At the Break of Dawn...♥ - Kapitel 39


"-Lämna mig aldrig" Sa jag som tyst som en viskning och kände plötsligt att jag var nära gråt. Fast antagligen mest av lycka.



"-Aldrig, jag lovar" Sa han, lyfte mitt ansikte och kysste det.



"-Bra, för det kan jag inte med igen" Ett leende spreds på mina läppar och jag snurrade in mina fingrar i hans svarta hår.



Vinden bet i mina kinder när vi med raska steg tog oss nerför Drottninggatan. Vi var på väg till studion, Eric sa att han behövde prata om något med Thomas. Jag följde med, dels för att Eric ville det, dels för att jag inte hade nåt annat att göra och det egentligen bara var roligt att träffa Thomas och de andra i teamet. Jag hade fortfarande inte berättat för honom att jag hade gett Eric skivan...

Jag sträckte mig efter Erics hand när kylan började krypa innanför min jacka. Jag hade varit dum nog att inte ta på mig varken vantar eller mössa. Eller halsduk för den delen. Och det fick jag sota för nu.

När jag hade kollat på termometern imorse hade den visat -25°. Ovanligt kallt, till och med för att vara här i Stockholm, som ju låg ganska nordligt. Och trots denna vetskap hade jag bestämt mig för att gå ut i endast en tunn jacka. Jag huttrade ofrivilligt, och jag såg i ögonvrån hur Eric vände på huvudet för att titta på mig.


"-Fryser du?"


Jag nickade nästan omärkligt, och han drog mig intill sig. Han gnuggade sina händer mot mina axlar, för att kanske ge mig lite av den friktionsvärme han framkallade. Det funkade bara lite. Det verkade han också märka, och slutade snart. Istället drog han av sig sina vantar och gav de till mig. Jag kollade bara konstigt på de.


"-Nej. Du kommer att frysa." Jag försökte ge tillbaka de, men han vägrade ta emot de.


"-DU kommer att frysa ännu mer om du inte sätter på dig de." Han kollade menande på mina närapå lila händer.
"-Förresten så är jag redan tillräckligt varm." För att bevisa det la han händerna på mina kinder. Jag ryste till när värmen slog emot min hud. Okejdå.


Så jag tog på mig vantarna. Och efter en stund kändes det redan bättre. Fast då var vi redan framme vid studion.



*



Så fort vi hade kommit in genom de ljusa glasdörrarna såg jag Thomas komma emot oss. Han hade ett stort leende på läpparna.


"-Eric! Milena! Vad roligt att se er!" Han kom och gav Eric och mig varsin vänskaplig kram, och lutade sig sen tillbaka för att kolla på oss.


"-Vad har fört er hit?" Han log så stort att jag måste skratta, vilket gjorde att Eric också började skratta. Men han tog sig samman och sa:


"-Tänkte bara prata med dig om några saker... om du har tid alltså?" Han kollade frågande på Thomas, som nickade.


"-Visst!" Sen kollade han på mig.


"-Du kan väl vänta här utanför?"


Jag nickade, och gick för att sätta mig i soffan som stod utanför dörren till studion.  Eric gick in med Thomas, och pratade i vad som för mig kändes en väääldigt lång stund. 'De måste ha varit något mycket viktigt Eric behövde prata med Thomas om', tänkte jag. Jag tog upp min iPhone, stoppade i mina hörsnäckor, skruvade upp till högsta volym på Greendays "Wake me up when september ends", och försvann in i min egna bubbla en liten stund.



Jag märkte först att jag hade slumrat till när Eric försiktigt ruskade om mig, och pussade mig på pannan.


"-Var du trött, sömntuta?" Han flinade glatt. Jag gäspade stort och sträckte på mig.


"-Hur länge har jag sovit?" Han kollade på klockan.


"-Inte särskilt länge, kanske en halvtimme?" Han log ett snett leende mot mig, och fortsatte sen:

"-Du, jag och Thomas har pratat lite, och vi tänkte fråga dig en sak..." Jag rynkade pannan. Vad kunde de ha pratat om? Jag kollade på Eric, men Thomas grep in.


"-Jo, det är så här, Milena. Vi har insett att du har enorm talang..." Han kollade på Eric, som nickade, och vände sig sen mot mig igen. "-Och... vi undrar om du kanske skulle vilja göra en skiva?"




Jag kunde inte tro mina öron.



"-Va!?"

Hm.... Undra vad Milena tänker??:D Men iaf, sorry att det blev lite kort, men måste verkligen dra iväg  nu! LoveYa/Wanja♥




Kommentarer
Postat av: Erica

Sjukt bra som vanligt! <3

2011-11-29 @ 16:30:46
Postat av: Marre!

Undrar vad som kommer hända!?

2011-11-29 @ 16:31:12
Postat av: Lovisa

lika bra som vanligt:D

2011-11-29 @ 16:44:02
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Kickan

SUPER!!! :D <3

2011-11-29 @ 18:25:56
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se
Postat av: julia

jättebra! (:

2011-11-29 @ 18:34:18
URL: http://mylifeofsaade.blogg.se/
Postat av: Josefin

SUPERBRA! MER! Det är så spännande <3

2011-11-29 @ 19:38:57
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

Han heter Tomas! Inte Thomas

2011-11-29 @ 22:26:17
Postat av: Miss Darkness

Jättebra!!! :-)

Eric är så söt!

Och det är ni med!

<3 <3 <3

2011-11-30 @ 02:59:50
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

GUD VERKLIGEN JÄTTE BRA<3333333

NÄSTA NU LÄNGTAR SJUUUUUUUUUUKT!!!!!!!!!!!<3

KJAM!

2011-11-30 @ 08:02:40
URL: http://www.jennasliv.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0