At the Break of Dawn...♥ - Kapitel 34

Allt jag såg var Erics stora bruna ögon, som glittrade ikapp med stjärnorna där utanför. Allt jag kände var hans svarta, silkeslena hår mot mina händer. Allt jag kände var hans varma famn som omfamnade mig. 



Jag märkte inte ens när solen plötsligt, efter flera timmar började gå upp igen. Märkte inte hur dagen började gry.


Allt jag såg var Erics stora bruna ögon, som fortfarande glittrade. Starkare än solen.



När jag vaknade i lägenheten låg jag inte ensam i den breda sängen som de senaste dagarna. Eric låg brevid mig med armarna omkring mig, som om han aldrig skulle släppa mig. Utanför panormafönstret som täckte en sida av sovrummet föll snön i stora, mjuka flingor och fick Stockholm att se ut som ett snölandskap ... Det var bara en vecka till julafton - Den mest underbara dagen på året. Jag hade trott att den traditionen skulle brytas nu med all dramatik, men med Eric's armar runt om mig släppte jag alla bekymmrena ... Jag log för mig själv.


"-Godmorgon älskling" Hörde jag Eric's mjuka röst och hans ansikte närmade sig mitt. Han hade märkt att jag var vaken.


"-Det snöar" Viskade jag mot hans läppar. Han vände sig om och jag såg hans leende när han såg de vita hustaken och hur flingorna virvlade ner från den vitgrå himlen.


"-Vad fint" Log han, tog mitt ansikte i sina händer och kysste mig.


*



När vi satt vid frukostbordet kände jag mig utomordentligent glad. På gatan utanför såg jag några människor gå förbi med kassar i händerna. Julshopping. Fan.


"-Eric? Vad önskar du dig i julklapp?" Fick jag ur mig och gick för att bre mig en till smörgås. Han kollade upp.


"-Dig" Han log sitt underbaraste leende och han såg så underbart vacker ut, med sitt ruffsiga, svarta hår och ett sådant leende - som utstrålade mer glädje än något annat. Inget var underbarare än att se honom glad.


"-Men .. Du måste skriva önskelista" Fnissade jag och satte mig i hans knä. Jag hade inte skrivit en önskelista på många år. Julklappar var inget som jag tyckte var speciellt viktigt egentligen.


"-Du vet redan vad som skulle stå på den" Skrattade han kaxigt och såg mig i ögonen.


"-I varje fall ... Så måste vi nog gå på stan idag" Log jag mjukt, kysste honom och gick för att göra färdigt min frukost.



*


När jag kommit ut ur duschen satt Eric och grävde i en flyttkartong med stora röda bokstäver. J U L P Y N T. Han tog fram några elljusstakar, lite glitter och en porslinstomte.


"-Mycket mer än så har jag inte sparat" Eric rynkade pannan och såg på mig.


"-Äsch, det gör inget .. Det är inte så viktigt. Det brukar vara några scouter som säljer dörrkransar på stan som vi kan stödja" Skrattade jag och började rota efter kläder i den oordnade garderoben. Tillslut fick jag fram ett par hödmidjejeans och en vit blus som fick duga.


I vardagsrummet hade Eric ställt upp ljusstakarna längs golvlisten vid fönstret som täckte hela långsidan av rummet.


"-Blir det bra så?" Eric kollade upp på mig och jag nickade glatt.


"-Supermysigt"


Han tände dom så att ett mysigt sken strålade ut över vardagsrummet.


*


Vi gick hand i hand nedför gatan. I alla fönster sken ljusstakar och julstjärnor. Till och med tanterna på Ica julpyntat med rött och vitt glitter i fönstrena. De stora skyltarna på erbjudanden på pepparkakor såg lite stämmningsfulla ut för en gångs skull, och jag skymtade ett leende på kassatantens läppar. Till och med hon kunde alltså le. Jag skrattade tyst för mig själv åt tanken.


Vi tog spårvagnen ner till stan. Eric släppte aldrig min hand. 



Utanför en guldsmedja bad jag Eric vänta utanför.


"-Stanna här" Sa jag och han nickade.


Innan jag gick in genom dörrarna till butiken vände jag mig om och ropade till honom:


"-LOVA att inte tjuvkika" Han skrattade bara och satte sig på en översnöad bänk.




Hoppas det inte blev för kort och tråkigt nu .. hinner tyvärr inte skriva mer just nu! Eventuellt kommer det ett till kapitel ikväll - annars imorgon. Det beror ju på hur mycket ni kommenterar också, hihi, puss på er alla! Kärlek /Nina ♥

Kommentarer
Postat av: Triciaa

Åå! Va bra! D MÅSTE komma ett i kväll!

Krasm Triciaa <3

2011-11-24 @ 17:01:17
URL: http://ericsaadeforever.blogg.se/
Postat av: lisa

åhh vad bra :P får bara mer julkänsla när jag läser detta kapitlet ;) <3

2011-11-24 @ 17:07:00
Postat av: BokusatsuTenshi Dokuro-Chan :P

Snälla ett till ikväll :D ! Ni är så bra !!!!

2011-11-24 @ 17:09:36
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

Gud va söt! Jag tog till och med bild på när jag läste och det slutade med tårar :')

SÅÅÅ BRA! (och det finns chans att jag lägger upp bilden på bloggen?)

Men duperbra!!<3

KJAM!!!!!

2011-11-24 @ 17:34:49
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Lovisa

Det är så himla bra:D det får en att längta till julen ännu mer än vad man gör nu:D♥

2011-11-24 @ 17:38:52
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Marre!

ÅÅÅÅ snälla det måste komma ett nytt idag! Det är ju såå braa!

2011-11-24 @ 18:17:59
Postat av: Erica

JA! Snälla ett till ikväll! <3

2011-11-24 @ 18:26:15
Postat av: Josefin

Sjukt bra, som vanligt! ;D

2011-11-24 @ 18:31:53
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: josefin

JAA snälla ett till ikväll!!!

2011-11-24 @ 19:04:47
URL: http://iiitsmylife.blogg.se/
Postat av: Julia

såååå bra!:)

2011-11-24 @ 20:59:39
URL: http://mylifeofsaade.blogg.se/
Postat av: Miss Darkness

Åååå vad mysigt!

Undrar vad hon ska köpa...?

Snälla ett till ikväll!!!

<3 <3 <3

2011-11-24 @ 22:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0