So put your hearts in the air...♥ -Kapitel 16

När Emelie hade gått pustade jag ut, och Eric skrattade åt mitt ansiktsuttryck.
"-Det där gick väl bra..." Sa han och log.
"-Jadå, det kan man väl säga" Han ställde sig upp och tog min hand. Vi gick ut igen.
"-Vad var det du fixade föressten?" Frågade jag nyfiket och Eric log kaxigt.
"-Det du..."
"-Säg!" Jag såg på honom med hundblick.
Han log bara och vi gick mot bilen. En bit ifrån varandra, så att ingen skulle känna oss, som par. För vår egen skull, tyckte Eric inte att vi skulle komma ut med det än.

När vi satt i bilen spelades just "Hearts in the air" på RixFM. Vi sjöng båda med, och skrattade.
"-Bra låt det där... Undrar vem som sjunger den?" Sa Eric.
Jag skrattade och lutade mig till Eric och kysste honom snabbt.
"-Tror det är någon snygging som heter Eric Saade".





När vi klev ut ur bilen hos Eric regnade det rätt ordentligt. Himlen var grå och ingen sol syntes till. Vi sprang snabbt in. Jag hade inte varit hemma på ett tag nu, men hade ingen lust till det heller. Så jag försökte skicka ett sms till min mamma, just då som jag såg en blixt utanför fönstret, mobilen blixtrade till och jag lät den falla till golvet.

"-Aj" Sa jag tyst och förvånat. Eric fick ur sig ett skratt.

"-Vad var det där?" Sa han och såg på den någorlunda döda mobilen på golvet.

"-Äh, den är gammal" Sa jag bara och petade på den med foten. Ja. Den var död. Jag lät den ligga där den låg och vi gick till köket, för att fixa oss lite mat.

Jag satte på pastavatten, medan Eric fixade någon form av pastasås. Jag var riktigt farcinerad av hans lagamat-kunskaper. Samtidigt som vi fixade maten lyssnade vi på radio, på högsta volym.

Precis när vi satt oss vid matbordet ringde min mobil konstigt nog. Jag hade inte ändrat ringsignalen, så Eric skrattade.

"-Hallå?" Svarade jag.

"-Milena, vart har du varit?" Sa mamma, ganska lungt.

"-Jag har sovit hos ... kompisar"

"-Men vad bra då, ville bara höra ... Så du mår bra?" Det positiva med min mamma var att hon var så okomplicerad.

"-Ja, jag mår superbra ... Jag blir nog borta i natt också, om det är okej" Jag såg mot Eric och han nickade.

"-Jadå gumman, jag och pappa har en del jobb, men säg gärna till nästa gång du blir borta"

"-Självklart, hejdå!" Slängde jag ur mig, och ville bara gå och sätta mig vid Eric.

"-Hejdå älskling, vi ses väl imorgon?"

"-Ja, hej, puss och kram" Jag la på och la mobilen i min väska.

"-Skum mobil det där ..." Eric skrattade och såg på mig.
"-Jadu, skulle verkligen behöva en ny" Jag log och satte mig vid bordet.

Maten smakade verkligen gott. Vi pratade om allt möjligt, tills Eric kom till ett ämne jag helt glömt bort:

"-Du, det är tre konserter kvar av Made of Pop-turnen" Just det. Eric hade haft ledigt ett par dagar nu, men självklart var ju inte turnen slut än.

"-Just det" Sa jag och såg ner i bordet.

"-Men jag tänkte att du kanske vill följa med på den om en vecka, om du vill det, på din födelsedag" Han log mot mig, och jag blev varm inuti.

"-Ja, det skulle vara underbart" Fick jag ur mig. Det skulle bli den bästa presenten.

Eric ställde sin tallrik i diskbänken och kom sedan till mig, och smekte mig över kinden.
"-Jag kommer ha en del att göra från och med imorgon ... Men efter turnen har vi mer tid, jag lovar" Han böjde sig ner och kysste mig mjukt. Så som bara Eric kunde kyssa mig.

"-Vill du att jag ska åka hem?" Frågade jag sedan.

"-Nejdå" Han grävde i sin byxficka och tog fram en nyckel som han la i min hand.

"-Här, en nyckel till lägenheten, så du kan komma in och ut" Han slöt min han om nyckeln och jag log.

"-Tack"

*

Vi satte oss i soffan och jag rullade en filt om mig. Regnet smattrade hårt mot de tunna panoramafönstrena. Det var mysigt att sitta här. Med Eric. Åskan hade upphört och Eric satte på tv:n. Väderprognosen höll just på. Det skulle bli fint precis lagom till Erics konsert imorgon. Han hade förklarat för mig att det nog inte skulle vara så kul för mig att följa med. Det skulle bli en lång sträcka med tourbussen.

"-Jag kommer sakna dig när du har konserter" Sa jag när vi låg brevid varandra i den breda sängen i mörkret.

"-Milena, jag kommer sakna dig också, mer än du anar, men som tur är det bara ett par dagar" Sa han och flätade in sina fingrar i mina.

"-Mm" Jag makade på mig så att jag låg tätt intill honom.

"-Du är underbar" Viskade Eric i mitt öra och kysste mig. Vi kysstes länge, och innan jag somnade fick jag ur mig ett tyst:

"-Jag älskar dig"


Inga stora händelser i detta kapitel... Lovar att nästa blir roligare. Då är det Milenas födelsedag :D PoK/ Nina


Kommentarer
Postat av: Josefin

Åh vilket mysigt kapitel! SKITBRA! Längtar sååååå tills nästa. Det lät väldigt spännande.. :) <3<3 Helt SJUKT BRA!

2011-09-05 @ 20:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0