Timeless♥ - Kapitel 21

Vi gick längs muren som ledde längs strandkanten. Solen höll på att gå ner men luften var fortfarande varm och behaglig. Där vi gick höll folket på att gå hem, och knappt några fans hade kommit fram till mig, bortsett från mannen i kiosken. Jag log för mig själv. Allt var så underbart så jag ville stanna där för alltid.

"-Vad har jag gjort för att få en så underbar person som du?" Plötsligt stannade Milena upp och mötte min blick. Jag såg på hennes underbara ansikte och hade inga ord att svara med. Så jag böjde mig bara ner och mötte hennes läppar i en perfekt kyss. I solnedgången i Spanien, en sådan kyss som annars bara existerade i filmer. En kyss som sa att inga ord kunde beskriva hur mycket man älskar någon.



Erics perspektiv:

Jag kände energin redan innan jag hade gått ut på scenen. Det var utsålt. Hela himla Palau Sant Jordi, den enorma arena jag skulle uppträda på ikväll. Där vi skulle uppträda. Det kändes helt sjukt.

Innan jag tog de avgörande stegen ut på scenen, tog jag ett djupt andetag, fyllde mina lungor med luft. Sen tog jag med mig all min energi, och sprang ut på scenen, till introt av "Fingerprints". När publiken fick se mig, börja de skrika, och jublet som följde var öronbedövande.

Jag bara log. Inga ord i världen kunde beskriva det här. Jag skrattade högt, och ropade:

"-HOW ARE YOU BARCELONA!??"



Jublet som följde var enormt. Och jag kunde inte låta bli att bara skrika rakt ut:

"-I LOVE YOU!!!!"



Strax efter fick jag tusentals kärleksförklaringar tillbaka. Det kändes som om jag flög på små rosa moln. Jag hörde knappast när det var dags för mig att börja, och fick skärpa mig för att överhuvudtaget ta ton. Men jag klarade det, trots att det kändes som att jag inte skulle kunna göra något annat än att bara glida runt på den stora våg av kärlek och lycka som fansen rent ut sagt slungade mot mig.

You did this on your own

Not who I used to know
You need to turn it around
Put yourself on display
I like you more that way
Why can't you stay on the ground


Nu förstod jag vad Milena hade menat. Det här var helt sjukt. Jag hade vetat att det skulle vara fullsatt... Men jag hade aldrig någonsin kunnat föreställa mig något sånt här. Det var bara... det var bara too crazy.


You're acting like a stranger
Your fingerprints in danger
'Cause I don't recognize you at all
There's no face in the mirror
Your image is the killer
No I don't recognize you at all
Your fingerprints are gone
You're losing your heart
You're fingerprints are gone
You're falling apart

Sången satt. Movesen satt. Allt satt. Och energin bara flödade.

You're in this for infinity
You're losing your identity
And I hate to see you fade away
You're heading for a destiny
You're in this for infinity
You're losing your identity
And I hate to see you fade away



*



När introt till Popular började spelas, bröt kaoset ut. Eller nej... inte kaos. Isåfall underbart kaos. Jag kollade på några tjejer i främsta raden, och såg hur de grät. Jag log för mig själv. Efter många oroliga stunder då jag hade undrat vad alla dessa gråtande fans var ledsna för, hade jag insett att de grät av glädje, inte av sorg. Fast jag förstod inte precis varför de grät. Jag var ju bara en vanlig människa.


I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular
My body wants you girl
My body wants you girl
I'll get you when I'm popular
I put my hands up in the light
You see me dancing for my life
I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular


När hela arenan stämde in i de välkända raderna kändes det som om taket skulle lyfta. Jag blev rent ut sagt nästan förvånad att det inte gjorde det.



*



Jag förstod inte hur tiden kunde gå så fort. Men till slut var det faktiskt dags. Så jag klev åt sidan, och lät henne ta över scenen.

Som alltid, när jag såg henne, kände jag hur hela världen bara försvann runt omkring mig. Allt som fanns var hon. Hennes blick hittade min under en tusendels sekund, och jag såg hur hennes mungipor försiktigt drogs uppåt, och hur hennes kinder blev lätt röda. Sen vände hon snabbt bort sin blick från min, leende, och kollade ut över publiken.

Jag såg hur hon inte kunde hejda sig. Hon bara gapade. Båda händerna flög upp till kinderna, och hennes blick gick från att vara chockad - till att vara helt underbart lycklig. Jag kände hur mitt eget ansikte blev till ett stort enda leende.



Medan hon lätt stammande började sjunga tänkte jag på... Hur sjukt lycklig jag var. Hur himla sjukt lycklig jag var. Jag mindes den där kvällen... för snart ett år sen. När jag hade skjutsat hem henne efter att hon hade blivit överfallen efter min konsert på Grönan. Hur jag hade skrivit mitt nummer på hennes arm. Hur hennes ögon hade glittrat ikapp med stjärnorna... hur jag hade... tagit farväl av henne. Och haft som enda tanke i huvudet att jag ville stanna kvar.

Och nu hade det blivit så här. Man kunde väl säga att jag var rätt så lyckligt lottat.


Jag älskade henne av hela mitt hjärta. Men även om jag gjorde det, så hade jag inte väntat mig att hon skulle få ett särskilt bra bemötande av fansen - även om jag inte förstod hur man inte kunde älska henne? -  Så därför blev jag rejält förvånad när jag plötsligt såg ett stort plakat ute i publiken.


"♥TE QUEREMOS MILENA♥"


Jag kunde inte mycket spanska, men tillräckligt för att veta vad det här betydde.

Jag log för mig själv. Fansen älskade mig. Och det gjorde mig såklart jätteglad. Men att de älskade henne också... Det fanns inte ord för hur mycket jag älskade mina fans just nu. De visade att de verkligen brydde sig om mig. De visade att de var lyckliga om jag var lycklig.

Jag försökte inte hejda leendet.




Allt var perfekt.

Såååååå, gud vad jag blev peppad nu!! Bara ett tips: Jag vet, kanske lite nördigt att läsa sina egna noveller, men iaf! hahaha. Jag brukar i varje fall älska att lyssna på Christina Perris låtar när jag läser de här novellerna... de ger liksom stämning. Och passar perfekt, enligt mig. Det ger liksom novellen mer liv, tycker jag.


FÖRRESTEN... lyssnar ni på någon musik när ni läser våra noveller? vad då isåfall?:D


ÄLSKAR ER!/Wanja♥

Kommentarer
Postat av: Lovisa♥

Oftas brukar jag lyssna på 1D;) men idag fick det bli tyst eftersom att min lillebror sover i rummet bredvid;) ♥♥♥ skit bra förresten:D:D:D:D:D:D:D:D:D:

2012-01-13 @ 22:12:49
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Miss Darkness

AAaaaahh shit vilket underbart kapitel!!!!

Man bara känner energin i arenan och hur lyckliga Eric och Milena är!!! :D

Helt underbart!!! :D

Vilken sjuk känsla det måste vara att stå där uppe på scenen! Jag hoppas av hela mitt hjärta att Eric får uppleva precis detta över hela världen i framtiden!!! Det förtjänar han så sjukt mkt!!!

Eller hur!!!!??? :D

När jag läser er novell brukar jag lyssna på Erics lugnare låtar, har en playlist med alla hans ballader plus Rocket science, Sky falls down och några andra lite mer softa låtar... det passar perfekt till er novell tycker jag! ♥

Man kommer ännu mer i stämning liksom! ♥

Ni är som vanligt bäst!

Längtar till kapitlet imorn kväll... :D

<3 <3 <3

2012-01-13 @ 22:26:37
Postat av: marre!

Underbart!!

2012-01-13 @ 23:08:27
Postat av: Maria

sjukt bra assa finns inga ord att beskriva... när jag läser eran novell så lyssnar jag ingen musik för det mesta, men om jag gör det så brukar jag lyssna på erics lugnade låtar eller andras :-D

2012-01-14 @ 08:37:38
URL: http://pitchtjejen.blogg.se/
Postat av: Josefin

Åh gud så bra! :) <3<3<3<3 Det finns verkligen inga ord att beskriva hur jävligt begåvade ni är! :* LOVE YOU!

Jag brukar inte lyssna på någon musik när jag läser novellen, vet inte varför men det känns bra när det är tyst så att man kan koncentrera sig på att läsa den underbara texten! <3

2012-01-14 @ 08:43:47
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: ★Jennifer★

Jag brukar inte lyssna på musik när jag läser, men om jag lyssnar på musik blir det en av Eric låtar ;) ASGRYMT KAPITEL!! :D Sen har jag märkt att jag kan inte kommentera från min mobil? Visst jag kan skriva, men det kommer typ aldrig fram eller nåt? xD haha, men ett awsome kapitel och jag längtar till nästa :)

KJAM!<3

2012-01-14 @ 20:38:51
URL: http://www.jennasliv.devote.se/
Postat av: Josefin

jag vet inte om jag bara har fått för mig detta men snackar inte eric flytande spanska???

2012-01-17 @ 11:51:33
URL: http://jjjosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0