So put your hearts in the air...♥ -Kapitel 23

"-Hallå!" Ropade jag in i hallen. Inne i vardagsrummet var ljus tända och en lungn musik flöt över nedervåningen. Mina föräldrar ...

"-Hej" Sa mamma och pappa i mun på varandra, när de dök upp i dörröppningen. Men när de såg vem som höll min hand såg de ut som de skulle ramla bakåt. Jag såg att mamma rodnade, pappa harklade sig.

"-Eric" Han sträckte fram handen och presenterade sig med ett varmt leende. Mamma såg ut som hypnotiserad ut, men försökte skaka av sig det.

"-Saade..." Hon log förvirrat mot honom.

"-Eric ... det här är alltså min mamma och pappa" Jag sneglade mot honom.

"-Anita" Sa mamma, och log ett brett leende.

"-Christian" Fyllde pappa i och sträckte fram handen. Dom såg lite stela ut. Antagligen mest förvånade.

"-Trevligt att träffas" Sa Eric. Han var nog den mest avslappnade här.

Vi gick mot vardagsrummet där bordet var dukat, närapå perfekt. Sånna var mina föräldrar. Perfektionister. Fast på ett positivt sett.

Vi satte oss vid bordet och mamma serverade maten. Någon italiensk pastarätt. Mamma vinkade till mig med handen och bad mig att komma. Jag klev upp från stolen och gick till mamma som stod i köket.

"-Mamma... vad är det?" Sa jag lite irriterat.

"-Milena! Det där är Eric Saade! Din idol!" Hon verkade väldigt förvånad.

"-Ja. Han är min pojkvän mamma."

"-Men...!"

"-Kom, han bits inte, verka lite normal och avslappnad" Jag drog ut henne till vardagsrummet där Eric och pappa satt och pratade, och skrattade åt något.

Snart satt vi vid bordet, och mina föräldrar kunde umgås normalt med Eric. Finally. De frågade honom frågor i massor.

"-Hur lärde du känna vår dotter egentligen?" Frågade pappa Eric och höjde ena ögonbrynet.

"-Jo... det är en rätt lång historia" Eric sneglade mot mig och jag log.

"-Sätt igång och berätta då" Skrattade mamma. Eric och jag berättade allt i kortformat, utan onödiga detaljer som kyssar, olyckor och allt vad det var. Mamma och pappa log.

"-Så det är där du har hållit hus hela tiden" Mamma kollade på mig och log.

"-Mm" Sa jag och stoppade i den sista pastabiten i munnen. Jag la armen om Erics midja. Jag hoppades att han inte tyckte mina föräldrar var så jobbiga.

*

Vi pratade och skrattade. Jag var glad att mina föräldrar kom så bra överens med Eric.

"-Men du, Milena, jag och pappa hittade en billig resa för att vara borta en vecka igår, pappa är ledig och så... Men om" Jag avbröt henne.

"-Det är okej mamma! Jag klarar mig själv, jag är myndig nu" Jag skrattade, och mina föräldrar log.

"-Hon kan bo hos mig" Sa Eric och fortsatte:

"-Om det är okej för er förstås" Han kollade på mamma och pappa.

"-Självklart, du är en ordentlig man" Jag suckade åt pappas ordval, men var i själva verket glad. Eric skrattade.

"-När åker ni?" Frågade han.

"-Som det ser ut nu, och om det är okej, i morgon..." Mamma verkade lite osäker.

"-Super, men jag borde nog packa lite saker" Sa jag och var på väg att ställa mig upp.

"-Gör ni det" Sa pappa och jag och Eric ställde oss upp.
"-Tack så mycket för maten, det var fantastiskt gott" Sa Eric ordentligt och jag slängde ur mig ett snabbt "tack".

"-Ingen orsak"

När vi gått upp en bit i trappan hörde jag svagt mamma viska till pappa:

"-Christian! Det där var ju Eric Saade! Kan man tro på att det är vår dotters pojkvän?!" De skrattade, och jag skakade på huvudet.

"-Ursäkta mina föräldrar... de blev nog bara väldigt, väldigt förvånade. Det går över" Viskade jag till Eric och han skrattade.

*

Eric satt på min säng och granskade mina väggar som var fulla av Eric Saade affisher medan jag drog fram en väska ur garderoben.

"-Som tur är det ju enkelt att klä sitt rum i bilder av dig. De finns ju överallt" Skrattade jag.

"-Haha, jag borde nog printa upp lite bilder av dig också" Han log mot mig.



Jag satte igång att packa. I princip hela min garderob, och lite tillbehör jag ville ha med mig. Jag såg fram emot en vecka, bara med Eric. Jag gick till badrummet och plockade ihop alla nessesär-saker, tandborste, duschtvål, lotion, deo, smink och allt vad det är.

Mamma och pappa satt fortfarande nere och pratade. Tydligen hade de mycket att prata om.

Innan jag stängde väskan packade jag i min dagbok, ett litet fotoalbum och mitt skrivblock. Tre viktiga föremål. Eric satt på min säng och såg på mig. När jag packat klart och borstat igenom mitt hår satt jag mig på sängkanten och kysste honom mjukt.

"-Ska vi dra oss hem till dig?" Sa jag.

"-Absolut" Han tog min hand i ena handen och min väska i andra, och vi gick ner för trappan.

"-Mamma, pappa, tack så jättemycket, vi ska nog dra oss "hemmåt" nu" Mamma reste sig från bordet och gick för att hämta något ur den låste byrån. Pappa kom för att säga hejdå i hallen.

"-Och just det, grattis gumman" Mamma gav mig ett hårt paket i blommigt omslagspapper med texten: TILL VÅR ÄLSKADE MILENA i perfekta bokstäver.

"-Tack mamma. Tack pappa. Jag öppnar det sen" Jag gav dom varsinn varm kram. Jag älskade verkligen mina föräldrar, och att de var så enkla och okoplicerade.

Eric sa hejdå och tackade, och jag drog på mig min jeansjacka som hängde på en krok i hallen. Tills vi åkte iväg med bilen stod mamma och pappa med armarna om varandra och vinkade leende. Det var skönt att alltid skiljas glada. Nu skulle jag få en vecka hos Eric. En dröm för mig.

*
När vi var inne i lägenheten satt jag mig i soffan och började öppna paketet jag fått av mina föräldrar försiktigt. Snart såg jag vad det var - En iphone4.

"-Haha, med det var ju generöst" Eric log snett och jag skickade snabbt ett sms från min gamla mobil till mamma och pappa: Tack så jättemycket för presenten!

"-Så. Nu är det dags att slänga den här" Jag slängde 'tegelstenen' på soffan och puttade omkull Eric på rygg och la mig på honom. Han tog mitt ansikte i sina händer och kysste mig,  och jag fnissade hysteriskt.

Myysigt! Men gud, är så avundsjuk ♥ Superkul att vi får så mycket bra respons på novellen :D Tack! Kanske kommer ett till ikväll, kram/Nina

Kommentarer
Postat av: Olivia - allasaadefans

Jag som vill att det ska komma ett nytt NU!! XD

2011-09-11 @ 16:13:01
URL: http://allasaadefans.blogg.se/
Postat av: Josefin

Åh det sista var riktigt romantiskt! :) Ja från mig får ni bara bra respons, finns verkligen INGET att klaga på! ;) Håller med Olivia! Jag vill också ha ett nytt kapitel nuuuuu! haha x) <33

2011-09-11 @ 17:02:04
Postat av: Elin

Åh jag älskade detta också!Jag vill också ha ett nytt kapitel. Jag är helt besatt över denna historien! Den är såå bra! Kramar <3

2011-09-11 @ 17:14:39
Postat av: Alva

Ni borde seriöst skriva den här noveller på heltid! ^^ Och ja tack, nästa del ikväll! <3

2011-09-11 @ 20:40:10
Postat av: Anonym

Jätte fint skrivet också! jag vill ha ett nytt kapitel nu!!! :D

2011-09-11 @ 20:59:14
Postat av: isabelle

Magiskt bra! meeeeer!



kom ihåg att tjejer ÄLSKAR att ligga på killarnas bröstkorg ;) ni borda ta det mer :D puss och tack för en superbra novell!

2011-09-11 @ 21:49:25
URL: http://isabellebrandt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0