So put your hearts in the air...♥ -Kapitel 41

"-Tvivla aldrig på att jag älskar dig. Aldrig, aldrig nånsin. Sa jag inte igår att du var mitt allt? Jo det gjorde jag. Så tro på mig."

"-Nu gör jag det." Han log stort nu, och jag kunde inte låta bli att le själv. Han var så himla söt. Jag la mina armar runt hans nacke, och drog honom till mig. 

"-Älskar dig." 

"-Älskar dig mer." Vi skrattade båda två, och sen lutade jag mig upp för att kyssa hans underbara läppar som välkomnade mig på ett sätt som gjorde att jag kände att jag aldrig ville släppa honom.





Elias, Robin och Lina satt utmattade på en bänk en bit bort, medan Victor sköt ett skott på det tomma målet på andra sidan planen. Det hade verkligen varit roligt. Det syntes på Eric att han verkligen tyckte det också. Det var ju inte speciellt ofta han hade tid att komma hit och träffa sina vänner och sin familj ... Jag skulle nog aldrig klara av det.

Plötsligt kom jag att tänka på Emelie. Emelie och alla mina andra vänner ... Gustav, Frida, Thea, Martin, det kändes som jag knappt sett dom på evigheter - och nu var skoltiden slut. Jag hade inte sett dom sedan studenten i våras, och det gav mig en klump i magen. Jag kände mig elak, även fast jag inte fann anledningar. Det gjorde mig bara så ledsen att jag verkligen glömt bort dom sedan jag hade flyttat ihop med Eric. Även fast det var det bästa jag någonsinn gjort, så, jag vet inte.

"-Är det något?" Eric såg på mig med rynkad panna.

"-Nejdå, jag tänkte bara lite ..." Mumlade jag, och bestämmde mig för att ta tag i det när vi var tillbaka ... Nu var jag här med Eric och hans vänner - och det skulle bli en kul kväll. Jag försökte skaka av mig tankarna.

"-På vad?" Jag märkte att jag oroade Eric.

"-Äsch, inget, oroa dig inte så mycket!" Jag försökte klämma ur mig ett leende.

"-Okej, men säg, om det är något, älskling. Jag vill inte att du ska vara ledsen" Han höll min hand hårdare och vi gick bort till de andra.

"-Sluta" Skrattade Lina hysteriskt när Elias stänkte vatten från sin vattenflaska på henne. Jag skrattade, och släppte Erics hand.

Plötsligt upptäckte jag en till vattenflaska som stod bakom bänken. Robin skrattade och jag hyschade åt honom.

"-Vaf*n?" Elias reaktion när jag tömmde vattenflaskan över hans huvud var för kul. När jag såg hans min under den blöta luggen kunde jag inte förhindra att börja asgarva. Jag fick bemöda mig att stå på fötterna, så mycket som jag skrattade. Elias kollade på mig med en förargad min.

"-Du ska få din hämd" Han höjde ena ögonbrynet och jag skrattade ännu mer.

"-När du minst anar det" Fortsatte han och kollade på mig med smala ögon. Jag höll andan och försökte hålla skratten inne. Jag vände mig snabbt och kramade om Eric som stod bakom mig.

"-Han skrämmer mig" Fnissade jag mot Erics bröst i hopp om att låta rädd. Han skrattade.

"-Elias, vad håller du på med egentligen" Skrattade Eric och jag räckte ut tungan till honom. Elias skrattade bara och ruskade ut vattnet ur håret så det skvätte omkring honom.

"-Jag blir blööt" Skrek jag när några vattendroppar nuddade min bara arm.

"-Men jag då" Skrockade Elias och log.

*

Vi bestämde oss för att allihopa gå ut och äta något, och bestämmde att vi skulle gå och byta om och ses i stan vid åtta. När jag tänkte på Elias, instämmde jag nog att vi skulle gå och fräscha upp oss. Det skrattade till innom mig när jag tänkte på hans reaktion ...

"-Vad ska jag ta?!" När det kom till val av kläder, hade jag problem. Eric som satt på sängen, redo för att gå skakade på huvudet.

"-Ta bara något, du är fin i allt" Log han och jag kysste honom snabbt.  Tillslut bestämmde mig  för ett par jeans och en fin t-shirt. Jag orkade inte dra på mig någon tajt klänning. Det kändes inte nödvändigt.

När jag var klar, tagit mig en sista titt i spegeln och var på väg ner för trappan var klockan redan tio i åtta. Eric la en lapp på köksbordet till sin mamma och vi gick ut i höstmörkret. Kylan mötte mitt ansikte och jag ryste. Det var verkligen höstigt ute nu. I gatlyktornas sken gick vi till bussen som en minut senare kom.

"-Åh, det ska bli kul" Sa jag när vi satt i bussen.

"-Vad bra att du tycker det, för det gör jag också." Eric höll min hand i sin.

"-Fryser du?" Frågade han plötsligt. Det gjorde jag faktiskt, även fast vi var inne i bussen.

"-Nja, lite" Mumlade jag och lutade huvudet mot hans axel.

"-Din hand är så kall" Sa han och smekte över min hand med tummen.

"-Eller så är det din som är varm" Jag såg in i hans rådjursögon och kände mig så glad man bara kan vara.

*

Det var inte långt med bussen till platsen vi skulle mötas, så precis när några kyrkklockor i närheten klingade åtta såg jag Elias, Robin och Victor skymta vid fontänen en bit bort. Jag undrade vart Lina var ...

"-Hej på er killar!" Sa Eric till dem och jag log mot dom. Tänk att Eric hade gått hela gymnasietiden med dom ... det var svårt att föreställa sig för mig.

"-Var är Lina?" Sa Victor efter en stund och jag ryckte på axlarna.

"-Vet inte .. hon är väll sen" Jag log lite smått och la armen om Erics midja. Jag såg att killarna kände sig lite avundsjuka att vi var så lyckliga. Jag undrade om de hade några flickvänner, men tänkte att jag skulle antagligen få tillfälle att fråga dom under kvällen, så nyfiken av mig som jag var.

Precis när jag sagt det kände jag en hand på min axel.

"-Hej!" Hon kramade om mig snabbt och frågade om vi skulle gå.

"-Vart ska vi egentligen?" Frågade jag Eric när vi var på väg längs gågatan.

"-Jo, vi tänkte gå och äta nått först ... på restaurangen där borta" Han pekade mot en blinkande 'open' skylt. Han kände nog verkligen igen sig här.

Vi satte oss vid ett utebord, även fast det var kalt, och beställde mat.
*

Jag - som satt mitt emot Elias började prata med honom. Eric hade nog mycket att prata om med sina vänner också, för han kunde knappt sluta prata.

"-Vad håller du på med nu efter skolan då?" Frågade jag Elias och stoppade en bit varm klyftpotatis i munnen.

"-Jo, inte så mycket ... Studerar" Han log snett. Just det, det var nog det de flesta ungdomar gjorde. Jag som hoppat ett år i skolan och redan gått ut gymnasiet i våras hade inte börjat studera något alls.

"-Juste, vad?" Han skrattade lite.
"-Ska bli tandläkare faktiskt" Han kollade ner och jag kunde inte låta bli att skratta. Om det var något, så kunde jag verkligen inte tänka mig Elias som tandläkare. Han såg mer ut som någon form av typ ... skådis.

"-Haha, men det är väll nice?" Fick jag ur mig.

"-Jadå" Skrattade han och fortsatte:

"-Du då, vad gör du?" Jag såg att han märkte hur jag blev osäker när han ställde frågan. Jag. Jo, jag är ju arbetslös, har ingen framtid alls faktiskt - skulle nog vara det bästa svaret på frågan. Jag bet mig i läppen.

"-Jag kanske inte borde ha frågat det?" Elias såg bekymmrat på mig.

"-Nej, ingen fara, det är bara, ja .." Jag tog ett djupt andetag och fortsatte.

"-Jag hoppade ett år i skolan, alltså jag låg ett år före, så jag gick ut i våras ... och har jobbat ett tag nu, men sa upp mig på grund av lite grejer precis innan vi åkte hit" Jag kände att jag bablade på för snabbt, men Elias nickade bara och halvlog lite medlidandefullt.

"-Nej, men det är okej ... känns mest som jag inte har så mycket framtid bara" Jag petade i min mat med gaffeln.

"-Har du ju!" Eric avbröt mig plötsligt och såg på mig.

"-Du ska inte ana hur mycket Thomas tror på dig, älskling"

"-Så vi har en liten sångerska här också" Skrattade Elias.

"-Sjung nått då" Sa Victor och alla kollade på mig.

"-Men neej, be Eric istället" Jag pressade ansiktet mot Erics axel för att dölja att jag rodnade och de andra fnissade.

*

Klockan var kvart i tio när vi lämnade restaurangen. Vi gick längs gatan som nu var lite mer tom av barnfamiljer än för två timmar sedan.

"-Så vad gör vi nu?" Frågade Lina, skrattande. Precis som jag, verkade hon inte heller ha lust att gå hem än.

"-Vad sägs om att dra till Pascha?" Sa Victor och de andra skrattade.

"-Men varför inte, en stund bara?" Sa Robin och såg på oss.

"-Vad är det?" Viskade jag till Eric och han skrattade tyst.

"-En klubb några kvarter bort, ganska mysigt faktiskt"

"-Självklart!" Ropade jag och alla såg på mig.

"-Let's go party!"


Sådär .. hoppas kapitlet inte blev allt för tråkigt nu ... ♥ Kommentera som blir jag glad :D Tack till alla söta kommentarer! NI ÄR BÄST! Kommer förhoppningsvis ett eller två kapitel imorgon, för jag tror jag har tid. Nu ska jag och W ha sammanträde, whats gonna happend next ... Ni får hemskt gärna komma med tips vad som kan hända! Pusspuss /Nina

Kommentarer
Postat av: Josefin

Nej gud det var jättebra kapitel! :) <3<3 Ni är så grymma! Ja gärna två imorrn, om ni hinner, såklart. Det är ju skola och så också, så förstår ifall ni inte hinner. ;) Jag längtar tills de ska åka på resan! :) hihi

2011-09-25 @ 21:52:59
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Marre!

2011-09-25 @ 21:57:23
Postat av: Marre!

Bra kapitel! Jo det skulle vara kul om nån av Erics kompisar blev kär i Milena ock det hände lite saker! ;-)

2011-09-25 @ 22:00:55
Postat av: isabelle

typ milenas fafar eller något dör så hon måste hem och sen ... vet jag inte o.O



MEN GRYMT KAPITEL!

2011-09-25 @ 22:02:14
URL: http://isabellebrandt.blogg.se/
Postat av: Malin

Ett tips är ett bråk mellan Eric och Milena, eller något annat som blir spännande att läsa! :-) Kanske som isabelle skrev att någon dör? Eller nått... haha :-) Ni skriver iaf grymt bra!

2011-09-25 @ 23:24:59
Postat av: Alva

Hajdå! Tack för underbart kapitel, men nu kommer jag inte kunna läsa på en vecka. Gråter

2011-09-26 @ 06:09:02
URL: http://ericsaadefannews.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilket bra kapitel!!!!Ni är verkligen BÄST<3<3 Kramar =)

2011-09-26 @ 07:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0