At the Break of Dawn...♥ - Kapitel 23

Jag hörde henne ropa mitt namn när jag sprang. Jag höll nästan på att springa på ett par tjejer, som bredde ut sig över halva gatan, men hann vika undan i sista stund.


"-Eric!!" Förtvivlan i hennes röst träffade mig som en giftpil i hjärtat. "-Eric, vänta!!"

Jag ville så gärna stanna, höra vad hon ville säga, men det gick bara inte.




Hon ljög.


Jag ville så gärna tro att det inte var sant, men jag hade ju sett bilden. Så jag fortsatte springa.

Och jag hade inte en jävla aning om vad jag skulle göra.



Varför stod jag här? Jag behövde få tag på Eric. Nu med detsamma. Jag snodde runt, snabbt som blixten.


"-Eric!", var det enda jag kunde få ur mig. "-Eric, vänta!"


Men han väntade inte. Jag såg hans svarta tröja försvinna i mängden.


"-ERIC!!" Förtvivlan blandades med skriken som kom ur min mun, och jag kände hur klumpen i halsen började växa.

"-Eric, kom tillbaka! jag kan förklara!" Jag sprang. Jag sprang in i en massa människor. Men jag brydde mig inte.

"-ERIC!!" De tårblandade skriken som skar genom luften gick inte att tysta ner. Tårarna forsade ner för mina kinder, och jag sprang in i en till tant. Jag såg hennes irriterade ansiktsuttryck, och hur hon rörde på munnen, men jag hörde hennes skällsord. Eric. Jag behövde komma till Eric.

Men han var borta. Hur jag än sprang, hur jag än letade, kunde jag inte se honom någonstans.

Han var borta.



*



Erics perspektiv:


Jag fumlade med nycklarna när jag skulle låsa upp dörren. Händerna ville inte. Jag rynkade pannan. Som om det skulle få bort klumpen i halsen.

Jag brydde mig inte om att ta av mig skorna, utan rusade direkt in i köket. Vad skulle jag göra? Jag hade faktiskt ingen aning. Jag kunde inte vara kvar här och vänta på Mil, även om det var vad jag helst hade velat.

Plötsligt kom jag ihåg den där känslan som slog mig när jag kom hem. Efter min "dödsresa"... Det hade känts som om ingen hade varit i lägenheten på länge. Det hade varit den där speciella lukten. Som om ingen hade varit där på flera veckor.

Instinkten slog mig som ett knytnävsslag i magen.

Hon hade varit hos honom.

Jag fattade snabbt mitt beslut. Om än väldigt motvilligt.



*



Jag visste inte hur jag skulle börja. Pennan darrade i min hand. Jag stirrade skräckslaget på det vita pappret.

Skärp dig.

Jag förde pennan mot pappret, och började...

"Mil, jag vet inte varför..." Jag strök det. Nej. Det funkade inte.

Jag lämnade pappret på bordet, och sprang ut i hallen. Det funkade inte.



*



Bilen startade med ett ryck, och jag tryckte på gasen. För att vilseleda mina tankar satte jag på radion.


Something you can never rearange?
I have, I have.
Have you ever felt so sad you can hardly stand?
Lying on the ground head in your hands?
I have I have.
I can feel it all down deep inside.
But oh, I want to let these feeling rise.


Jag kände igen låten som spelades. Jag kom inte ihåg vad den hette, men jag kom ihåg att det var den där nya killen som sjöng den. Hette han Ulrik?

But boys don’t cry.
But boys don’t cry.
I knowe it will be fine
But boys don’t cry.

Jag kände hur tårarna började rinna. Mil...

Nä. Jag klarade inte av det. Jag stängde av radion och tryckte på bromsen. Utan att titta upp hoppade jag snabbt ur bilen, och struntade i att låsa den. Sen såg jag mig omkring. Först då såg jag vart jag hade kört.





Jag gick ut på klippan. Kollade ut över stupet. Såg vågorna brusa, slå mot stenarna, långt där nedanför.



Jag blundade.

Förlåt om det blev dåligt nu. Men min hjärna har typ krashat. Men iaf, LoveYa!!/Wanja♥

Kommentarer
Postat av: Emma

NÄE!! han begår väl inte självmord?!?!?!?

2011-11-13 @ 21:52:51
URL: http://saademedmera.blogg.se/
Postat av: Maria

vaaaaaa??????? neeeeej han får inte ta självmord dt får inte sluta så... snälla skriv nästa kapitel... ni gjorde dn så spännande assa kan inte förklara ni e sjukt bra älskar er

2011-11-13 @ 21:56:08
Postat av: Kickan

Eric får inte ta självmord!! Snälla!! Säg att Mil km att stoppa honom!!!!

Kram

2011-11-13 @ 22:02:38
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Marre!

Shit...

2011-11-13 @ 22:10:43
Postat av: Amanda

neeeeeeeeeeeeeeeej!! INTE HOPPA! guc vad ska han ta sig till?! :o

ni skriver förjävligt bra och tårarna bara rinner! älskar novellen :D

2011-11-13 @ 22:19:11
Postat av: Jenny

det här är asbra, det vet ni va? <3

2011-11-13 @ 22:25:37
URL: http://jjennyaandersson.blogg.se/
Postat av: lisa

hon måste stoppa honom !!!!! shit vad jag längtar till nästa kapitel :D <3

2011-11-13 @ 22:27:45
Postat av: Lovisa

Dåligt? Om han tänker hoppa så kommer jag att dö!!!!!! eller kommer börja stor grina!!!! Det är så himla bra!!!!!!♥♥♥♥♥♥♥♥

2011-11-14 @ 07:36:16
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/
Postat av: josefin

det måste vara deras ställe!!! OMGOMGOMG!! M-E-R!! jag älskar er!!

2011-11-14 @ 07:42:30
URL: http://iiitsmylife.blogg.se/
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

NÄMEN GUD!! :O

(vadå dåligt!!??)

amen jesus....Jag har inga ord!! assåå......

Mitt hjärta har stoppat tror jag o_O'

Kjam!!!<3

LÄNGTAR TILL NÄSTA!!!! VILL HA MER<3333

2011-11-14 @ 08:01:34
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Josefin

OMG NEEEEEEEEEEEJ! Han får inte ta självmord! OMG OMG OMG MER MER MER DET ÄR SÅ JÄVLA SPÄNNANDE NU!!!!!!!!!!! ÅH SHIT! <3<3<3<3

2011-11-14 @ 09:38:46
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: julia

neeeeeeeeej :o

2011-11-14 @ 12:31:18
URL: http://ericsaadeeric.blogg.se/
Postat av: Erica

NEEEEEEEEEEEEJ!!!! vad kommer att hända?!!! <3

2011-11-14 @ 15:52:39
URL: http://ericsaadejust.blogg.se/
Postat av: Kickan

Längtar till nästa! <3

2011-11-14 @ 15:57:29
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Kickan

Längtar till nästa! <3

2011-11-14 @ 15:58:39
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Saga

NEEEEJ, han får ínte ta självmord jag kommer thp själv dö om han tar självmord fast jag vet att det inte är sant! Längtar tills nästa <3

2011-11-14 @ 17:19:24
Postat av: Kickan

längta till nästa, längta till nästa, längta till nästa, längta till nästa, längta till nästa, längta till nästa, längta till nästa, längta till nästa, längta till nästa, längta till nästa, längta till nästa, längta till nästa, NÄR KMR NÄSTA?!! :DDDDDDDD

2011-11-14 @ 20:32:58
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Det här var jättebra ju!! Jättespännande o superbra Wanja!!!

2013-02-03 @ 16:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0