Timeless♥ - Kapitel 30

Jag stod en stund i solen utanför Gröna Lund's entré och tänkte tillbaka innan jag kände ett par varma händer över mina ögon. Jag skrek till.


"-Förlåt om jag skrämde dig" Hörde jag samma mjuka röst som i minnet. Jag skrattade och lät Eric knyta något runt mitt huvud, för att jag inte skulle se något. Jag litade fullständigt på honom.


"-Vad gör du?" Log jag när han snurrade mig några varv och jag började känna mig lite yr.


"-Du får väl se" Han skrattade kaxigt och lade händerna på mina axlar. Vi började gå, trots jag inte hade någon aning om vart vi var på väg. Fortfarande med ögonbindel satte Eric mig i bilen som körde iväg. Forfarande ingen aning om vart.


Först när Eric bar ut mig ur bilen, jag kände doften av saltvatten och surrandet av en motorbåt långt borta förstod jag vart han var på väg att ta mig.






Eric ledde mig ut på något som kändes som en brygga. Jag hörde ljudet från båtar, och visste att vi befann oss i hamnen. När han tog av mig ögonbindeln och tog min hand blev jag först bländad av det starka ljusen, men såg sedan vad vi befann oss framför.

 

"-Eric" Log jag och kysste honom innan jag såg på den fina motorbåten igen, som förstås var tänkt att ta oss ut till Skärgårdsön vi kysst varandra för första gången. Ljus var tända på däcket och där stod en flaska champange med två glas bland utspridda röda rosor. Det kunde knappt bli bättre. Dessutom stod en man vid ratten och hjälpte oss på båten. Eric harklade sig.

 

"-Jo, jag tänkte inte göra samma misstag som förra gången" Sa han och jag log bara medan jag tänkte på den gången Eric styrt, kört in i en undervattensklippa och jag fallit överbord. Jag mindes inte mycket, eftersom jag svimmat av rejält ... Eric hade tagit det som en väldigt hemsk sak.

 

Eric's perspektiv:


Jag hjälpte Milena på båten. Hon slutade inte le när vi satte oss, motorn började durra långsamt och jag sträckte mig efter champangeflaskan. Vinden blåste genom hennes hår och hon var så vacker. Jag ville bara ta henne i mina armar och kyssa henne, men tänkte på kaptenen som styrde, och unvek att situationen skulle bli för pinsam för honom. Det var nog smart att anlita kaptenen, men tanke på vad som hänt ... För lite mindre än ett år sedan.
-

Allt gick snabbt. Båten stötte emot klippan, båten stötte till, och jag klamrade mig fast vid ratten för att inte ramla omkull. Jag såg inte mycket, det var mörkt ute nu.

Plötsligt insåg jag att Milena inte satt där hon gjorde för några sekunder sedan.

"-Milena!!" Ropade jag förskräckt och såg mig omkring. Ingen där.

Jag sprang till kanten, och såg henne ligga i det kalla vattnet. Ögonen var halvt öppna det blödde från hennes bakhuvud. Jag tänkt ingenting, utan slet av mig t-shirten och dök i vattnet. Det var verkligen kallt.

Jag tog henne i mina armar och fick tillslut upp henne på båten. Hon var medvetslös. 

"-Milena, prata med mig! Säg något! Milena!" Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag försökte pumpa ur vatten ur hennes lungor. Det hade slutat blöda från hennes huvud men hennes läppar och ögonlock var blåa av det kalla vattnet. Jag försökte förtvivlat få av henne de blöta kläderna, och lindade in henne i en filt. Den enda tanken i mitt huvud var: - Jag måste få henne att vakna!
-

Jag tänkte tillbaka - men kastade snabbt bort tankarna när jag såg Milena, le och blunda när solen sken i hennes ansikte. Långsamt, långsamt började solen gå ner. Jag satte mig närmare henne och tog hennes hand.

"-Vet du vad som var det första jag tänkte på när jag kom hem den kvällen för ett år sedan?" Mumlade jag. Milena fortsatte blunda mot den bländade solen och skrattade:

"-Att jag var den snyggaste människan du någonsin sett?" Jag log.

"-Att du var den person jag ville spendera resten av mitt liv med" Hon öppnade ögonen och såg på mig en lång stund innan våra läppar möttes i en perfekt kyss. Tyst viskade hon mot mina läppar:

"-Jag älskar dig Eric"

"-Jag älskar dig också, Milena"


Milenas perspektiv:


"-Jag älskar dig också, Milena" Hans ord fick mig att fyllas av kärlek och värme inombords. Jag ville bara allt för att allt skulle kunna stanna som det var för evigt. Och för nu trodde jag det. Alla bekymmer som kanske väntade mig visste jag ingenting om, bara att Eric just talade om för mig att han älskade mig och att han ville vara med mig för alltid. Det var allt som betydde något just nu.


*


Båten stannade vid den lilla bryggan vid skärgårdsön. Jag såg restaurangen vi spenderat en av våra första dejter på som lyste i skymningen och den fina stranden en bit bort. Men inga andra människor. Vi tackade kaptenen på den lilla motorbåten och började gå hand i hand mot restaurangen. Inga där heller, bortsett från en servitör som välkomnade oss.

"-Var är alla?" Undrade jag och såg på Eric. Vi slog oss ner vid ett bort med utsikt över skärgården.

"-Jo ... jag har bokat hela restaurangen, om jag ska vara ärlig" Eric såg ner i marken. Jag bara gapade. Hade han bokat hela restaurangen bara för oss? Jag visste mycket väl att bara maten var dyr.

"-Alltså, jag tänkte att vi inte skulle bli störda ... Men det kanske blev för mycket?" Han såg lite oroligt på mig. Jag skakade häftigt på huvudet och sträckte mig efter hans hand.

"-För mycket?" Skrattade jag och fortsatte:

"-Det är ju alldelles underbart" Mina ord fick honom återigen att le. Exakt samma leende som jag mindes från sist vi suttit här. Jag mindes det precis.

-

Vi fick ett litet bord på en terass med fantastisk utsikt. När vi hade sett menyerna kom kyparen för att ta våra beställningar. Eric nickade mot mig.

"-Ehm, jag tar... En saffranrisotto och ett glas... vatten" Jag sneglade mot Eric.

"-Detsamma för mig, plus en flaska champange med två glas." Han log snett mot mig, och jag log tillbaka.

Maten smakade gott, och vi pratade om allt möjligt. Snart kom han till frågan:

"-Har du någon pojkvän?" 

"-Nej. Och du, är till tillsammans med någon...?" Fick jag ur mig.

"-Nej! Eller jag vet inte..." Sa han och log kaxigt mot mig. 

Jag kände hur jag rodnade, men jag försökte dölja det. Inom mig sprudlade glädje. Menade han mig? MENADE HAN MIG?När jag tänkte efter sjönk humöret lite igen. Tänk om det var någon annan... Det skulle egenligen vara med än självklart. Vem älskar inte honom? Jag hade massor av tankar i huvudet men försökte ändå le någorlunda normalt.

Vi skrattade och pratade tills vi ätit upp och jag fick reda på rätt mycket om honom. När vi hade ätit färdigt, betalade Eric, och ville inte på några villkor att jag betalade min egna mat. 

"-Vad sägs som en liten promenad?" Sa han och såg först på mig, och sedan på den lilla stranden där en lysande röd sol höll på att gå ner. 

"-Mer än gärna!" Sa jag lite nonchalant.


*


"-Vad sägs som en promenad?" Frågade Eric mig när vi ätit den fanstastiska maten.

"-Mer än gärna" Log jag brett. Allt var som en stor deja vú. Allt var exakt som de första stunderna med Eric, bara att jag nu visste att han bara var min och jag bara hans. För ett år sedan hade jag aldrig trott att jag skulle vara här med Eric igen. Hade inte minsta aning.

Blev lite mycket tillbakablickar, men jag hoppas kapitlet blev okej!! :D Ni har blivit lite dåliga på att kommentera fina ni, vart är era kommentarer? :) Extra många kommentarer på det här kapitlet så blir nästa extra långt !! ♥ Btw, för er som önskar mer dramatik ... Det kommer, det kommer - vi vill bara att deras årsdag ska bli perfekt, haha :*
xx/ Nina


Kommentarer
Postat av: Josefin

Så fantastiskt underbart! Ni är alldeles för underbara! :) Kapitlet var helt fantastiskt. :) Ni är bäst! KOMMENTERA PÅ NU ALLA! :) <3<3<3<3<3 Längtar så jag spricker tills nästa. :D

2012-01-22 @ 16:24:38
URL: http://erickhaledsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ni är världs bäst på att skriva älskar er novell(er)<3<3<3333(: Kom igen alla KOMMENTERA. När kommer nästa <3(; ;*???

2012-01-22 @ 16:56:44
Postat av: Marre!

Jippy!! Jag hade delvis rätt! Iaf med risotton!

Alltid lika grymt bra kapitel!

Ps: hela den här novellen borde komma ut som både bok och långfilm!

Det vore så fränt!!!!

Glada hälsningar värmlänning! :D

2012-01-22 @ 17:27:13
Postat av: Triciaa

Oms! Så bra! A+ i betyg! :D

Ha det bra!

Kraam Triciaa <3

2012-01-22 @ 18:05:45
URL: http://ericsaadeforever.blogg.se/
Postat av: Maria

oooooooooh va underbart assa ni e bäst jag vill ha nästa nu nu nu kan inte vänta mer <33333 älskar er sjukt mkt... o som Triciaa sa A+ :-D

2012-01-22 @ 19:16:29
URL: http://pitchtjejen.blogg.se/
Postat av: Yara

Asså ni e sjukt bra. De här borde bli en bok och som jag alltid säger till er jag e den första som kommer att köpa den.. Kram

2012-01-22 @ 19:24:01
URL: http://yara.blogg.se/
Postat av: Dokuro-Chan x_x

Det är så sjuktbra att man bara vill skrika ut det (förutom att man måste spara rösten tills Pop Explosion :D ) Det är bara så perfekt att man svimmar! :D

2012-01-22 @ 19:30:00
Postat av: a.l.v.a.n

Sååå underbart bra!!! :)

2012-01-22 @ 20:59:34
URL: http://ericsaadelovestories.devote.se
Postat av: Michaela

Underbart:) romantik på hög nivå:D

2012-01-22 @ 21:33:43
Postat av: Eric Saades största fan

GUD DET HÄR BORDE BLI EN HEL JÄVLA FILM!!!!!!!!!!!!!!!! DEN SKULLE TILLOCHMED BLI POPULÄRARE ÄN TWILIGHT!!!!!!!!!!!!!!! AMAZIIIIIIING!!!!!!!!!!!!!♥♥♥

2012-01-22 @ 22:06:00
URL: http://allasaadefans.blogg.se/
Postat av: Marre!

Hrmm. Film va faktiskt min ide från början...

Hihi! :-P

2012-01-22 @ 22:10:29
Postat av: Miss Darkness

Detta borde bli både bok och film och allt man kan tänka sig!!! :D

Problemet e att Eric isf måste spela huvudrollen... Haha... Det går ju inte med nån annan liksom! ;)

Såååå sjukuuukt braaa!!!

Såååå romantiskt!!! Suck... ♥

Ni e så grymma!!!

Det e jättefint med tillbakablickarna - ni lägger in dem på precis rätt ställen! Grymt!

Självklart ska deras årsdag va perfekt! ♥

Dramatiken kan vänta! Visst e det spännande med dramatik, men ROMANTIKEN e viktigast! ;-b

Ni e bäst!

Kan som vanligt knappt vänta till nästa!

<3 <3 <3

2012-01-23 @ 00:34:34
Postat av: Miss Darkness

sjuuuuuuukt LOL

2012-01-23 @ 00:36:56
Postat av: am

fiiiiin kapitel! :D En fråga bara, när ska da gifta sig? :D

2012-01-23 @ 14:14:53
Postat av: am

*de

2012-01-23 @ 14:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Hej och välkomna till Saadestories! På den här sidan kommer ni att kunna läsa noveller om Eric Saade, världens snyggaste, bästa... I varje fall, den pågående novellen heter "So put your hearts in the air...♥". Vi uppdaterar så ofta vi kan, och blir extra peppade till att skriva mer och oftare om ni kommenterar mycket! Hoppas ni gillar den!/Wanja & Nina

RSS 2.0