At the Break of Dawn...♥ - Kapitel 41

"-Så det är DET du oroar för dig??" Han skrattade lättat, och jag riktigt såg hur en sten föll från hans hjärta. Han släntrade fram till soffan och satte sig brevid mig. Sen la han en arm runt mina axlar och viskade:


"-Så länge du finns kan inget tas ifrån mig."


När han sa de kände jag hur jag äntligen kunde andas ut. Jag lutade mitt huvud mot hans axel, och fick ur mig ett tyst:



"-Tack."




"-Du kan väl tänka på det, Milena?" Det var Tomas som frågade. Samma fråga som han hade ställt minst fyra gånger redan. Jag svarade samma sak som jag hade svarat alla gånger:


"-Vi får se." Tomas nickade. Just nu visste jag inte alls riktigt vad jag ville. Jag sträckte mig efter Erics hand under bordet. När jag fann den kramade jag om den. Smekte den mjukt, och höll fast den. Tills jag märkte... att det inte var Erics hand. Den var inte lika mjuk, hade inte samma konturer. Jag blev illröd i ansiktet när jag insåg faktumet.


Det var Tomas hand.



Jag släppte den ögonblickligen, och lutade mig så långt bak det bara gick i den mjuka fåtöljen jag satt i - för att Eric, och förhoppningsvis inte heller Tomas, inte skulle hinna märka något.
Men det var naturligtvis redan försent.



Tomas brast ut i gapskratt. Eric kollade konstigt på honom, och jag ville bara sjuka genom marken. När Eric såg mig, rynkade han pannan.


"-Vad är det?"


Tomas kunde inte svara eftersom han skrattade så mycket, men jag lyckades stamma fram något som skulle föreställa ett svar:


"-J-jag märkte inte... J-jag t-trodde att det var din hand..."


Tomas fick ännu en skrattattack, och det såg ut som Eric började förstå. Ett leende smög sig uppå hans läppar, och han verkade också behöva kämpa mot att börja småskratta. Det gjorde det hela ännu värre. Jag försökte gömma mig bakom min tekopp, men det funkade inte särskilt bra, så jag tog en fåtöljkudde och gömde ansiktet med den.


"-Hahaha, det är ingen fara, älskling." Eric tog kudden ur mina händer gav mig en kyss. Jag kunde känna hur han log mot mina läppar, och slappnade av.


"-Okejdå." Nu kunde jag inte låta bli att skratta lite själv - det smittade av sig. Eric lutade sig bakåt, och jag såg rakt in i hans glittrande ögon.


Och jag fattade mitt beslut.



*



Eric höll armen om min midja medan vi med raska steg gick till studion. Jag hade lämnat kladdkakan halväten på caféet, då jag plötsligt hade bestämt mig.


Det har var ju vad jag ville.



Så varför skulle jag låta chansen glida mig ur händerna?



*



"-Beredd?" Tomas kollade upp på mig.


Jag tog ett djupt andetag, och slöt ögonen. Nu gällde det. Nu skulle jag allt visa vad jag gick för. Jag öppnade ögonen igen, och tittade på Eric, som stod precis brevid mig, även han iklädd hörlurar och placerad framför en mikrofon. Han blinkade åt mig. Jag log.

Om jag skulle göra det här, ville jag göra det tillsammans med honom.

Jag vände mig mot Tomas, och gav honom tummen upp.



"-Beredd."

Kände mig så usel... Så jag blixtsnabbt-skrev ett kapitel. Vill säga tack så mycket för att ni stöttar oss så mycket, det betyder så himla mycket! Så här fick ni iaf ett litet extra-kapitel... Puss&Kram, ni är bäst!!!/Wanja♥



Kommentarer
Postat av: Noomi

hellre ett kort kapitel än inget alls ;) HAHAH ååh vad pinsamt!! x) ajja super bra iaf :) <3

2011-11-30 @ 22:24:17
URL: http://difficulttocatch.devote.se/
Postat av: Kickan

Hahahahah vad pinsamt! xD Skrattade själv ^^

Vad kul att hon ville bli artist! :D Jätteroligt! ;D

Och förlåt mig så mycket att jag inte har kommenterat så mycket nu... Men det är typ något fel på internet så jag kunde inte se när som kom... :(

Men nu går det iaf! :D Hoppas bara att kommentaren kommer fram! ^^



Hahaha kram! <3

2011-11-30 @ 22:26:37
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se
Postat av: Miss Darkness

Hahahahaha!!!

Vad pinsamt! ;-D

Tur att Eric e så söt! Kul att Milena ska börja spela in låtar!

Tack själva för att ni skriver en sån sjukt bra novell! <3

Nån mer än jag som köpte Saade Vol. 2 idag?

Visst e den bra!!! :-D

<3 <3 <3

2011-12-01 @ 05:14:13
Postat av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

DU ÄR INTE ALLS USEL!? :O

Du är toppenbra<33333333333

Och FÖRLÅT men jag har inget internet hemma så jag kan bara läsa denna novell (+andra noveller) I skolan!<3

Men jag följer dom i skolan ;D

Superbara kapitel!!!!!<3

Längtar till nästa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kjam!<333

2011-12-01 @ 08:34:09
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: josefin

your tha best! fatta va glad jag blev när jag skulle kolla om kapitel 40 hade kommit upp och då hade kapitel 41 kommit upp <3 loveit!!

2011-12-01 @ 08:50:19
URL: http://iiitsmylife.blogg.se/
Postat av: Josefin

SKITBRA! <3<3<3 NI ÄR BÄST!

2011-12-01 @ 11:02:25
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Marre!

Jätte bra Wanja! :)eller förästen..... Svin braaa!!!!

2011-12-01 @ 17:05:04
Postat av: Lovisa♥

okej har slut på idéer, orkar inte komma på något nytt så kör med ett: GRYMT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

2011-12-01 @ 18:45:59
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: michelle

ni är jätte duktiga, fortsätt kämpa! :) <3

2011-12-01 @ 21:37:27
URL: http://mmichas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0