So put your hearts in the air...♥ -Kapitel 28

"-Oj, vad du har blivit stor nu, min flicka, men det är klart du ska!" Pappa la en hand på min axel.

"-Ska ni ta med något nu?" 

"-Ja, lite saker, så tar vi resten i veckan eller så" 

"-Är ni helt säkra då?" Mamma ville bara mitt bästa.

Jag kollade och Eric kollade på mig. Vi behövde inte säga något mer än:
"-Helt säkra"






Ett par dagar senare:

"-Godmorgon älskling, sovit gott?" När jag halvsovande kom ut i köket en onsdagmorgon stod Eric redan och stekte pannkakor.

"-Mm" Jag skönk ner på en stol, lat som jag var. Utanför fönstret låg en tunn dimma, och det kändes verkligen som hösten var på väg. Det känndes lite tråkigt. Denna sommar hade varit den bästa i mitt liv. Eric kom med en tallrik till mig, och en till sig och satte sig.

"-Och du?" Mumlade jag. Han såg också rätt trött ut, men mest söt. Hans hår var lite hur som hellst, precis som jag gillade det.

"-Bara bra ... fast lite längre skulle ju inte skadat precis ..." Han skrattade tyst och tog ett bett av sin pankaka och log mot mig.

"-Du är fin i håret" Fnissade jag och kollade upp från min frukost på Eric.

"-Haha, tackdesamma" Han log snett mot mig, som om jag hade varit ironsik.

"-Jag var inte ironiskt faktiskt" Sa jag. Han log och stoppade in resten av sin pankaka i munnen och kom till mig. Han böjde sig ner och kysste mig mjukt.

"-Men du, vill du följa med till studion idag? För du har väll ett eftermiddagspass på affären eller?"

"-Ja!" Jag studsade upp från stolen av glädje och kramade honom, och jag fortsatte:

"-Får jag det?"

"-Varför skulle jag annars fråga dig sötnos?" Jag blev varm i kroppen, och kände mig redan piggare. Jag kysste honom snabbt på kinden, ställde min tallrik på diskbänken och rusade iväg till badrummet för att ta en snabb dusch.

*

Snart var vi påväg till Roxy recordings studio.

"-Vad ska ni göra idag?" Frågade jag nyfiket, och höll hårt i Eric's hand.

"-Jo, skriva lite på låtarna till nya albumet - och spela in ett par låtar" Han log mot mig, och pekade bort mot andra sidan korsningen.

"-Där är det!" Vi skyndade på våra steg och snart var vi framme vid glasdörren. Eric öppnade och vi gick in.

Jag fick möta Thomas, J-son och några till, en vid namn Daniel om jag minns rätt. Det var väldigt roligt, Eric visade mig runt ... Jag hade aldrig varit i en studio förut. Rummet var inte så stor, men högtalare stod i hörnen, och micar och instrument stod uppställda. Bakom en glasruta fanns alla volymknappar och allt sånt som jag inte förstod mig på.

Jag fick för det mesta vara med, men när låtarna spelades in sa Thomas att jag kunde vänta i ett litet instrumentrum. Det gjorde mig inte så mycket.

"-Spela gärna på instrumenten om du vill ..." Sa Thomas, Eric's mananger till mig och jag tackade vänligt.

För de första minuterna satt jag mest i fåtöljen och pillade lite på min Iphone. Twittrade ett snabbt inlägg och fick neka några vänförfrågninar jag fått bara för mott förhållandestatus med Eric på Facebook. Jag hörde Eric och J-son från studion, och tjuvlyssnade lite med örat mot väggen - även om Eric sagt att det skulle bli en överaskning.

Efter en stund kunde jag inte låta bli att sätt mig vid keyborden och klinka lite. Det var så länge sedan jag gjort det. Jag minndes plötsligt alla covers jag hade skrivit på Eric's låtar hemma vid pianot i mitt rum. Det var fina minnen.

Jag kunde inte låta bli att sjunga min cover på Eric's "I'ts gonna rain".

Listen baby, baby listen 
I know I was wrong 
I made you leave 
Trouble, oh I was in trouble 
If I told you how, would you believe


Jag wailade såklart lite extra, men sänkte rösten så att ingen skulle höra. Jag fortsatte, och hörde såsmåningom att Eric och J-son var klara men ville sjunga klart låten. Jag hade glömt hur kul det var att sjunga! När jag höll ut det sista:


Oh, it's gonna rain


Hörde jag hur dörren öppnades, men snabbt stängdes igen. Jag släppte tangenterna och ställde mig upp. Tänk om jag hade stört?


Precis när jag tänkte sjuta upp dörren hindrades jag av några röster pratade utanför. Pratade de om mig?


"-Eric, hon har talang! Vi måste göra något av det!" Det var Thomas. Thomas Lingman, en känd mananger.


"-Jag vet, vi måste bara få henne till att sjunga!" Det var Eric.


"-Vi gör så här ... kom hit någon dag, och ta med henne, så får hon provsjunga"

Snart hörde jag hur någon öppnade dörren igen.

"-Hej, har du haft det tråkigt?" Eric mötte mig i en kram.

"-Nejdå, det var inte så farligt" Sa jag och log. För det hade det ju inte varit.

Jag kastade en snabb blick mot klockan. Kvart i tre.

"-Jag måste nog ta mig till jobbet nu ..." Grymtade jag och såg på Eric.

"-Okej, ska jag följa dig?" Han lade armen om mig och jag placerade min hand på runt hans midja när vi gick ut ur instrumentrummet.

"-Nja, du har väll saker att göra antar jag?" Jag kollade ner på mina fötter.
"-Mm, men ..."

"-Det är okej, vi ses ju ikväll! Mitt pass slutar tio, men jag hittar ju hem"
"-Säkert?" Eric vände sig mot mig och smekte min kind.

"-Jadå!" Jag kysste honom snabbt och gick för att hämta mina väskor i studion.

Lite kort men a ... Tack för alla supefina kommentarer! Jättebra med tips och saker vi kan förbättreá, det gör vår novell bättre ... Och för er som väntar på att något spännande ska hända någon gång - håll ut! Nästa kapitel, då händer det saker ska ni se ;D Vi har alltså alltid planerat för några kapitel framot när vi skriver något, om ni undrar! Dock vill vi ju inte att novellen ska ta slut direkt ... ♥ Eventuellt kommer det ju bli en del två och tre, om vi är tillräckligt peppade att skriva mer! Puss! Skriver nästa kapitel så snart jag får tid, eventuellt ikväll /Nina ♥






Kommentarer
Postat av: Isabelle

grymt! mer kärleeeeeek :D

2011-09-14 @ 21:36:06
URL: http://isabellebrandt.blogg.se/
Postat av: Josefin

Wow va spännande! Ska bli intressant att se vad som händer med Milena och provsjungningen! :) haha x) SÅ grymma är ni! Vi vill ha mer mer mer kärlek! :) <3<3

2011-09-14 @ 21:44:22
Postat av: Elin

Gud vad bra kapitel=)Vad spännande! Vill ha mer kärlek<3<3 Kramar=D

2011-09-15 @ 06:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0