Timeless♥ - Kapitel 16

Jag kände hur Eric plötsligt stelnade till. Jag borrade in mina fingrar djupare i hans arm, och kände hur jag började bli yr. Sen kände jag hans arm om min midja, och hörde hans röst som sa:

"-Förlåt så mycket, men vi måste nog dra nu. Det var trevligt att träffas."


Jag ville så gärna tacka honom, men kunde inte få ur mig ett enda ord. Istället följde jag lydigt med när han styrde mig ut genom dörren, förbi garderoben och ut på gatan där han satte sig ner med mig på en bänk.

Då släppte allt, och jag släppte fram tårarna.




"-Jag ska döda den jäveln."


Jag kände Erics hand smeka mitt hår, samtidigt som han uttalade orden lungt. Men jag antog att han egentligen var allt annat än lugn.

Jag kunde inte säga något. Inte än. Eric lät mig gråta ut.


Efter en stund kollade han ner på mig, och smekte försiktigt bort en av tårarna som rann nerför min kind.

"-Vet du varför han var här?"


Jag skakade på huvudet.

"-Det verkade som om Frida..." Jag stannade plötsligt upp mitt i meningen. "-Frida!!" Jag satte mig spikrakt upp. "-Jag måste varna henne!"


"-Vänta, vänta!" Eric höll i mig när jag försökte ställa mig upp och springa tillbaka in på Pure.


"-Du kommer bara att träffa på... honom, igen. Ring istället. Eller skicka ett sms." Jag skakade på huvudet.


"-Jag måste säga det till henne NU! Innan han gör något dumt med henne!"


"-Ring."


Jag kunde knappast säga emot. Eric hade rätt. Jag skulle bara kollapsa igen om jag såg Joel. Och det skulle jag ju troligen göra om jag gick fram till Frida. Så jag satte mig i Erics knä, tog upp min iPhone och slog Fridas nummer.
Efter åtta signaler svarade hon.


"-Mil? Varför försvann ni bara sådär?? Hände det någonting?"


Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, så jag bet mig i läppen och kollade på Eric. Han bara nickade. Till slut fick jag ur mig:

"-Asså vi behövde gå." Jag hoppades att hon skulle nöja sig med det svaret. Det gjorde hon, som tur var.


"-Okej..." Hon verkade vänta på att jag skulle säga nåt. Så jag tog ett djupt andetag.


"-Du, jag behöver säga en sak till dig." Tystnad. Hon väntade i luren. "-Du... Joel... är inte bra. Håll dig borta från honom."

Sen sa hon något jag inte hade förväntat mig.

"-Vafan Milena. Du är bara avundsjuk."


Jag tappade nästan hakan.

"-Va?"


"-Ja. Nu, när jag äntligen har hittat nån. Så säger du att jag ska dumpa honom, bara sådär. Du vill bara sabba för mig, eller hur?"



"-Nej, men..."


"-Jo det vill du. Men du ska veta, att han är min pojkvän, och jag älskar honom."


"-Frida..." Hon lyssnade inte.


"-Ring tillbaka när du har en ursäkt."


Hon la på och jag greppade hårt om telefonen för att inte tappa den i asfalten. Jag såg upp på Eric som bekymrat bet sig i läppen.

"-Hon lyssnade inte va?" Jag skakade på huvudet och lät Eric krama om mig. Det var tyst en stund. Jag grät i Erics famn där vi stod på gatan. Folk måste nog bara trott att jag var full eller något sådant, men jag visste att Eric förstod. När han hade varit borta från mig hade det varit den värsta tiden av mitt liv. Tiden med Joel. Han visste det.


"-Jag beställer en taxi" Sa Eric efter en stund. Jag nickade stumt när han tog upp telefonen ur fickan.



*



I taxin på vägen hem var allt helt tyst. Solen hade gått ner och de lätta, vita molnen som svävat över himlen under dagen hade blivit gråa och tunga. Som om de tryckte ner allt lite mer. Det var antagligen bara som det kändes ... Mitt humör hade aldrig varit bättre - och nu, kändes allt bara dåligt. Jag lutade huvudet mot Erics axel och han lade armen om mig. Ingen av oss sa något. För vad fanns det att säga? Jag kunde inte förstå hur jag hade kunnat vara tillsammans med Joel ... Hur hade jag ens kommit på tanken? Och nu Frida också. Jag ville henne det bästa, men visste ärligt talat inte vad jag skulle göra. Joel hade redan satt sina krokar för djupt i henne.


"-Vi är framme" Påminde mig Eric när taxin stannat vid trotoarkanten. Jag vaknade upp ur mitt tänkande. Eric betalade taxin, vi sa hejdå till den aning trötta taxichauffören och stod snart utanför huset.


"-Hur är det?" Eric tog bort en hårslinga från mitt ansikte och placerade den bakom örat.


"-Jag vet inte ... Kallt" Fick jag ironsikt sett fram och såg ner på mina bara ben. Det var trots allt ganska sent. Eric log lite, tog min hand och slog portkoden till huset.


Tåraran brände bakom ögonlocken varje gång jag tänkte på Joel ... med Frida - en av mina bästa vänner. Om Emelie skulle varit friskt, då hade jag ringt henne, men nu ville jag inte lägga mer tygd på henne än det redan var. Så jag lät bli.


När vi kom in i den varma lägenheten sparkade jag av mig skorna och gick in i vardagsrummet. Klockan närmade sig kvart i två på natten, men konstigt nog var jag inte trött. Eric kom strax efter mig in och satte sig brevid mig i den mjuka soffan.


"-Jag lovar att det ordnar sig .. hon måste ju liksom inse ..." Eric försökte trösta mig men jag skakade på huvudet.


"-Du vet inte hur Joel är ... Om jag inte haft styrkan och hoppen kvar hade jag antagligen varit kvar hos honom nu" Jag ryste av tanken. Eric såg lite sårat ut genom fönstret där himlen skiftade i en mörkblå färg. Jag ångrade direkt att jag hade sagt det.



Erics perspektiv:


"-Du vet inte hur Joel är ... Om jag inte haft styrkan och hoppen kvar hade jag antagligen varit kvar hos honom nu" Jag blev förvånad av hennes ordval. Så hon hade varit kvar hos honom om inte jag kommit tillbaka? Jag kände hur hon såg på mig när jag riktade blicken ut genom fönstret.

"-Förlåt ... Det var inte så jag menade ... Jag menade bara att ... att" Tårarna kom tillbaka i hennes röst.


"-Det är okej ... det är okej" Jag tog henne i min famn och kysste hennes panna.


"-Jag älskar dig" Viskade jag mot hennes tårade ögon och hon kramade om mig hårdare medan fler tårar rann ner från hennes kind.


"-Jag älskar dig också Eric ... Du ska bara veta hur mycket jag älskar dig" Viskade hon knappt hörbart och jag vaggade henne i famnen. "-Tack" Lade hon snabbt till. Jag mötte hennes blick.


"-För vad?" Jag kunde se hur hennes blick började få tillbaka 'Milena'.


"-För att du finns" Ett litet leende syntes på hennes läppar, trots att tårarna inte gav upp.

Så! Kapitel 16! :) Kommentera gärna vad ni tycker!! Som ni kanske har märkt publiceras alltid ett kapitel 00.00, då en ny dag börjar. Vi försöker att hålla en regelbunden uppdatering så det kommer ett varje dag, och därför har vi gjort så att vi alltid har några på lager, tidsinställda .. Så klockan tolv varje natt kan ni kika in, haha. Nejdå, men det är bara för att ha en regelbunden uppdatering vi har gjort så! Puss på er bästa ni! /Nina och Wanja


Kommentarer
Postat av: Dokuro-Chan x_x

Det är sjukt bra men vill seriöst...strypa Frida och Joel...Frida för att hon inte ville lyssna på Milena och valde Joel av alla...och Joel vill jag strypa för att jag vill det ;) Hoppas min dröm blir sann xD

2012-01-08 @ 00:09:07
Postat av: Miss Darkness

Alltså - Det är så HIMLA bra, så jag kan snart inte komma på fler sätt att beskriva hur bra det är!

Ni har sån fantasi och inlevelseförmåga!

CRRRRAZZZYYY :D

Jättejättejätte fint kapitel!

Jag känner verkligen med både Mil och Eric :'(

Can´t wait till nästa...

<3 <3 <3

2012-01-08 @ 00:25:46
Postat av: Josefin

Åh vad underbart! LOVE IT! <3<3<3<3<3<3

2012-01-08 @ 10:20:55
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Marre!

Så bra! Det är faktiskt riktigt svårt att komma på en bra komentar varje dag plus att man ska ju inte ha skrivit den förut. Men ni är otroliga på att skriva! Jag menar det värkligen!!!

2012-01-08 @ 11:50:46
Postat av: Kickan och Emme

Hej Nina och Wanja! :)



Super fin blogg ni har! Och ni skriver så underbart! :) Vi är båda är stora fans till er novell. Och Wanja vi har kollat på när du sjunger på Youtube och du har verkligene n underbar röst! :)



Men... Det skulle vara super kul om ni skulle kunna läsa våran novell och säga vad ni tkr! ^^



Kram på er! //Kickan och Emme <3

2012-01-08 @ 13:23:36
URL: http://pictureblog.devote.se
Postat av: ★Jennifer★

Jag håller med Marre :) Det är verkligen svårt att hitta nya ord ;P Men det får väl gå med gamla tråkiga ord? xD Men det var verkligen ett superkapitel och vad vi läsare än kommenterar kommer denna novellen altid ÄGA!! :D<3<3<3

Kjam<3

2012-01-08 @ 16:16:38
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Kickan

OMG så uuuunderbart! :') LÄNGTAR BARA TILL NÄSTA<3<3<3<3<3

2012-01-08 @ 21:15:29
URL: http://kickansblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0