inte riktigt ens när jag kom in. Han verkade väldigt försjunken i tidningen, och jag såg hur han rynkade pannan eller höjde på ögonbrynen ibland allt eftersom han läste. Jag log för mig själv. Han var så himla söt. Humöret i mig steg från noll till hundratusen på bara en sekund. Jag gick fram till honom och satte mig brevid honom. Han kollad förvånat upp, och log när han såg att det var jag. Jag såg hans mungipor dras uppåt, och fjärilarna fladdrade till i min mage.


"-Hur gick det?" Han smekte mig över kinden.


"-Bra." Jag blundade och njöt av hans beröring. Han skrattade, och jag la till


"-Fast jag ska dit nästa vecka igen. För att följa upp behandlingen." Jag kände hur han nickade, även fast jag hade ögonen slutna.


"-Men du..." Jag kände hans andedräkt nära mig, och kände plötsligt en outhärdlig stark lust att bara dra honom intill mig. Tätt intill mig. Men precis när jag trodde att jag skulle få känna hans mjuka läppar mot min panna, sa han:


"-Ska vi gå?" Jag öppnade besviket ögonen. Han log mot mig, och sträckte sig efter min hand. Jag kände besvikelsen för hans avvisande skölja över mig. Men jag försökte le och tog hans hand.


"-Ja."



*



Så fort vi hade kommit utanför sjukhusets entrédörrar, tog Eric tag i mina axlar, och vände mig mot sig. Han kollade djupt in i mina ögon, och såg med allvarlig min på mig.


"-Förlåt. Men jag tänkte att det kunde vara artigt att inte gå för långt därinne. Pensionärer är ganska känsliga." Han skrattade. " Dessutom är det mycket mysigare här ute." Han log ett av sina underbaraste leenden.


Jag hann inte ens tänka, utan plötsligt hade Eric pressat sina läppar mot mina, och dragit mig tätt intill sig. Han hade flätat in sina fingrar i mitt hår, och jag blev helt överraskad. Han brukade inte ta för sig så här mycket. Men jag gillade det. Alldeles för mycket. Jag skrattade lyckligt, och kramade om honom, hårt. Jag sög åt mig hans mjuka, underbara läppar, och kysste dem.

Eric kände min reaktion, och flyttade sina händer till min bröstkorg, och lät de glida innanför jackan istället, så att hela hans kropp var pressad mot min. Varenda lilla millimeter. Ändå ville jag bara komma närmare honom.

Han kysste mig igen.


Jag kände snön under mina fötter. Men jag frös inte. Inte nu. Eric var ju här.

Förlåt för kort och fantasilöst kapitel nu... Men jag lovar att det blir bättre imorrn!!:D LoveYa/Wanja♥

Kommentarer
Postat av: Marre!

Bra kapitel! Bättre ett kort kapitel än inget! <3

2011-11-10 @ 21:46:58
Postat av: Amanda

säger som marre, ett kort är bättre än inget kapitel! det håller bara spänningen uppe ;) Jag tror jag suttit i snart en timma och väntat på ett nytt kapitel! är så besatt :D

2011-11-10 @ 21:50:26
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

VADÅ FANTASILÖST!? :O Det var skitbra!! :D loved it<3333333333

Herre gud jag är verkligen beroende!! :D NI ÄR SÅ SJUKT BRA! (och idag var det ju du som skrev dte, så DU var jätte bra! eller ja, ni/du är alltid bra!!! :D<3

Kjam<3

2011-11-10 @ 22:39:28
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: lisa

som vanligt lika bra :P <3

2011-11-10 @ 23:04:32
Postat av: Lovisa

lika bra som vanligt!!!!:D:D:D:D:D:D♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

2011-11-11 @ 06:49:33
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/
Postat av: Anonym

fantasilöst va det INTE men lite kort kanske jag vill ha MERMERMER!!!

2011-11-11 @ 08:03:26
URL: http://iiitsmylife.blogg.se/
Postat av: michelle

sjukt överdrivet bra! :)

2011-11-11 @ 14:12:12
URL: http://mmichas.blogg.se/
Postat av: Josefin

OTROLIGT! Härligt med romantik, gärna mer! <3<3<3

2011-11-11 @ 18:13:28
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vet ni vad jag precis kom på?! Ni borde ge ut novellerna som böcker, eller ännu bättre, FILM! känns redan som om den första var som en film, vill bara "se" den igen!!! gud så underbara ni är! :D

2011-11-11 @ 18:28:46
Postat av: Linda

Jag vill inte vara nedlåtande men jag tyckte det här kapitlet var väldigt förvirrande... Alltså, i förra kapitlet var det ju Eric som skulle till en doktor, så som jag uppfattar det iaf. Och det förstår man ju att man behöver en doktor först o phykolog efter typ tre veckor på en öde ö men här så är det ju Milena som går till phykologen o man fattar inte riktigt varför, så det här kapitlet
tycker jag skulle behöva förbättras på en bit.....

2013-02-03 @ 15:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0