Timeless♥ - Kapitel 42

Vi skulle på konsert. I Globen. Med Justin Bieber.


Jag kunde fortfarande inte fatta det. 

Sen jag hade varit ca... femton år, kanske, hade jag varit en absolut Belieber - eller inte lika mycket som jag var Saadist, men ändå. Det hade avtagit en del de två senaste åren, och jag hade bara tyckt att han var helt okej, han var duktig, men inte så jättespeciell. Men nu, plötsligt, kom alla känslorna tillbaka. Jag riktigt kände fangirlet inom mig vakna till liv. Jag kände en arm runt min midja, och lutade mig vant mot den välbekanta axeln. 
Jag slöt ögonen och bara njöt.



Mitt liv kunde inte bli mer perfekt.





"-Eric, har du sett min locktång?" Jag hade precis blåst mitt nytvättade hår och dragit på mig en blommig blus och en svart kjol. Lagom somrigt för sensommarkvällen på globen. Fin skulle man ju vara.


"-Nä" Svarade han efter en liten stund från sovrummet. Jag letade i badrumsskåpet men kom sedan på att den antagligen låg på nattduksbordet. Inne i sovrummet stod Eric med bar överkropp och kammade igenom håret framför garderobsdörrsspegeln. Jag stannade upp och såg på hans perfekta mage, vilket han såklart märkte.


"-Vad kollar du på älskling?" Han såg på mig och jag log.


"-Tänkte bara på hur snygg du är" Svarade jag, tog locktången från nattduksbordet och gick tillbaka till badrummet. Efter drygt en timme var jag nöjd med mitt ansikte och mitt hår. Det mörkblonda håret låg i mjuka lockar längs ryggen och ansiktet var naturligt sminkat. Jag gav min spegelbild ett leende och gick ut till köket där Eric stod i chinos och skjorta, redo för att vi skulle ge oss av om en liten stund.


"-Jag gjorde lite tortellini" Eric ställde två tallrikar på köksbordet och gick till spisen för att hälla av vattnet från tortellinisen.


"-Åh, vad gott" Jag log brett och satte mig vid bordet. Jag hade inte tänkt på att jag antagligen inte skulle bli hungrig under konserten om vi inte åt innan. Jag var verkligen förväntansfull för Justin Bieber konserten. Det skulle bli så kul att se honom, trots att jag inte lyssnat på hans musik på åratal. Framför allt skulle det bli roligt med en kväll bara med Eric.


Snart satt vi båda vid matbordet och åt tortellini i all tystnad. Solen sken utanför och himlen var blå. Jag blickade mot klockan som visade halv 5. Alltså knappt två timmar tills konsertens start, så vi hade gott om tid. Dock skulle det nog ta ett tag att komma in i Globen. Jag visste ju att Justin Bieber inte hade speciellt lite fans ...


"-Vi borde nog gå ganska snart" Sa jag och stoppade in den sista torellinin i munnen. Eric nickade.


"-Om en kvart, jag ska bara diska" Jag log åt att han var så snäll, hjälpte Eric att duka av bordet, kysste honom snabbt och gick för att plocka ihop lite saker i min väska. Jag rotade bland mina handväskor och hittade en axelväska där min mobil, plånbok, hårborste, mascara, näsdukar och lite annat onödigt fick plats. Jag hade för tillfället min gamla nokia - eftersom min iphone blivit stulen - men skulle snart få en ny.


*


Erics perspektiv:



Jag stod i hallen, redo för att gå. Milena stod antagligen framför spegeln och rättade till frisyren en gång till eller något sådant ... Som om hon inte var perfekt redan som hon var.


"-Är du klar?" Ropade jag och slog mig ner på stolen i hallen.


"-Strax" Hörde jag henne glatt ropa. Klockan närmade sig fem och solen sken forfarande in genom vardagsrummets stora panoramafönster så att hela lägenheten lyste i ett mysigt ljus mot de vita väggarna. Jag hade det så bra.


Snart kom Milena, skyndade sig att sätta på sig sina skor, sin tunna jacka och ta väskan som välfylld hängde på dörrhandtaget. Hon tog min hand, log sitt allra största leende och vi gick ut.


"-Vad har du med dig för saker egentligen?" Undrade jag, log snett och blickade mot Milenas handväska som såg ganska tung ut.


"-Bara nödvändiga saker" Skrattade Milena och såg på mig med oskyldiga ögon. Jag böjde mig ned för att kyssa hennes mjuka läppar.


"-Som?"


"-Jaja, okej, lite onödiga saker också då ..." Hon räckte ut tungan åt mig och vi gick ut genom husets glasdörrar, mot garaget. När vi satt oss i bilen såg Milena överdrivet förväntansfull ut. Som om hon hoppade upp och ned i sätet när jag körde ut på gatan mot Globen.


"-Ska det bli roligt?" Jag såg på hennes glada ansikte och hennes leende smittade av sig. Det tog ett tag innan hon svarade ...


"-Vad tror du? OM det ska!" Hon log, sträckte sig mot mig och pussade mig snabbt innan jag behövde fokusera på vägen igen.


*


Milenas perspektiv:



"-OJ" Utbrast jag när vi fått lov att parkera långt från Globen, och efter en stunds promenerade anlänt till den långa kön. Det var helt hysteriskt mycket fans. Jag såg på klockan. 17.30, om exakt en timme skulle konserten börja. Men kön såg timlång ut, det skulle säkert ta minst tre timmar!


"-Kom, vi har VIP!" Eric tog min hand och drog mig mot en skylt en bit bort, där kön var betydligt kortare. Såklart hade Tomas beställt VIP-biljetter till oss ... Jag tyckte det var rätt roligt att Tomas köpt biljetter till just Justin Biebers konsert till oss ... Han hade sagt att det var bra att få inspiration från olika musikstilar, och vi hade hållit med.


Vi ställde oss i den korta kön och jag hoppade hysteriskt upp och ned, eftersom jag visste att jag snart skulle få se Justin. Jag skrattade åt mig själv, och Eric likaså. Man kunde nog inte tro att jag skulle fylla 19 ... Jag såg antagligen mer ut som en fjortonårig, hysterisk Belieber - Med Eric Saade i sällskap.


Vi var strax framme i kön när jag plötsligt bländades av ett antal kamerablixtar från en bit bort. Var de seriöst efter oss här också? På Justins konsert? Jag suckade, såg på Eric, och förberedde mig sedan på att reportrarna som kom emot oss skulle överösa oss med frågor som skulle finnas på aftonbladets förstasida imorgon. Så var mitt liv nu.

Litet mellan-kapitel nu .. Men hoppas det blev okej för idag :D Tack för alla fina kommentarer! Är ingen Belieber själv om ni tror det, vi tänkte bara att det var en lite kul grej, haha ... Lite random ;) Puss på er /Nina ♥


Kommentarer
Postat av: a.l.v.a.n

HELT PERFEKT :D

2012-02-03 @ 22:31:12
URL: http://ericsaadelovestories.blogg.se/
Postat av: josefin

Det är helt super bra!!!är igen Bieber-fan heller!! :D

2012-02-03 @ 23:55:20
URL: http://www.ericochmolly.bloggplatsen.se
Postat av: Josefin

Skitbra! Ni är så duktiga! <3<3 :)

2012-02-04 @ 09:45:59
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Marre!

Ni är ju lika bra varje gång! Helt otroligt!

2012-02-04 @ 10:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0