So put your hearts in the air...♥ -Kapitel 29

"-Okej, ska jag följa dig?" Han lade armen om mig och jag placerade min hand på runt hans midja när vi gick ut ur instrumentrummet.

"-Nja, du har väll saker att göra antar jag?" Jag kollade ner på mina fötter.
"-Mm, men ..."

"-Det är okej, vi ses ju ikväll! Mitt pass slutar tio, men jag hittar ju hem"
"-Säkert?" Eric vände sig mot mig och smekte min kind.

"-Jadå!" Jag kysste honom snabbt och gick för att hämta mina väskor i studion.


Klockan började närma sig tre när jag sprang ut. Jag snubblade nästan på tröskeln när jag vände mig om för att vinka till Eric. Jag såg att han fick hålla handen för munnen för att inte börja skratta, men hand ändrade det sedan till att kasta en slängkyss till mig.
När jag sprang till Ica var luften fuktig, och från den gråa himlen började regnet sakta falla. Det var nästan skönt att komma in i affären. Jag var på bra humör, och det kände sig nästan som det smittade av sig, för när jag kom in i personalrummet så log nästan tant Yrsa, som en av de vanligtvis suraste kassörskan.

"-Hej" Jag log mot henne och hon pressade ut ett svagt:

"-Hejhej"

Jag sjöng innom mig när jag sorterade in filpaketen i de vanliga hyllorna. Tiden rullade på ganska snabbt, men jag kände mig väldigt trött vid nio, då jag satt mig på en stol i personalrummet och tog en kopp te. Det var varmt och brännde mot tungan, och smaken av det svarta teet var inte så speciellt gott, men jag hällde snabbt i mig det tillsammans med en energybar.

Jag fortsatte att jobba på en knapp timma i kassan och när klockan tickade tio slog jag in en juice, som jag köpte. Jag bytte om och tog mina saker, sedan gav jag mig ut i mörkret. När den kalla luften slog emot mig när jag kom ut genom bakdörren drog jag jeansjackan tätt omkring mig och önskade i ögonblicket att jag ändå skulle ha bett Eric att hämta mig. Mörkret var lite kusligt, och det lilla torget var tomt och dött.

Jag skickade ett snabbt sms till Eric: Jag är på väg hem nu <3 och snart durrade mobilen till. Jag kommer och möter dig, är i närheten! Det känndes bra, för på något sett kändes det lite läskigt att gå hem ensam i mörkret, i Stockholm. Jag skakade bort rädslan och började med raska steg gå in på en smal gata, för att så snabbt som möjligt vara i Eric's armar igen.

Jag tog fram juicen ur min handväska och tog en stor klunk. Drycken forsade snabbt ner i kroppen men plötsligt stelnade jag till. Någon stod i slutet av gatan. Eric? Nej, mycket större. Jag funderade på att vända, men tog säkra steg framåt. Mannen flyttade sig inte. Jag kisade för att se honom, och jag såg hans hand slinka ner i fickan. Ett skarpt knivblad reflekterades plötsligt i gatlyktans ljus. Nej. Jag släppte juicen och vände mig om. Men det var för sent. Där stod en annan, stor, muskulös bodybuilder med en mössa nerdragen över ansiktet. Jag fick panik, men jag han inte tänka mer innan allt blev svart.

Eric's perspektiv:

Jag satt i baren med teamet. Jag saknade Milena. Det känndes konstigt att hon inte var här ... Plötsligt durrade mobilen i fickan till. Ett sms: Jag är på väg hem nu <3 Jag log och såg ut i mörkret. Jag kunde inget annat en att skicka tillbaks ett: Jag kommer och möter dig, är i närheten!


"-Jag måste gå och möta Milena, tack för ikväll killar" Sa jag till Alex, Edin, Kevin, Calle och Anton.

"-Och tjej" Jag log mot Jennifer som satt tätt intill Alex. Hon skrattade och bad mig att hälsa.

"-Hejdå Eric" Sa de alla i mun på varandra och jag gav mig ut i höstkvällen. Löv yrde ner från träden och det gula ljuset från gatlykorna gav gatan ett lite kusligt ljus. Jag började gå för att möta henne. Jag visste vilken väg hon brukade gå.

Jag gick hela vägen till Ica. Ingen Milena. Jag kände oron växa, men försökte vifta bort tankarna. Vi hade nog missat varandra, försökte jag intala mig själv och tog upp Iphonen ur fickan. Jag klickade på bilden av Milena, och kände att jag saknade henne otroligt mycket, hon betydde verkligen allt för mig. Jag höll telefonen mot örat när den söta bilden på henne dök upp på skärmen.


Milenas perspektiv:


Jag vaknade på en stol, och kände salta tårar som rann ner för kinderna. Vart var jag? Jag kände hur smärtan dunkade i mitt huvud, och jag försökte ställa mig upp. Men jag satt fast. Jag var fastbunden.

När jag såg en gestalt fimpa en cigg i ena hörnet av den mörka lokalen, antaglien en av de gamla lagerlokalerna vid hamnen, kom minnena tillbaka. Jag fick ur mig ett ilande skrik:
"-NEJ!" Han vände sig om och gick med raska steg mot mig.

Han höll en knytnäve framför mina ögon.

"-Nu håller du käften gumman, annars kan det gå illa" Jag ryggade tillbaka och blundade snyftande.

Min mobil ringde plötsligt ur min väska. Jag försökte med möda öppna väskan med foten, men det gick inte vidare bra, för medans den ena mannen höll i mig tog den andra hånskrattande upp mobilen.

"-Vi visste väll att han skulle ringa" Mannen hånlog mot mig och tryckte på den gröna "svara"-knappen.

Eric's perspektiv:


Någon svarade.

"-Milena, älskling, var är du?" Jag hörde själv oron i min röst men ingen Milena svarade. Jag hörde ett mörkt skratt i andra sidan luren.

"-Oh, du vill förståds prata med din älskling" Han uttalade ordet som om det var smuts.

"-Var är hon?" Pressade jag ilsket fram mellan tänderna och upprepade:

"-Var är hon?!!" Nästan skrikande.

"-Jodu, det kan du få veta - mot vissa omständigheter förståds" Jag hörde en annan mansröst i bakgrunden och ett snyftande läte.

"-Nej. Nej Eric!" Det var Milena. Jag hörde ett slag, ett skrik och den vanliga tonen - när en telefon tutade upptaget.

Scaarryyy ... :o
Skriver nästa kapitel så snart jag kan ... Tack för alla tips föressten. "Mer kärlek" ska ni få snart . Vi försöker att växla lite, eftersom några vill ha mer kärlek och några vill att något spännade ska hända ... Men håll ut, för ♥kärlek♥ ska det inte bli dåligt om i den här novellen, hihi, men tack för era tips och det är superkul att så många läser! Vi blir superpeppade av kommentarer! ♥ puss på er /Nina


Kommentarer
Postat av: Malin

GUD VAD SPÄNNANDE! Bästa på länge typ, längtar till nästa!!! :D

2011-09-14 @ 23:49:01
URL: http://cutiebeauty.blogg.se/
Postat av: Elin

Va men gud! VAD SPÄNNANDE! Vill ha ett just nu!!<3<3 Kramar =P

2011-09-15 @ 06:32:24
Postat av: Josefin

Åh gud va spännande! :) Längtar tills nästa <3<3 Ni är bäst!

2011-09-15 @ 07:32:45
Postat av: Noomi

åh vad bra! :) de ska vara spänning också inte bara nerförsbackar (: Ni e grymma!

2011-09-15 @ 11:55:56
URL: http://dreampoems.devote.se
Postat av: josefin

hej jag vill ba säga att det här va sjukt bra!!!!! hittade bloggen för mindre än en timma sen och har redan sträck läst ALLA kapitel! hoppas nästa kommer ut snart den här bloggen ska GARANTERAT följas! älskar ideerna och allt som händer!!!!!!!!!!!!!!

josse

2011-09-15 @ 16:59:11
URL: http://photoforlife
Postat av: Linda

Åååå, pirrar i kroppen!!
Vill ha mer "Eric´s perspektiv", älskar det! ;D

2013-01-20 @ 21:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0