So put your hearts in the air...♥ -Kapitel 34

"-Thomas vill att du ska komma och provsjunga i studion någon gång den här månaden... Om du vill alltså" Han log mot mig.

"-Men jag kan inte sjunga eller någonting så varför...?!" Babblade jag på.

"-Klart du kan" Eric smekte mig över håret och jag la mitt huvud i hans knä.



Jag protesterade lite till, men Eric insisterade på att jag sjöng fantastiskt.

"-Ska du säga!" Han skrattade bara, så jag petade till honom på näsan med pekfingret.

"-Ska jag behöva visa dig det där klippet igen eller?" Han log mot mig, och utan att vänta på ett svar tog han sin laptop som låg på hyllan under soffbordet och placerade han den i knät. Han öppnade internet och gick in på youtube.

"-Nej!" Jag försökte stoppa honom, men kunde samtidigt inte låta bli att skratta. Jag tog tag i hans axlar och försökte dra bak honom, men kunde inte dra för hårt på grund av smärtan i armen. Jag kände hur det högg till i axeln och drog efter andan. Eric märkte och vände sig snabbt om.

"-Va? Vad hände? Stötte jag till dig? Gör det ont?" Han tog tag i min friska axel och tittade oroligt på mig.

"-D-det är ingen fara, Jag mår b-bra..." Fick jag ur mig, men kände hur ett par tårar tvingade sig fram genom ögonvrårna. Han skakade på huvudet och flyttade på sig lite så att han kunde ta mig i sin famn. Han kramade mig försiktigt, för att inte skada mig, och såg in i mina ögon.

"-Du. Om det någonsin är nåt som inte är bra... Säg det då." Han smekte mig över håret, och jag kunde känna värmen från honom. Jag rös till av välbehag, och kurade mig närmare honom.

"-Jag lovar, jag mår bra. Det gjorde bara lite ont." Jag försökte skicka iväg ett stort leende, och han verkade bli lite lugn. Men inte helt.

"-Bara?" Jag försökte nicka övertygande, och han började skratta och gav mig en puss på pannan.

"-Det är inte så bara. Du måste vara förisktig med dig. Du är ju det dyrbaraste jag har." Han såg på mig med het blick, och jag ville bara kyssa honom. Så jag sträckte på huvudet lite. Han började skratta när han förstod vad jag ville, och lutade sig ner för att låta sina läppar nudda mina. Trodde jag alltså. Precis innan våra läppar möttes, stannade han upp med ett finurligt leende och slickade mig i ansiktet.

"-Nää, Nu du!!!!" Jag gav honom en så blöt puss jag bara kunde och började fnissa.

Han fnissade också och tog ett fast men mjukt tag om mig.

"-Hahahaha, men jag kunde inte låta bli. Du såg ju så god ut! Tydligen tyckte du samma sak?" Han log kaxigt mot mig, och hans bländande leende gjorde att jag inte kunde andas, utan bara stirra med öppen mun på honom. Han tog tillfället i akt och började kyssa mig, först lugnt, men sen mer och mer inlevelsefullt. När han efter ett tag släppte mig var jag alldeles yr. Han skrattade, och sa sen:

"-Vet du att Seger betyder söt på franska?" Va? Hahaha. Det hade jag verkligen inte förväntat mig att han skulle säga. Jag hade visserligen inga som helst språkkunskaper i franska, men tvivlade ganska starkt på att mitt namn skulle betyda nåt speciellt. På franska dessutom. Seger var väl svenskt... Eller?


"-Nää, det tror jag inte på." Han skrattade och log stort.

"-Joo, det är sant." Jag fnissade, och sa sen.

"-Och visste du att Saade betyder underbarast, bäst, snyggast, sötast, sexigast, coolast och allra vackrast i hela världen på afrikanska?" Han skrattade och kysste mig.

"-Haha, det finns ju inte ens nåt som heter afrikanska!"

"-Johodå, det gör det visst." Jag försökte låta övertygande, men han verkade inte precis gå på det.

"-Jaha, men då så. Trodde väl att det betydde nåt sånt." Han avfyrade ett kaxigt leende, och jag kunde inte låta bli att le. Han var så himla söt...


Sen vände han sig till laptopen igen. Försent insåg jag vad han tänkte göra...

"-Neej!" Jag försökte hålla fast hans armar, men det gick inte så bra. Sen hörde jag mig själv, och min blick drogs till datorn.

My hands were cold and dry
Your cheeks were red
We promised that we'd love forever
That's what we said
That's what we said

Det... Lät faktiskt bättre än jag hade trott. Men jag kunde inte på långa vägar mäta mig med Eric. Aldrig, aldrig nånsin. Han lutade mig mot hans axel, och kollade på skärmen. Nu hade Eric börjat sjunga också, och vi sjöng tillsammans.


Think about home when you're far away
Think about me when I wake up and you're gone
At the break of dawn
Think about us when we said forever
Think about me and remember I'm alone
At the break of dawn
At the break of dawn
At the break of dawn

När sista tonen hade klingat ut och han bad publiken att ge mig en stor applåd, började jag kolla mer uppmärksamt. Sen kom ögonblicket jag hade väntat på. Jag kunde precis känna tillbaka mig till det där ögonblicket, när kameran visade Eric. Som kysste mig. Jag kunde minnas hur publiken hade dragit efter andan. Jag vaknade upp ur min trans när videon var slut.

"-Jag sa ju det. Du är jätteduktig. Erkänn det bara?" Jag ignorerade Erics "fråga" och kollade undrande upp på honom.

"-Varför gjorde du det egentligen? Missförstå mig inte, jag var såklart glad att du gjorde det, men jag bara undrar?"
Han kollade frågande på mig, och jag tog ett andetag innan jag fortsatte:

"-Asså, jag menar, hade du liksom planerat att, liksom... kyssa... mig... där på scenen, eller hur kom du på det liksom?" När jag sa "kyssa" böjde han på nacken för att ja, precis, kyssa mig. Sen rätade han på sig och kollade ut genom fönstret.

"-Jag kände bara för det. Eller, asså, jag menar, Jag ville bara visa de. Att du var min alltså." Han log snett mot mig.

"-Så du hade inte bestämt något i förväg?" Jag kollade på honom med ett leende.

"-Nej." Han log, och jag kunde inte låta bli att skratta och sträcka på halsen för att låta mina läppar nudda hans.

"-Du ska veta en sak." Jag lät tungspetsen fara över hans underläpp.

"-Jag älskar dig, Eric. Jag älskar dig."


*


När vi senare skulle gå och lägga oss, och vi låg i sängen, kom jag på en sak. Jag vände på mig så att jag låg med huvudet upp i taket.

"-Du... betyder Seger verkligen söt på franska?" Först kollade han lite överraskat på mig, men började sen gapskratta. Jag kollade misstänksamt på honom.

"-Gör det det?" men han ignorerade min fråga och drog mig till sig. Sen kollade han på mig.

"-Sexigt nattlinne, förresten." Han visslade till, och jag rodnade lätt men blev glad över hans kommentar.

"-Aa, det är klart, det är ju ditt!" Jag log mot Eric i mörkret som hade tagit tag i mitt - eller ja, hans egentligen - lila konsertlinne från "Adrian Hammond". Han drog mig närmare.

"-Fast det är snyggare på dig." Han log, och hans blick sände en stöt av kärlek igenom mig. Jag flätade in mina fingrar i hans ostyriga svarta, underbara hår, och drog hans ansikte mot mig. Jag kände hur han log mot mina läppar, och kände mig så lycklig man bara kan bli. Det sista jag sa innan jag kysste honom var:

"-Jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det".

Ååååh, romantiskt! Har förstått att det är populärt... annars får ni gärna komma med andra önskemål!;) Tack för alla söta kommentarer, LoveYa!♥/Wanja




Kommentarer
Postat av: Noomi

Sjuukt så bra ni skriver! :) <33

Helt lagomt med allt! Spänning, kärlek och verkliga livet :D

2011-09-19 @ 20:08:57
URL: http://dreampoems.devote.se
Postat av: Elin

Gud vad bra!! Den blir ju bara bättre och bättre=) Love it<3<3<3 Vill ha mer kapitel just nu!!!!! Kramar =)

2011-09-19 @ 20:25:59
Postat av: Alva

Gosh! Me like. Snälla, ett inlägg till idag! <3

2011-09-19 @ 20:26:20
URL: http://ericsaadefannews.bloggplatsen.se
Postat av: Josefin

Gud va romantiskt! :) Ni är så jävla grymma så det finns inte. <3<3<3<3<3<3 LOVE YA! Kan inte vänta tills kapitel 35! ÅH!!! :)))

2011-09-19 @ 21:55:33
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: isabelle

it's magic <3

2011-09-19 @ 22:29:50
URL: http://isabellebrandt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0